Visning af billeder fra MySQL
Fra : SB

Dato : 24-01-08 21:12

Hejsa

Jeg gemmer nogle billeder i i en MySQL database. Nu er spørgsmålet så,
om jeg skal gemme samme billede i forskellige størrelser, eller der
findes en funktion, der kan tilpasse størrelsen, når jeg skal bruge
billedet.

Jeg forestiller mig at skulle have en thumbnail på ca. 75*100 px, et
lidt større på ca 400*500 px og sidst men ikke mindst et i
originalstørrelse!

Hvad er smartest til det - gemme 3 billeder eller bruge en funktion ved
visning?

//Søren

Fra : t.vang

Dato : 24-01-08 21:32

SB wrote:
> [...]
> originalstørrelse!
>
> Hvad er smartest til det - gemme 3 billeder eller bruge en funktion ved

Hvis du vil lave en funktion, skal du huske, at mængden af data du
henter, er den samme. Det vil i givet fald kun være mængden af data du
sender til klienten, som kan variere.

Du vil kunne få meget ud dokumentationen på denne side:
http://dk2.php.net/gd
Det er en lidt lang køre.. Men mange værdifulde informationer..

Og hvis du skal bruge scripts: http://www.phpclasses.org/ - Søg på
"image resize" eller noget i den dur.. Med garanti du finder noget du
kan bruge :)

t.vang