/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
stupmail@gmail.com
Fra : Nico


Dato : 02-02-08 04:43

Fik fremsendt flg mail.

Læses ikke hvad der skrives? Jeg har d.d. haft møde med Lene Espersen om
netop dette emne. Vi er enige om at der ligges låg på sagen til dette er
undersøgt til bunds.

Vores mening, FDM & MCTC er at syn hvert andet år er spild for alle, hvilket
også bør kunne forstås ud fra artikel.

Venligst læs hele artikel før kritik.

To os, vi er på motorcyklisternes side.

--
Best Regards
Journalisterne DBA,FPN & Andre

Hej

Det er i grunden utroligt, at Applus+ fortsætter med at synge den der
"synssang", når der nu ikke er nogen som helst grund til at indføre
periodisk syn. Men der er nok en eller anden oppe i toppen, som
absolut VIL have den der indtjeningsmulighed.

De tyske forhold skal tages med et gran salt, da man i Tyskland
eksempelvis SKAL bruge den dæktype og mærke, som importøren
foreskriver, selv om det er et skoddæk. Der gives kun få alternativer
og som der står i linket til den tyske hjemmeside, så kan fejl ved
belysningen såmænd være, at der monteres en anden pære end den, der
skal sidde som standard fra fabrikken, såeh......

Meget tysk, meget grundigt, meget TüV, men meget lidt
virkelighedsnært. Hvis danske motorcykler var så ringe, at det var
nødvendigt med periodisk syn og ikke kun ved ejerskifte, så skulle vi
nok selv få noget sat i værk.

Den rapport fra den europæiske synsindustri, som Applus hænger sig i
(Der er link til den i et par ældre indlæg om emnet) viser
eksempelvis, at en anden udstødning end fabrikkens, er en
sikkerhedsfejl og så blander man totalt ukritisk knallerter og
motorcykler sammen.

Og da den europæiske ulykkesundersøgelse MAIDS viser, hvor lidt det
er, så er det jo nok derfor, man lukker øjnene for dens konklusioner,
for de følger jo ikke myterne og mindsker indtægtsmulighederne. Ingen
af de andre synsvirksomheder følger tanken, men den passer jo som fod
i hose til Vejdirektoratets ide om en ulykkesanalyse i år.

Altså en ubrugelig rapport, men sjovt nok kan den gode Hr. Rønn ikke
finde ud af at spørge Applus om det. Men han er jo efter mine begreber
heller ikke helt uvildig, for syn af mc vil jo give indtlægt til hans
arbejdsgiver.....

Nå, det var blot lidt journalistisk vrisseri.....

Mvh

Niels Hansen (Stup)
XS1100S, der absolut ikke vil ud at køre i det her vejr....



 
 
Finn (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 02-02-08 08:48

Ja når vi har læst om hvordan ulykkerne på MC sker
kan jeg ikke se hvordan periodisk syn vil kunne nedsætte
ulykkerne.
Hvis vi alle trafikanter ville være lidt mere opmærksomme på
hinanden ville ulykkerne formodentlig blive stærkt nedsat.
Når jeg er ude på min 10 km. løbetur er der ca. 2 km. hvor
der ikke er cykelsti eller fortov og jeg må løbe på vejen.
Trods min gule reflekstrøje er der alligevel bilister som kører
meget tæt på. Når de samme bilister er i den situation hvor
de skal overhale eller køre forbi en MC (eller fodgængere/cyklister)
er de som regel også meget tæt på og kan således ikke nå at reagere
i en kritisk situation.
Jeg tror at disse situationer hvor vi kører for tæt på hinanden
skaber de farligste situationer, og hvis farten så er lige i
overkanten af hvad den enkelte kan håndtere bliver situationen jo
endnu mere kritisk.

Mvh.
Finn VFR800 i vinterhi


>
> Vores mening, FDM & MCTC er at syn hvert andet år er spild for alle,
> hvilket også bør kunne forstås ud fra artikel.
>
>
> Mvh
>
> Niels Hansen (Stup)
> XS1100S, der absolut ikke vil ud at køre i det her vejr....
>



Steen Gruby (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-02-08 11:54

On Sat, 2 Feb 2008 04:43:10 +0100, "Nico" <jensen.niclas@gmail.com>
wrote:

Hej.
>
>Læses ikke hvad der skrives? Jeg har d.d. haft møde med Lene Espersen om
>netop dette emne. Vi er enige om at der ligges låg på sagen til dette er
>undersøgt til bunds.
>
>Vores mening, FDM & MCTC er at syn hvert andet år er spild for alle, hvilket
>også bør kunne forstås ud fra artikel.
>
>Venligst læs hele artikel før kritik.
>
>To os, vi er på motorcyklisternes side.

