Charset (æ, ø og å)
Fra : graphic.muse@gmail.c~

Dato : 02-02-08 10:33

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få www.larsjohansen.net/index2.html
til at vise æ, ø og å? Jeg synes jeg har prøvet næsten alle muligheder
med charset. Jeg ved godt siden ikke validerer, men det skulle da ikke
være en hindring. Jeg synes jeg har lavet html før som ikke
validerede, hvor jeg godt kunne bruge æ, ø og å.

Fra : Peter Vesth

Dato : 02-02-08 19:06

wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> være en hindring. Jeg synes jeg har lavet html før som ikke
> validerede, hvor jeg godt kunne bruge æ, ø og å.

Hej

Prøv at angive det charset sådan:

Mvh

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 02-02-08 20:16

Den Sat, 02 Feb 2008 09:32:36 -0800 skrev graphic.muse:

> [...]
> validerer, men det skulle da ikke være en hindring. Jeg synes jeg har
> lavet html før som ikke validerede, hvor jeg godt kunne bruge æ, ø og å.

Det er måske fordi du kopierer teksten fra et eller andet, sætter den ind
i Word, og derfra kopierer til din html. Det er i hvert fald set før.
Kopier til f.eks. Write, så sker det ikke.

MVH.
Karl Erik.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 08:01

<graphic.muse@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du har forskellige 'charset' i dine frames:
Frameset: charset=UTF-8
leftFrame charset=UTF-8
rightFrame charset=ISO-8859-1

Prøv at bruge charset=iso-8859-1 på alle sider.

Du bør overveje at modernisere siderne så du bruger 'div' elementer i stedet
for frames.

God weekend.
Henning

Fra : Ove Lie

Dato : 03-02-08 11:32

"Henning Smed" <henning snabela smeds dot dk> skrev i melding

> [...]
> leftFrame charset=UTF-8
> rightFrame charset=ISO-8859-1
>
> Prøv at bruge charset=iso-8859-1 på alle sider.

Løser det kanskje i dag, men ikke gjør det.

Jeg gjorde det for et parr år siden, og ender nå med å måte lave om alt, da
nye apache skriker at det er feil når det kommer opp i adresselinjen.

hold deg til UTF-8 og BARE den.

-Ove

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-02-08 20:57

Ove Lie wrote:

> Jeg gjorde det for et parr år siden, og ender nå med å måte lave om
> alt, da nye apache skriker at det er feil når det kommer opp i
> adresselinjen.

Jamen, vi siger netop (i en anden tråd), at de danske bogstaver ikke skal
bruges i adresselinjen, så der er ikke nogen problemer med iso-8859-1 som
valgt charset. Man skal bare sørge for, at ens editor også gemmer i det
format.

> hold deg til UTF-8 og BARE den.

Ikke nødvendigt.

Erik Ginnerskov