mc-udstilling tappehallerne
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 02-02-08 11:52

Hejsa

Nogen der har været derinde ?

Er det værd at brænde en hundredelap af på indgangen ?

mvh
Bendt

Honda VT1100
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=1016

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-02-08 12:42

Bendt Rasmussen skrev:
> Hejsa
>
> Nogen der har været derinde ?
>
> Er det værd at brænde en hundredelap af på indgangen ?

> [...]

Jeg var derinde i går sammen med nogle af Langeliniegutterne.
Jeg synes ikke at de har nær så meget spændende at se på som i tidligere
år, men jeg fik da en ny køredragt.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-02-08 12:44

Aragorn Elessar skrev:

> Jeg var derinde i går sammen med nogle af Langeliniegutterne.
> Jeg synes ikke at de har nær så meget spændende at se på som i tidligere
> [...]

Glemte da at tilføje, at jeg er mukkede lidt over Xpedit - de havde kun
Schuberth-gryder med, nul bimmere.
Jeg er ikke *vred* - jeg er *skuffet!*
Alvorlig talt så kan jeg godt forestille mig at det koster lidt at køre
en samling bimmere herover, udstille - og trille dem hjem igen, så jeg
kan godt forstå dem.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 02-02-08 16:46

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> samling bimmere herover, udstille - og trille dem hjem igen, så jeg kan

Tja, det er da fornuftigt nok, ingen gryde = ingen ged!
Køb en gryde, og se hvad der sker!
Sikkerhed først (Gigle -grine-fnise )

Michael D

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 02-02-08 19:28

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> Tja, det er da fornuftigt nok, ingen gryde = ingen ged!
> [...]

For øvrigt er jeg da sikker på, at Xpedit har bimsedyr med herovre, når
showet kommer til Herning Hi-Hi

Michael D

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-02-08 12:36

Michael Dahlberg skrev:

> For øvrigt er jeg da sikker på, at Xpedit har bimsedyr med herovre, når
> showet kommer til Herning Hi-Hi
>
> Michael D

Pyt, der er ikke længere til Ølgod end at det kan gøres på en formiddag,
og så har man stadig god tid til at gå og ose, savle, glo, pille, rage
og prøve.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-02-08 12:39

Michael Dahlberg skrev:
-klip-
> Tja, det er da fornuftigt nok, ingen gryde = ingen ged!
> Køb en gryde, og se hvad der sker!
> Sikkerhed først (Gigle -grine-fnise )
>
> Michael D

*dingsonnng*
*dipdapdipdapdipdap*
"G'dag, hvad kan jeg hjælpe med?"
"Jo, jeg vil gerne ha' en STOR motorcykel og en styrthjelm!"
"S'gerne, var der andet?"
"Mmmm - du behøver ikke at pakke den ind, jeg skal bruge den med det samme!"

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Armand

Dato : 03-02-08 11:55

Aragorn Elessar skrev:

> [...]
> Alvorlig talt så kan jeg godt forestille mig at det koster lidt at køre
> en samling bimmere herover, udstille - og trille dem hjem igen, så jeg

Oveni udgiften til transporten er der også hele håndteringen og
stand-bemandingen - Som jo er en opdobling qua næste uges
Herning-udstilling.
Men at man fravælger den ene af de to (landsdels)udstillinger, som ens
interesseorganisation har slået igang ud fra en nøgtern beregning af
besøgspotentialet, er et paradoksalt skråplan der på sigt kan gøre
Herning til en Honda;Kawasaki; Yamaha; HD og BMW -udstilling, imens
hovedstads-udstillingen kommer til at bestå af Suzuki og italienerne!
Skuffende at opleve sådant amatøragtig opførsel fra importøren af en af
markedets dyrere motorcykel-mærker :-|

--
Armand.
(der i sidste uge var i Hamborg og beskue hele baduljen istedet, og nu

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-02-08 12:57

Armand skrev:

> [...]
> hovedstads-udstillingen kommer til at bestå af Suzuki og italienerne!
> Skuffende at opleve sådant amatøragtig opførsel fra importøren af en af

Jeg ved så ikke noget med sikkerhed, dette er kun spekulationer - men
det kan have noget internpolitisk at gøre med, at der allerede
forefindes een BMW-forhandler herovre i København - som iøvrigt
overhovedet ikke gider motorcykler hvis han kan blive fri, han er og
bliver bilmand. *ryster på knolden*

