Medtag "IKKE" meddelelsen i svaret. :-(
Fra : B&O

Dato : 02-02-08 14:54

Hej til jer alle i gruppen.

Er det kun mig som er lidt irriteret over at så mange herinde på gruppen,
når de svarer på indlæg, tager den oprindelige meddelelse med i deres svar.
Så skal man i lange tråde side og scrolle ned i teksten ved hvert svar. Er
det ikke nemmere hvis man skriver sit svar uden at medtage meddelelsen.
Se evt. under "Funktioner" "Indstillinger" "Send" og fjern markeringen
ud for "Medtag meddelelsen i svaret".
Det er bare lige min egen personlige holdning, om at det vil gøre det lidt
nemmere at læs i denne ellers så fortræffelige gruppe.

Hilsen Ove
CBR XX

Fra : Harald Blaatand

Dato : 02-02-08 15:02

Mener du sådan her ?
Det kan vist kun lade sig gøre når man som her skriver hele historien i
emnefeltet.
Det skal nok blive sjovt ;.-)
'
Steen

Fra : B&O

Dato : 02-02-08 15:06

Nej jeg mener bestemt ikke sådan. Læs min meddelelse igen.
Du kan jo også se her at jeg ikke har mere med her end som mit eget svar.
Det er da ike så svært.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 02-02-08 15:10

Det havde jeg heller ikke

Fra : B&O

Dato : 02-02-08 15:11

Nåeee jo jeg mener faktisk netop sådan som du har gjort.
Men derfor behøver man da ike skrive hele meddelelsen i emnefeltet??????

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-02-08 15:32

B&O wrote:

> Er det kun mig som er lidt irriteret over at så mange herinde på gruppen,
> når de svarer på indlæg, tager den oprindelige meddelelse med i deres svar.

SNIP

> Det er bare lige min egen personlige holdning, om at det vil gøre det lidt
> nemmere at læs i denne ellers så fortræffelige gruppe.

Tjah - dt dur kun hvis man læser hele tråden, og giver besvær med at
følge med når tråden deler sig i flere deltråde. At medtage det man
besvarer er nu engang god usenet skik som de fleste kan vænne sig til og
leve med. Men at klippe 2. og 3. generationscitater fra er da en
god idé som ikke alle mestrer.

At der er lidt sammenhæng i hvert indlæg hjælper også på eftertidens
muligheder for at søge gode svar frem via f.eks. google. Forestil dig en
tråd med det indledende indlæg :

Emne : MC købsspørgsmål
Hvad er svagheden ved en 15 år gammel Suzuki GSX1100F ?

Svar : Gearkassen.

Den type tråde er ikke meget værd i google.

--
vh
Torben

Fra : B&O

Dato : 02-02-08 15:36

Ja jeg kan sagtens se hvad du mener....
men man behøver vel ikke konsekvent at medbringe meddelelsen?
kan man ikke bare spare lidt på dem....

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 02-02-08 15:47

B&O wrote:

> Ja jeg kan sagtens se hvad du mener....
> men man behøver vel ikke konsekvent at medbringe meddelelsen?
> kan man ikke bare spare lidt på dem....

en del af forklaring skal hentes i de gamle dage hvor man gik på
internettet og læste nyhedsgrupper via modem forbindelser (der hvor man
hører en telefon siger dut dut dit dut bip osv for de der ikke husker det
:D )

der tog man og fjernede en del af meddelsen som man ikke svarede på men
lod resten stå

ps endelig skrev man under på sit svar med -- (mellemrum)

Jens B. Rasmussen
EX rf900 gsx600f

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-02-08 16:18

On Sat, 2 Feb 2008 14:47:13 +0000 (UTC), jebrra@ofir.dk (Jens B.
Rasmussen) wrote:

Hej Jens.

>ps endelig skrev man under på sit svar med -- (mellemrum)

1-0

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 03-02-08 11:08

Jo!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 03-02-08 11:11

B&O skrev:
> Ja jeg kan sagtens se hvad du mener....
> men man behøver vel ikke konsekvent at medbringe meddelelsen?
> [...]

(Der herved har svaret to gange på samme indlæg, netop for at illustrere
hvor forvirrende at det bliver uden nogen citering overhovedet)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-02-08 11:52

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Jansen

Dato : 03-02-08 13:52

--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : Niels Pein

Dato : 03-02-08 14:18

"B&O" <ofh@email.dk> skrev ...
> Ja jeg kan sagtens se hvad du mener....

Hvem mener hvad om hvad? Oh, nu skal jeg til at klikke tilbage i tråden, for
at se hvad du svarer på.
Hvis du synes det gør tingene lettere, så er du givetvis i mindretal.
Og det du foreslår er heller ikke god "netikette".
Med andre ord; dit forslag har ikke ligefrem medvind, i forhold til hvordan
de fleste bruger news.

> men man behøver vel ikke konsekvent at medbringe meddelelsen?

Det der er relevant vi være godt at medtage.

> kan man ikke bare spare lidt på dem....
Jo, ved at nøjes med at medtage det der er relevant.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Jørgen E.