Hvis journalisternes evne til at skrive og stave på dansk er ligefrem
propertional med deres behandling af sagen, vil jeg hellere være
foruden

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Harald Blaatand (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 02-02-08 13:54


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:cri8q31t2ksnkrg7eg2fpbsfhsocmckovn@4ax.com...
> On Sat, 2 Feb 2008 04:43:10 +0100, "Nico" <jensen.niclas@gmail.com>
> wrote:
>
> Hej.
>>
>>Læses ikke hvad der skrives? Jeg har d.d. haft møde med Lene Espersen om
>>netop dette emne. Vi er enige om at der ligges låg på sagen til dette er
>>undersøgt til bunds.
>>
>>Vores mening, FDM & MCTC er at syn hvert andet år er spild for alle,
hvilket
>>også bør kunne forstås ud fra artikel.
>>
>>Venligst læs hele artikel før kritik.
>>
>>To os, vi er på motorcyklisternes side.
>
> Hvis journalisternes evne til at skrive og stave på dansk er ligefrem
> propertional med deres behandling af sagen, vil jeg hellere være
> foruden
>
> --
>
> Steen Gruby
klip

- -


Er det ikke bare skrevet med jysk stavekontorl ?

Jeg dukker mig lige.....)

Steen



Futte & Co. (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 02-02-08 22:12

Harald Blaatand skrev:
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message


> >
> > Hvis journalisternes evne til at skrive og stave på dansk er ligefrem
> > propertional med deres behandling af sagen, vil jeg hellere være
> > foruden
> >
> > --
> >
> > Steen Gruby

>
>
> Er det ikke bare skrevet med jysk stavekontorl ?
>
> Jeg dukker mig lige.....)
>

Det er sku alvorlige sager , det her. Journalister kalder sig "den
tredie statsmagt" , og påkalder sig ret til at stille kritiske spørgsmål
om lovgivernes, og andre halvoffentlige og private
interesseorganisationers gøren og laden. Så må man også forlange, at de
er uafhængige af samme. Een der kalder sig journalist, må vi, som
almindelige borgere, kunne stole på, arbejder i sandhedens tjeneste.
Enhver kritik af journalisters arbejde, fra samfundet som sådan, eller
fra fagfolk, skal således tages særdeles seriøs.
En journalist ansat i en interesse organisation, kaldes i min verden en
informationsmedarbejder og skal som sådan ikke underskrives sig som
journalist. Informationsmedarbejderes job kaldes for "lovprisning" af et
eller andet og sidestilles med luderjournalistik.

--

Jørgen, Brøndby, mangeårig tv/film fotograf
også indenfor nyhedsproduktion
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954
Triumph T120R Bonneville, 1969

frølårsraketten (03-02-2008)
Kommentar
Fra : frølårsraketten


Dato : 03-02-08 15:53


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev:
> Hvis journalisternes evne til at skrive og stave på dansk er ligefrem
> propertional med deres behandling af sagen, vil jeg hellere være
> foruden