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-02-08 15:17

> Glemte da at tilføje, at jeg er mukkede lidt over Xpedit - de havde kun
> Schuberth-gryder med, nul bimmere.
> Jeg er ikke *vred* - jeg er *skuffet!*

Der var da bimmere derinde.
R1250GS, F800GS og F650GS
Og så lige et skilt, hvorpå der stod at man kunne se alle modellerne i
herning.... Ganske ufedt.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 02-02-08 16:43

> Jeg var derinde i går sammen med nogle af Langeliniegutterne.
> Jeg synes ikke at de har nær så meget spændende at se på som i tidligere
> år, men jeg fik da en ny køredragt.

Fik? Du er sgu' bare for heldig!

venlig hilsen Michael D

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-02-08 17:46

Michael Dahlberg skrev:
> "Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> Fik? Du er sgu' bare for heldig!
>

> venlig hilsen Michael D

Tjah - jeg blev STORforkælet med en spritny køredragt i forsinket
fødselsdagsgave - en Rev It Off Road jakke, og et par Rev It Dakar
bukser, i alt 4000 penge (messetilbud).
Rukka havde de i øvrigt også.
Resten af aftenen gik jeg bare og mumlede: "For helvede ALTSÅ!" "Aj for
HELVEDE!" "DET var satans!" og videre i samme dur; jeg var dybt rystet
på den fede måde.
Dagen i dag er så gået med at gennemgå det hele og lære dragten bedre at
kende. Damn den køredragt er genial - og lækker!
I ka' se det her: http://www.revitusa.net/
Klik på Europa -> Collection 2007 -> Textile Jackets -> Off Track.
I kan læse en engelsksproget anmeldelse her:
http://www.webbikeworld.com/r2/rev-it/off-track-jacket-dakar-pants/ -
selve anmeldelsen starter et lille stykke nede.

Venlig hilsen

Aragorn. Snotheldig, snotforkælet pamjulefis. Yay! Go me! \o/

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 18:55

> [...]
> http://www.webbikeworld.com/r2/rev-it/off-track-jacket-dakar-pants/ -
> selve anmeldelsen starter et lille stykke nede.

Hej.

Det ser da meget lækkert ud , du må lige melde tilbage på det sæt , når
du begynder at bruge det rigtigt, du/i kører jo også tit i næsten al slags
vejr !

Har mit Rukka, både buks og jakke til rep. var ikke vand tæt !, det burde
det jo være når man har givet næsten 8000.- for et sæt :-/

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-02-08 21:45

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
-kåt-

> [...]
>
> Har mit Rukka, både buks og jakke til rep. var ikke vand tæt !, det burde
> det jo være når man har givet næsten 8000.- for et sæt :-/

Det gør jeg gerne.
Jeg var ude på sidste tur den 25. december, og makkeren den 31., så blev
der kørt i hi inde hos Jes.
Og jow til Rukka - for fa'en, den ene jakke som en af kammierne kikkede
på, kostede alene 6-7000 penge! Så SKAL det faneme' være vandtæt! Xoo

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 05-02-08 08:24

> Og jow til Rukka - for fa'en, den ene jakke som en af kammierne kikkede
> på, kostede alene 6-7000 penge! Så SKAL det faneme' være vandtæt! Xoo

Kører man hele året er livet for kort til "middelmådigt" udstyr - Støvler og
tøj skal være 100% vandtæt. ikke baer 99,99% men 100%

Min 6år gamle rukke jakke holder stadig 100%. Bukserne er knap så gamle for
dem fik jeg byttet da de var 4år gamle og ikke længere var vandtætte i
skridtet...

Jeg har tvivlsommme erfaringer med daytona støvler - mine første
(travelstar) blev utætte indenfor 2år, men jeg nåede ikke at reklamere
rettidigt .... Men da andre har gode erfaringer med dem har jeg valgt at
prøve igen. Jeg har ikke rigtigt kunne finde et alternativ til en 100%
vandtæt støvle. Denne gang en Trans Open. 2000kr er mange penge for et par
støvler, men det er mange timer jeg bruger dem - og så håber jeg at de
holder mere end 2år denne gang ...