Dato : 02-02-08 16:29

"B&O" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Er det kun mig som er lidt irriteret over at så mange herinde på gruppen, når de svarer
> på indlæg, tager den oprindelige meddelelse med i deres svar.

Det er det nok ikke, mit dit forslag er en meget dårlig løsning og heller ikke
i henhold til korrekt brug af nyhedsgrupper.

> Så skal man i lange tråde side og scrolle ned i teksten ved hvert svar.

Det er fordi, at folk desværre ikke enten tænker sig om eller forstår at quote rigtigt.
Ind til for ikke så mange år siden, hvor alle der brugte news overholdt reglerne
for det og kendte dem, var det ikke noget problem, men i dag sætter folk sig
ikke ind i hvordan det fungerer og forsøger at lave deres egne regler, så
mange grupper desværre bliver rigtig dårlige at bruge. Skriver du f.eks. kun
dit budskab i et indlæg vil jeg ikke kunne hvem og hvad du svarer på. Alle
indlæg bliver usynlige for mig når jeg har tjekket en gruppe, men kan selv.
kaldes frem igen, men generelt ser jeg kun nye indlæg.

Du kan læse mere om liget netop det her :

http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html

Vidste du feks. at vil du ændre noget i en gruppe, så er det ikke i selve gruppen
du skal foreslå det, som du har gjort ? I øvrigt er det en helt fundamental del
af det at bruge news som du ene mand vil til at gøre op med -ret flot

Fra : SB

Dato : 02-02-08 21:00

> [...]
> Det er bare lige min egen personlige holdning, om at det vil gøre det lidt
> nemmere at læs i denne ellers så fortræffelige gruppe.

Jeg gør det i hvert fald aldrig

Søren

Fra : Armand

Dato : 03-02-08 11:14

SB skrev:
> "B&O" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gør det i hvert fald aldrig

GRILL

--
Armand.

Fra : Per Kaaber

Dato : 02-02-08 22:44

B&O forklarede:
> [...]
> Det er bare lige min egen personlige holdning, om at det vil gøre det lidt
> nemmere at læs i denne ellers så fortræffelige gruppe.

Jeg kan anbefale, at du bruger mesnews http://www.mesnews.net/gb/

Der kan man skære tidligere skriblerier fra i de antal niveauer man
lyster.
Og så er det også på dansk :)

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-02-08 08:58

B&O skrev den 02 feb 2008 i

> Er det kun mig som er lidt irriteret over at så mange herinde på
> gruppen, når de svarer på indlæg, tager den oprindelige meddelelse
> med i deres svar.

Ja, du er nok en af de få

> Så skal man i lange tråde side og scrolle ned i
> teksten ved hvert svar.

Ikke hvis man lige gør sig den høflige umage at klippe det for
forståelsen uvæsentlige i det citerede væk, sådan som det faktisk er
god latin på news

Min irritation er mestendels rettet mod dem der ikke svarer under det
citerede, endsige undlader at markere de citerede linier med >

Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Studo

Dato : 03-02-08 21:23

Nej. det synes jeg ikke

Er selv ret ny bruger, men der skal da være sammenhæng i det du læser.
Tag mit svar her. Nu er du heldig at jeg svarer toplevel. Kunne ligeså
godt have svaret længere ude i grenene. Hvornår svares der på hvad?

Find dig et program der kan fjerne den citerede tekst. Så kan alle andre
fortsætte og du får det som du gerne vil have det.
Jeg gør det selv, men slår det fra af og til. og netop når jeg er i tvivl
om hvad der egentlig svares på.

Dit forslag vil også betyde at jeg får problemer med at stille flere
spørgsmål:
Må jeg køre 160 km/t på motorvejen?
Hjælper det at køre med sikkerhedsudstyr?

Fra : Niels Pein

Dato : 03-02-08 21:50

"Studo" skrev ...

> Dit forslag vil også betyde at jeg får problemer med at stille flere
> spørgsmål:

Eller hvis der skal stilles uddybende eller opklarende spørgsmål, som
f.eks.:

> Må jeg køre 160 km/t på motorvejen?

Hvilken motorvejsstrækning?

> Hjælper det at køre med sikkerhedsudstyr?

Hjælper på hvad?

--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : B&O

Dato : 04-02-08 22:00

Okay jeg har forstået budskabet..... Jeg spørger aldrig dumt igen. Altså
ikke lige med det samme.

Fra : Anders Majland

Dato : 05-02-08 16:12

> Okay jeg har forstået budskabet..... Jeg spørger aldrig dumt igen. Altså
> ikke lige med det samme.

Spørg du bare dumt - kvaliteten og sagligheden af svarene vil så bare
variere lidt

Fra : Studo

Dato : 04-02-08 22:40

On Mon, 04 Feb 2008 21:59:54 +0100, B&O wrote:

> Okay jeg har forstået budskabet..... Jeg spørger aldrig dumt igen. Altså
> ikke lige med det samme.

alt er tilgivet.

Og som du kan se i "Og det skete i de dage, så er der grund og opbakning
til dette system. Selvom det koster nogle links til medieindhold.