propertional..,. ho ho



stupmail@gmail.com (03-02-2008)
Kommentar
Fra : stupmail@gmail.com


Dato : 03-02-08 13:08

On 2 Feb., 04:43, "Nico" <jensen.nic...@gmail.com> wrote:
> Fik fremsendt flg mail.
>
> Læses ikke hvad der skrives? Jeg har d.d. haft møde med Lene Espersen om
> netop dette emne. Vi er enige om at der ligges låg på sagen til dette er
> undersøgt til bunds.
>
> Vores mening, FDM & MCTC er at syn hvert andet år er spild for alle, hvilket
> også bør kunne forstås ud fra artikel.
>
> Venligst læs hele artikel før kritik.
>
> To os, vi er på motorcyklisternes side.
>
> --
> Best Regards
> Journalisterne DBA,FPN & Andre
>
> Hej
>
> Det er i grunden utroligt, at Applus+ fortsætter med at synge den der
> "synssang", når der nu ikke er nogen som helst grund til at indføre
> periodisk syn. Men der er nok en eller anden oppe i toppen, som
> absolut VIL have den der indtjeningsmulighed.
>
> De tyske forhold skal tages med et gran salt, da man i Tyskland
> eksempelvis SKAL bruge den dæktype og mærke, som importøren
> foreskriver, selv om det er et skoddæk. Der gives kun få alternativer
> og som der står i linket til den tyske hjemmeside, så kan fejl ved
> belysningen såmænd være, at der monteres en anden pære end den, der
> skal sidde som standard fra fabrikken, såeh......
>
> Meget tysk, meget grundigt, meget TüV, men meget lidt
> virkelighedsnært. Hvis danske motorcykler var så ringe, at det var
> nødvendigt med periodisk syn og ikke kun ved ejerskifte, så skulle vi
> nok selv få noget sat i værk.
>
> Den rapport fra den europæiske synsindustri, som Applus hænger sig i
> (Der er link til den i et par ældre indlæg om emnet) viser
> eksempelvis, at en anden udstødning end fabrikkens, er en
> sikkerhedsfejl og så blander man totalt ukritisk knallerter og
> motorcykler sammen.
>
> Og da den europæiske ulykkesundersøgelse MAIDS viser, hvor lidt det
> er, så er det jo nok derfor, man lukker øjnene for dens konklusioner,
> for de følger jo ikke myterne og mindsker indtægtsmulighederne. Ingen
> af de andre synsvirksomheder følger tanken, men den passer jo som fod
> i hose til Vejdirektoratets ide om en ulykkesanalyse i år.
>
> Altså en ubrugelig rapport, men sjovt nok kan den gode Hr. Rønn ikke
> finde ud af at spørge Applus om det. Men han er jo efter mine begreber
> heller ikke helt uvildig, for syn af mc vil jo give indtlægt til hans
> arbejdsgiver.....
>
> Nå, det var blot lidt journalistisk vrisseri.....
>
> Mvh
>
> Niels Hansen (Stup)
> XS1100S, der absolut ikke vil ud at køre i det her vejr....

Hej kolleger

Nu er det et noget kort svar I giver og jeg kan ikke skelne, hvem, der
skriver "Jeg" og det giver et lille problem i forbindelse med
"snakken" med Justitsministeren.

Er det et interview til en artikel? Eller er det en hyggensnak eller?
Som jeg kan læse ud af de få ord, er det lidt problematisk, at vi -
landets motorcyklister - ikke lige ved, i hvilken forbindelse Lene E
siger, at der skal låg på. Det ville vægte meget, hvis man som
minister ved, om det er en journalist eller en person ansvarlig for en
non-profit organisation og dens medlemmer.

Hvis det er til en artikel, ville jeg samle lidt viden sammen om
baggrunden for Applus ide og bruge det som ammunition og dermed få
hende til at svare på, om en ubrugelig undersøgelse fra de europæiske
synsfirmaer er god nok.

Eller er det fordi den basisviden skal søges hos DMC's formand? Og det
vil man ikke? Han har fortalt om flere gange på det seneste, hvor han
er blevet ringet op fra landsdækkende medier og svaret på spørgsmål,
men det er aldrig blevet brugt og muligheden er måske, at han
ødelægger den planlagte vinkel ved at kunne "skyde" historien ned.

Og når man læser artiklen på fpn, så synes jeg ikke, der bliver gået
til biddet over for Applus og hvorfor må deres presseansvarlige ikke
stå med navn? Det er en del af jobbet, at de enten siger noget, der
kan bruges eller også refereres der til, at de ikke vil sige noget.
Det er fint at spørge Gunnar S og hans henvisning til MAIDS, men den
skulle man da have kastet i hovedet på Applus.

Jeg ville ikke have det fjerneste imod at bruge Gunnar og MCTC som
kilde, hvis jeg vidste, at de havde noget politisk brugbart materiale,
som kunne "sparke r**", men indtil videre går jeg til de kilder, der
har noget, der kan bruges.