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 10:44

> [...]
> vandtæt støvle. Denne gang en Trans Open. 2000kr er mange penge for et par
> støvler, men det er mange timer jeg bruger dem - og så håber jeg at de

Så har vi omvendte erfaringer, mit Rukka holder ikke vand ude, begge dele er
ca. 2 år gamle, men jeg er ovenud tilfreds med mine
Daytona Road star støvler, de er fra Maj '99 og er stadig tætte, men der er
ikke meget sål tilbage på den højre, det vil koste mig ca. 1200.-
at sende dem til fabrikanten for en omsåling, et par nye koster 2400.- såå
ved ikke rigtigt, køber jo nok et par nye, men de gamle er jo så rare at
have på

Fra : Anders Majland

Dato : 05-02-08 12:00

> Så har vi omvendte erfaringer, mit Rukka holder ikke vand ude, begge dele
> er ca. 2 år gamle

Så er det da bare om at få reklameret . Rukka / Goretex garanterer 5års
vandtæthed

> Daytona Road star støvler, de er fra Maj '99 og er stadig tætte

Ja der er mange med gode erfaringer med dem - også derfor jeg trods mine
dårlige erfaringer har købte daytona igen....

> Road star .... et par nye koster 2400.- såå ved ikke rigtigt, køber jo nok
> et par nye, men de gamle er jo så rare at have på

Road star'en er blevet erstattet af nye modeller - men jeg ved ikke hvilke
der importeres idag. Mine gamle er med en flap over lynlåsene der holder
vinter skidtet ude - Det samme har mine nye trans open.

Deres udvalg i Goretex http://www.daytona.de/english/boots_e/gore.html

Men jeg mangler at finde nogle 100% vandtætte handsker. Mine Rukka Goretex
er ikke

/A

Fra : Armand

Dato : 03-02-08 12:00

Aragorn Elessar skrev:

> Tjah - jeg blev STORforkælet med en spritny køredragt i forsinket
> fødselsdagsgave - en Rev It Off Road jakke,

En "rev it off" road-jakke??
Er du sikker på at dén gave ikke er med slet skjulte hensigter?

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-02-08 12:31

Armand skrev:

> En "rev it off" road-jakke??
> Er du sikker på at dén gave ikke er med slet skjulte hensigter?

Jeg kender hensigterne.
Det er et eller andet med "udland", så vidt jeg erindrer.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Armand

Dato : 03-02-08 12:05

Aragorn Elessar skrev:

> kende. Damn den køredragt er genial
> I ka' se det her: www..................... -> Off Track.

Shit!
Det er fornuftigt at tage skiierheden alvorligt på motorcykel, men jeg
tager hatten af for at du er så fremsynet at du ligefrem køber tøj der
er minded på at man ender "uden for sporet"

--
Armand.
(der ikke et til flagre-dagre tøj, hvilket hans læderdragt på ingen måde

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 12:12

> Armand.
> (der ikke et til flagre-dagre tøj, hvilket hans læderdragt på ingen måde
> heller ikke vil kunne ovenpå decembers ædegilde)

He-he.... kender det kun alt for godt, det ligner måske body paint , når du
ifører dig din Dainese

--
Mvh.
Dennis Pedersen. ( der de sidste 4 uger har siddet på kondi cyklen en ½ time

Fra : Armand

Dato : 03-02-08 12:30

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> He-he.... kender det kun alt for godt, det ligner måske body paint , når du
> ifører dig din Dainese

Latex, som en af møgungerne i det lokale RR-projekt engang kaldte min
forrige dragt

Nårh ja, jeg sprang også lige to størrelser op da jeg sidenhen købte min
nuværende

--
Armand.
(p.t. 0,1t og ingen planer om at iføre sig kohuden)

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 03-02-08 13:17

> Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

KLIP

> [...]
>
> --
> Armand.
> (p.t. 0,1t og ingen planer om at iføre sig kohuden)

Well, hellere en meget stram læderting end en tekstil/goretex med
"Superslim" / "Ekstratight" pasform

Michael D
(Som store dele af anatomien ville flagre på, uden skindovertrækket)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-02-08 12:29

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> He-he.... kender det kun alt for godt, det ligner måske body paint , når du
> ifører dig din Dainese

Det kan jeg kun alt for godt nikke genkendende til - med en noget nær
genial kok på arbejdet, og undertegnede galoperende madøre...uha.
Det kan anbefales at flå i maskiner...gøm'na'hop-maskiner, vel at mærke!
DAMN man sover godt om natten efter sådan en tur!

