Forstår IE6 ikke position:fixed
Fra : MooreHojer

Dato : 01-02-08 12:32

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-02-08 15:08

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-08 17:00

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-02-08 17:07

> Allan Vebel skrev:
>
>>> Forstår IE6 ikke position:fixed; i CSS?
>
>> Jo, med en lille modifikation, se
>
> <pedantmode>
> IE6 forstår ikke position fixed.
> Man kan lave funktionen med JavaScript.
> </pedantmode status='indtil videre'>

Ikke forstået. Tror du IE6 nogensinde
får forbedret sin tolkning af CSS-egenskaberne?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-08 17:25

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Ikke forstået.

Min pedantmode er sat på nul - indtil videre.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-02-08 15:38

On 1 Feb., 17:06, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Ikke forstået. Tror du IE6 nogensinde
> får forbedret sin tolkning af CSS-egenskaberne?

Nej. Og skulle de en dag opnå det, så vil de bare sørge for,der er
noget andet, som ikke er fuldt implementeret, eller kun virker halvt.
IE er en _mærkelig_ browser.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-02-08 15:33

On 1 Feb., 12:32, "MooreHojer" <si...@moorehojer.dk> wrote:
> Hej NG
>
> Forstår IE6 ikke position:fixed; i CSS?

Kun på <body>

MVH
Rune Jensen

Fra : MooreHojer

Dato : 01-02-08 23:54

> Forstår IE6 ikke position:fixed; i CSS?

Har fundet fundet en anden løsning, da jeg ikke er så meget for det der med
at skulle hacke sig ud af diverse finurligheder... synes hurtigt det gør
tingene uoverskulige.

Takker for svarerne

--
MooreHojer

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-08 02:26

MooreHojer skrev:

> Har fundet fundet en anden løsning

Hvilken anden løsning - det skylder du at fortælle.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : MooreHojer

Dato : 02-02-08 09:38

> Hvilken anden løsning - det skylder du at fortælle.

Den oprindelige ide var at hava logo og menu til at ligge fast så det kun
var indeholdet der flyttetede sig.
Nu har jeg flyttet lidt rundt på elementernes indenbyrdes placering og ladet
det hele kører op og ned....

--
MooreHojer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-08 19:34

MooreHojer skrev:

> Den oprindelige ide var at hava logo og menu til at ligge fast så det kun
> var indeholdet der flyttetede sig.

Jeg har to steder brugt position fixed. Jeg bryder mig heller
ikke om mystiske hacks. Min løsning er at folk der bruger IE6-
ikke har samme funktionalitet som moderne browsere. Ulempen for
dem er trods alt til at overse (et ekstra spring til toppen hver
gang den menu skal bruges).

--
Bertel