erstatte linieskift med <br />
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 22-01-08 20:09

Jeg har et inputfelt hvor man kan skrive en besked som så gemmes i en db.
når jeg præsenterer indholdet af db vil jeg gerne bevare de linieskift
brugeren lavede... men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg klarer den med
str_replace()...

str_replace("/n", "<br />", $input);

Ovenstående er mit nærmeste gæt... jeg kan se hvorfor det ikke dur', men
ikke hvad jeg skal gøre i stedet...

Håber nogen kan hjælpe...

Brian Tingholm

Fra : Leonard

Dato : 22-01-08 20:16

On Tue, 22 Jan 2008 20:09:22 +0100, Brian Tingholm [7900] wrote:

> str_replace("/n", "<br />", $input);

Jeg mener det skal være \n, men hvorfor ikke bruge funktionen, der er
indbygget til det?
nl2br($input);

--
Leonard
King Hauler sælges: http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-08 22:21

Leonard wrote:

> men hvorfor ikke bruge funktionen, der er
> indbygget til det?
> nl2br($input);

Vil den udskrive i xhtml "<br />" som Brian ønsker, eller udskriver den html
"<br> ?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Birger

Dato : 22-01-08 23:42

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> Vil den udskrive i xhtml "<br />" som Brian ønsker, eller udskriver den
> html "<br> ?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
> http://html-faq.dk

Jeg bruger
str_replace("\n", "<br />\n", $input);
Så bliver html-koden også til at holde ud at se på...

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-08 04:24

On Tue, 22 Jan 2008 23:42:01 +0100, "Birger" <sdc@bbsorensen.com>
wrote:

>Jeg bruger
>str_replace("\n", "<br />\n", $input);
>Så bliver html-koden også til at holde ud at se på...

Det gør nl2br() så også :)

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Leonard

Dato : 23-01-08 19:14

On Tue, 22 Jan 2008 22:21:06 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

> Vil den udskrive i xhtml "<br />" som Brian ønsker, eller udskriver den html
> "<br> ?

I de versioner af PHP jeg bruger giver den <br />