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-02-08 12:31

Armand skrev:

> [...]
> tager hatten af for at du er så fremsynet at du ligefrem køber tøj der
> er minded på at man ender "uden for sporet"

Hæhæh, som nævnt længere nede i tråden er det også købt med henblik på
at ende andre steder end i DK.
Frivilligt, og ikke ufrivilligt, vel at mærke.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 02-02-08 18:15

- ikke for offroad-folket! Touring og gaderæsere ok...

Fra : Armand

Dato : 03-02-08 12:08

Niels Rasmussen skrev:
> - ikke for offroad-folket! Touring og gaderæsere ok...

I min stille forestilling er Off-Road vel også nærmest voldtægt af
hovedstadsområdets sparsomme grønne områder, hvorved at dén genre kun
kan lægge op til wannabee's på en udstilling i hjertet af KBH :-/

--
Armand.
(der lige kryber i ly under skrivebordet)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-02-08 12:27

Armand skrev:

> I min stille forestilling er Off-Road vel også nærmest voldtægt af
> hovedstadsområdets sparsomme grønne områder, hvorved at dén genre kun
> kan lægge op til wannabee's på en udstilling i hjertet af KBH :-/

Naaah, det hænger mere sammen med at vi er en mindre bimmerflok, der er
begyndt at snakke lidt længere ture, så man måske endte derhenne i Rom,
London, Paris - eller lignende, mere sydligt/østligt/vestligt
henliggende destinationer.
Et eller andet sted skal man jo starte, ik'?

Venlig hilsen

Aragorn. Der hellere vil skyde lidt over målet mht. sikkerhed, end
under.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Richard

Dato : 03-02-08 21:26

Armand wrote:

> på en udstilling i hjertet af KBH :-/

Erh, Tappehallerne i hjertet af Kø'strup? - er Risskov nu også blevet
downtown Aarhus

Bortset fra det, hvornår holder importørerne mc-udstilling herovre i øst?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 05-02-08 00:23

Richard skrev:

> Erh, Tappehallerne i hjertet af Kø'strup? - er Risskov nu også blevet
> downtown Aarhus

UPS!
Forvekslede i farten med Øksne-hallerne
Men selvom det ikke er akkurat i hjertet af byen, så er meningen den
samme, for det er i min erindring ikke flere grønne områder dérude, end
hvad der kan opsluges af borgerskabets alment rekreative behov!

> Bortset fra det, hvornår holder importørerne mc-udstilling herovre i øst?

Jamen, det er jo dén der lige er overstået!
Hvis du skal nå noget (London, Hamborg og Gøteborg ér overstået), så er
det i kommende weekend at det sner i Herning!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 17:17

On Tue, 05 Feb 2008 00:22:38 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>samme, for det er i min erindring ikke flere grønne områder dérude, end
>hvad der kan opsluges af borgerskabets alment rekreative behov!

"Ikke akkurat i hjertet af byen"?

Nu må de her jyske mafiametoder sgu høre op.

Tappehallerne ligger i Hellerup.
Det har *intet* med København at gøre. Med mindre I jyllinger selv
synes der er i orden at blive kaldt prøjsere.

Og rent bortset fra det er der da lidt grønt omkring Hellerup.
Charlottenlund Slotspark, Charlottenlund Fort, Bernstorff Slotspark,
Brobæk Mose. Men det er da rigtigt at man skal nord for Skovshoved før
det bliver lidt landligt.

Fra : Anders Majland

Dato : 06-02-08 18:13

> Nu må de her jyske mafiametoder sgu høre op.
>
> Tappehallerne ligger i Hellerup.
> Det har *intet* med København at gøre. Med mindre I jyllinger selv
> synes der er i orden at blive kaldt prøjsere.

Hvis du kan sørge for at at jeg så også må køre med tyske nummerplader er du
velkommen ...

Men næste gang du bevæger dig rundt i dit lokalområde så læg mærke til
byskiltet "storkøbenhavn" - Medmindre man er opvokset inde på et af
brokvatererne så vil en meget stor del af den danske befolkning sætte
lighedstegn med "storkøbenhavn" og "københavn".