Det kan godt være, at jeg også er syltet ind i organisatorisk arbejde,
men når jeg beskriver noget journalistisk, så forsøger jeg efter
fattig evne at holde skæg for sig og snot for sig og bruge kilder til
at fortælle historien. Tjek venligst Infomedia, og hvis I finder noget
"snavs", står jeg gerne ret for kritik. Og for en god ordens skyld, så
får jeg ikke en krone for det, jeg skriver uden for mit civile
arbejde, for ellers ville jeg komme i klemme rent jobmæssigt i det,
der kaldes den "fjerde statsmagt". De tre andre, er den lovgivende,
udøvende og dømmende magt og er skrevet ind i Grundloven. Der kommer
vi andre nok ikke ind...))

Og så var det lidt urovækkende, at der skulle en del henvendelser til
udefra, før der blev ændret på postulatet om at DMC's kørekurser ikke
duede. De har trods alt været mere end 25 år på markedet og er sat
sammen af de kurser, som BMF i UK har etableret ud fra det engelske
politis kurser. På god dansk foreningsvis, så virker de via frivillige
mennesker, og det er efter min mening den måde, man får det bedste
resultat. Men den del kan man jo altid diskutere.

Jeg er måske sær i hovedet, men med en vis viden om mc-politik på
herhjemme og i udlandet, så køber jeg ikke umiddelbart lynhurtige
udtalelser fra Rådet for Større Færdselssikkerhed, Vejdirektoratet,
Haverikommissionen og Rigsfærdslen om baggrunden for mc-ulykker, men
desværre har jeg ikke på jobbet alle de tidsresourcer, der skal til
for at pille dem fra hinanden. Ærgerligt nok, men jeg tager chancen,
hver gang den byder sig. Hvis I er så meget på to- og trehjulernes
side, så findes der rigtig mange ufortalte historier om de politiske
håbløsheder, så gå blot i gang.

Jeg håber, at i læser det her på nyhedsgruppen, som I siger, I følger,
og ikke tilsendt fra tredjemand....))

Mvh

Niels Hansen (Stup)
XS1100S, der spekulerer på, om det bliver i år, at de 400 KKm skal
overskrides.

Flemming Disc (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 05-02-08 16:11


<stupmail@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:5b5c4b65-ec7e-4584-b65a-3374fa7842aa@f47g2000hsd.googlegroups.com...

<Niels Hansen (Stup)
<XS1100S, der spekulerer på, om det bliver i år, at de 400 KKm skal
<overskrides.

Helt uden for emne og dog, du skrev jo Nilfisk, "om det bliver i år, at de
400 KKm skal overskrides".

Du køre da heller ikke så meget mere, det er 6 år siden at jeg rundede 340
KKm på min Kawa 750 Twin

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Jim Andersen (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 04-02-08 09:39

Nico wrote:
> Vi er enige om at der ligges låg på sagen til
> dette er undersøgt til bunds.

Hvem er "vi"? Indbefatter "vi" Applus?

Eller lægger Applus så meget i Lene's valgfond at hun synes deres "flere
penge til Applus"-kampagne skal have lov til at køre i fred og ro, eller i
det mindste stå uimodsagt, i så lang tid at folk begynder at tro dem?

/jim



stupmail@gmail.com (05-02-2008)
Kommentar
Fra : stupmail@gmail.com


Dato : 05-02-08 08:49

On 5 Feb., 16:11, "Flemming Disc" <discSNA...@discteknik.dk> wrote:
> <stupm...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:5b5c4b65-ec7e-4584-b65a-3374fa7842aa@f47g2000hsd.googlegroups.com...
>
> <Niels Hansen (Stup)
> <XS1100S, der spekulerer på, om det bliver i år, at de 400 KKm skal
> <overskrides.
>
> Helt uden for emne og dog, du skrev jo Nilfisk, "om det bliver i år, at de
> 400 KKm skal overskrides".
>
> Du køre da heller ikke så meget mere, det er 6 år siden at jeg rundede 340
> KKm på min Kawa 750 Twin
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk

Hej Flemming

Nej, det kniber lidt med tiden. Arbejde tager noget af fritiden og når
man bebor den ældre boligmasse ude på landet med ringe mulighed for
lån, så må man jo selv gribe værktøjet, såeh......

Men mon ikke en tur til det sydlige Grækenland til FIM Rally kan
hjælpe lidt på at nå skæringspunktet.....))

Mvh

Stup
XS1100S

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste