Minus for at positionere korrekt...?
Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 02-02-08 20:30

Hvorledes kan det være, at jeg er nødt til at skrive top-595px, i
css`en for at logo`et på denne side: www.nordhh.dk placeres i
toppen af siden...?
Er det fordi der refereres til baggrundsbilledet`s underkant
eller...?

Har set siden på en comp. med en højere opløsning, og der rykker
det hvide felt op og til venstre, så det ligger i øverste venstre
hjørne af baggrundsbilledet, hvorledes kan dette være..?

Lige nu er der en synlig menubar, det er meningen den skal være
gennemsigtig, de to grønne linier skal ligge lige under logo`et,
men de rykker med ned...?
hvis jeg lukker div`en med logo`et, placeres menubaren jo bare
under det hvide felt...

www.nordhh.dk
www.nordhh.dk/stylesheet.css

Er der en der har tid at gi` et par råd...?

På forhånd tak for svar..:)

Mvh : Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-08 22:48

Claus Renè Jakobsen skrev:

> Hvorledes kan det være, at jeg er nødt til at
> skrive top-595px, i css`en for at logo`et på...

Det er fordi du skriver logoet efter

hvidbaggrund1.png

som er 600px i højden - det skulle nok have
været et baggrundsbillede i din <div>, det er
det ikke nu.

I øvrigt har du nedskaleret logoet - det bliver det
meget gnidret af. Lav det i den størrelse det skal
bruges.

Vær også opmærksom på at IE6-brugere får et
helt andet resultat med de png-billeder du har
brugt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 03-02-08 14:36

> [...]
> bruges.
>
> Vær også opmærksom på at IE6-brugere får et
> helt andet resultat med de png-billeder du har

Tak for svar...:)
Er klar over problemer ang. nedskalering, har det "rigtige"
liggende et eller andet sted...

Mht. IE6 brugere, kan de ikke se .png filer, eller...?

Iøvrigt har jeg fundet en del svar på html-fag.dk, fantastisk
side i har gang i der Erik & dig... Tak for det... :)

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-02-08 15:47

Claus Renè Jakobsen skrev:

> Er klar over problemer ang. nedskalering, har det
> "rigtige" liggende et eller andet sted...

Godt!

> Mht. IE6 brugere, kan de ikke se .png filer, eller...?

Jo, men det ser anderledes ud, se
http://vebel.dk/test/nordhh/snapshot38822.jpg

Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 03-02-08 16:19

> Jo, men det ser anderledes ud, se
> http://vebel.dk/test/nordhh/snapshot38822.jpg

ÆV os... :(

Ved du om man kan "snyde" IE6 til at læse korrekt, eller er jeg
nødt til at fjerne de runde hjørner, alt. lave en "firkantet"
version til IE6 brugere og tilføje noget kode i css`en til IE6..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-08 06:51

Claus Renè Jakobsen wrote:

> Ved du om man kan "snyde" IE6 til at læse korrekt, eller er jeg
> nødt til at fjerne de runde hjørner, alt. lave en "firkantet"
> version til IE6 brugere og tilføje noget kode i css`en til IE6..

Hvis du laver de runde hjørner med 100% transparens, har IE 6 ikke problemer
med dem. Det er den delvise transparens, IE 6 ikke kan finde ud af.

Denne kan IE 6 ikke klare korrekt:
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/opac.asp#png

Denne har IE 6 ikke problemer med:
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/opac.asp#png100