Her er et motorvejskort over storkøbenhavn
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=14621
Den dækker fra Farum til Hundige (og dermed også Hellerup)

Nu er wikipedia jo ikke nødvednigvis korrekt men se her
http://da.wikipedia.org/wiki/Hellerup
Hellerup er en københavnsk bydel i Gentofte Kommune.

For en "kjøvenhavner" er københavn inden for søerne ...
For en opvokset lidt længere ude starter københavn vestfra omkring valby
bakke ... (Valby er dog senere blevet indlemmet så grænsen går ved
damhussøen istedet)
For en fynbo eller jyde starter københavn kort efter roskilde ...

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 19:36

On Wed, 6 Feb 2008 18:12:43 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>damhussøen istedet)
>For en fynbo eller jyde starter københavn kort efter roskilde ...

Baah!

Fat du i stedet en postnummeroversigt, og bekræft ved selvsyn at der
ikke står 2900 København XN nogen steder.

Og at kalde Hellerup for en Københavns bydel er decideret åndssvagt.
Slut herfra. Jeg/vi er vist en lille smule offtopic.

Fra : Anders Majland

Dato : 06-02-08 20:38

> Baah!

Du undgik vist meget bevidst ikke at kommentere på udsagnene med kilder og
nøjedes med joken ....

> Fat du i stedet en postnummeroversigt, og bekræft ved selvsyn at der
> ikke står 2900 København XN nogen steder.

Du hører nok under punkt 1 i joken

Når jeg overnatter her på djævleøen er det i 2500 Valby. Men hvor mange tror
du vil mene at det ikke er København ? Godt nok en bydel der først får godt
hundrede år siden blev en del af Københavns kommune ....

Der var engang man kunne stå på Valby bakke og kigge ind mod københavn. Idag
har København bredt sig og opslugt oplandet - eller nærmere det er meget
længe siden ...

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 17:20

On Wed, 6 Feb 2008 20:38:04 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Du undgik vist meget bevidst ikke at kommentere på udsagnene med kilder og
>nøjedes med joken ....

Jeg kommenterer da gerne, hvis det glæder.
Du kommer uheldigvis til at sammenblande "København" og
"Storkøbenhavn", hvor sidstnævnte er (eller var - relevansen i dag kan
diskuteres) en samlebetegnelse for København, Frederiksberg og
Københavns Amt.

Det er muligvis en almindeligt forkommende misfortolkning at de to
termer kan ombyttes efter forgodtbefindende, men det er altså
alligevel en misfortolkning.

>Du hører nok under punkt 1 i joken

Det er dårlig stil at forklare en joke, men alligevel... Hvilken joke?

>Når jeg overnatter her på djævleøen er det i 2500 Valby. Men hvor mange tror
>du vil mene at det ikke er København ? Godt nok en bydel der først får godt
>hundrede år siden blev en del af Københavns kommune ....

Hvis du absolut vil:
Københavns Kommune og København kan da også forveksles, og det er
trods alt mere tilgiveligt end at tro at tilfældige forstæder er en
del af København, men det er nu stadig ikke sandt at Valby er en del
af København.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-02-08 19:42

Bt skrev:

> [...]
> "Storkøbenhavn", hvor sidstnævnte er (eller var - relevansen i dag kan
> diskuteres) en samlebetegnelse for København, Frederiksberg og

hmmm
I min verden er det et fedt, det er et sted hvor mennesker lader sig
stable oven på hinanden i tæt høj bebyggelse(og tak for det)hvilket
giver lidt mere plads til os der er lidt berøringsangste

Det er angsprovokerende at tænke på hvad der ville ske hvis de alle
ville have 4 tdr. land EU-støttet brakmark at boltre sig på =8-\

--
Dun@nt der hylder den del af befolkningen der har ladet sig stable
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-02-08 09:43

J.C.Kløve wrote:

> I min verden er det et fedt, det er et sted hvor mennesker lader sig
> stable oven på hinanden i tæt høj bebyggelse(og tak for det)hvilket
> giver lidt mere plads til os der er lidt berøringsangste

Fordommene trives ude på brakmarken - Valby skyline er mindre
imponerende end du tror - her et aktuelt sted "kendt fra TV" :
http://shor.ter.dk/720845835

--
vh
Torben

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 07-02-08 00:17

> Hvis du kan sørge for at at jeg så også må køre med tyske nummerplader er
> du velkommen ...

> For en fynbo eller jyde starter københavn kort efter roskilde ...

Hej Anders

Der tager du nu for en gangs skyld fejl, København begynder ved Sprogø,
og det er ganske vist, jeg har selv set byskiltet )

mvh Jens
Sydals

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 07-02-08 23:04

> [...]
> damhussøen istedet)
> For en fynbo eller jyde starter københavn kort efter roskilde ...

Jeg er selv født og opvokset på Østerbro, og er som ca 50 årig flyttet til
Viborg-området.
Her er en kjøwenhavner en person der bor øst for storebælt!
Tro mig, der er ikke forskel på sjællænder og kjøwenhavner!

Michael D

Fra : MORTEN VIND

Dato : 08-02-08 00:53

> [...]
> Her er en kjøwenhavner en person der bor øst for storebælt!
> Tro mig, der er ikke forskel på sjællænder og kjøwenhavner!

Er selv oprindelig fra Kalundborg (hvem sa'e kalundborg-jyde - hehe) og har
boet i flere provinsbyer på Sjælland, men bor nu i Køvenhavns-området. Og
synes, at der er STOR forskel på københavnere og øvrige sjællændere.

Så, sådan er opfattelsen åbenbart så forskellig ...

Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 08-02-08 13:20

> [...]
> Her er en kjøwenhavner en person der bor øst for storebælt!
> Tro mig, der er ikke forskel på sjællænder og kjøwenhavner!

hehe

Boede i ~5år fast i valby og det gav jo mange weekendture (i bil) på tværs
af landet for familie/vennebesøg. Ca midt på sjælland - vist omkring
slagelse eller sådan er der et meget let genkendeligt vandtårn i nogle
skigende farver/mønstre. Når vi kunne se den fra motorvejen, ja så var vi
mentalt næsten fremme ...

Nu hvor jeg pendler en del frem og tilbage har jeg det på samme måde når jeg
kører på motorvejen ved Holbæk ...

Fra : Armand

Dato : 06-02-08 21:55

Bt skrev:

> [...]
> Det har *intet* med København at gøre. Med mindre I jyllinger selv
> synes der er i orden at blive kaldt prøjsere.

Jeg fremdrager straks mit danmarkskort og ser en stor rød klat der
hedder København.
Tuborg Havn ligger næsten halvvejs ude mod kanten af dén, set ud fra
havnebroerne som praktisk-fysisk centrum af klatten!
På samme måde er Amager ligeledes indbefattet i min KBH-opfattelse,
selvom jeg godt ved at dét er imod mine Amager-venners egenopfattelse!
Strengt taget bor jeg heller ikke i Fredericia, men på Ullerup fælled,
som dog forlængst er opslugt af byens ekspansion fra oprindelig kun at
være en mindre fæstning på spidsen af en odde :-|

> Og rent bortset fra det er der da lidt grønt omkring Hellerup.
> Charlottenlund Slotspark, Bernstorff Slotspark.........

Lyder ikke særligt Off-Road agtigt - Ihvertfald ikke hvis man tillige er
interesseret i at bevare motorcyklisternes rygte!

--
Armand.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 07-02-08 17:24

On Wed, 06 Feb 2008 21:54:43 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Lyder ikke særligt Off-Road agtigt - Ihvertfald ikke hvis man tillige er
>interesseret i at bevare motorcyklisternes rygte!

Jeg tror hurtigt man kunne oparbejde en fin regning

Men hvor kører man egentlig offroad? Private arealer med tilladelse?

Fra : Anders Majland

Dato : 07-02-08 18:53

> Men hvor kører man egentlig offroad? Private arealer med tilladelse?

eller på crossbaner.

Kan du nøjes med veje med løst underlag som grus og lign er der da vist få
strækninger tæt på kbh. Men ellers er det bare lige færgen til helsingborg
og man skal ikke køre ret mange km inden man kan finde masser af grus og
skovveje hvor det endda er lovligt at køre ...

I DK er rigtigt mange interessante private veje lukket land. Dvs kun ærinde
kørsel tillads og/eller helt indkørsel forbudt

Men har du en interesse i andet end asfalt så kig på tenere.dk - der er
mange ligesindede. Overvægten er stadig "kjøvenhavnere" * men der er
efterhånden også mange jyske medlemmer.

* Som Bt nok vil kalde noget andet ...

Fra : Richard

Dato : 06-02-08 18:37

Armand wrote:

> UPS! Forvekslede i farten med Øksne-hallerne

Det tænkte jeg...

> Men selvom det ikke er akkurat i hjertet af byen, så er meningen den
> samme, for det er i min erindring ikke flere grønne områder dérude, end
> hvad der kan opsluges af borgerskabets alment rekreative behov!

He, he, spørg du Ritt B. om det; hun møder stor modstand fra indbyggere,
der ikke vil bytte deres grønne frimærker til billige boliger

Næ, nogen cross-bane er der næppe tættere end ude ved DTU, 15-17 km fra
centrum...

> Jamen, det er jo dén der lige er overstået!

Naej, var det ikke en privat do, hvor kvikke forhandlere leverede
cyklerne, snarere end importørerne? - så burde der da have været flere
cykler, end hvad I talte om

> Hvis du skal nå noget (London, Hamborg og Gøteborg ér overstået), så er
> det i kommende weekend at det sner i Herning!

Ja, det bliver det jo ikke billigere af; men tak for tippet, programmet
ser trods alt også mere fyldigt ud ovre hos her i sidelandet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 06-02-08 21:59

Richard skrev:

> Naej, var det ikke en privat do, hvor kvikke forhandlere leverede
> cyklerne, snarere end importørerne? - så burde der da have været flere
> cykler, end hvad I talte om

Mnjarh :-/
Uden at have været der selv, så var det da vist primært Bimserne der
manglede :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 18:58

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Nogen der har været derinde ?
>
> Er det værd at brænde en hundredelap af på indgangen ?

Hemm...... ved det ikke, ved bare at jeg ikke gider at tage i
"Taberhallerne" når der findes noget der hedder Herning Messecenter !, der
har ca. 20-25 flere udstillere, så jeg smider brobizzen i forruden og
smutter derover på Fredag

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 23:02

Alle i gode mennesker har måske ikke ligefrem lagt mærke til det, men
hvordan så det ud med MC-Scooterer ?
Var de i det hele taget repræsenteret på udstillingen ?
Gider jo ikke rigtig smutte til Herning hvis ikke der liiige er noget for
min smag ;)

Mvh

T.R.

Fra : Michael Tinding

Dato : 04-02-08 13:22

"T. R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Var de i det hele taget repræsenteret på udstillingen ?
> Gider jo ikke rigtig smutte til Herning hvis ikke der liiige er noget for

Itago har svaret mig at de kommer med Aprilia sportcity 250, SYM HD200 og
SYM GTS250

Yamaha kommer nok ikke (uvist af hvilken grund??) med deres nye T-Max 500,
men X-City og X-Max, forventer forhandleren der kommer. Jeg havde ellers
gerne set om Scarabeo 250 er så grim i virkligheden som den er på billeder.
Jeg ville også virkeligt gerne havde set T-Max 500

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-08 16:32

"Michael Tinding" <whocares@fiske.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne set om Scarabeo 250 er så grim i virkligheden som den er på
> billeder. Jeg ville også virkeligt gerne havde set T-Max 500

Ok, jamen så må jeg jo hllere slå et smut forbi Herning på fredag :)
Og tak for svaret i øvrigt :)

Mvh

T. R.

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-02-08 16:49

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:c8ef5$47a4af3a$55183fa0$23997@news.arrownet.dk...

> [...]
> "Taberhallerne" når der findes noget der hedder Herning Messecenter !,
> der har ca. 20-25 flere udstillere, så jeg smider brobizzen i forruden

Så ses vi dernede - jeg står i DMC-standen....
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-02-08 09:52

Bendt Rasmussen wrote:
> Nogen der har været derinde ?

Kunne man kravle rundt på modellerne eller var det "nok se men ikke røre"

/jim

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-02-08 15:20

Jim Andersen wrote:

> Kunne man kravle rundt på modellerne eller var det "nok se men ikke røre"

Triupmh, BMW og Yamaha kunne man kravle rundt på efter behag. De andre
skulle man spørge ved. Men ingen problemer med at få lov.