Applus fisker i rørte vande...
Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 01-02-08 01:09

Applus indleder nu en tilsyneladende fuldstændig udokumenteret
kampagne, med det formål at få indført periodisk syn på MC'er:

http://fpn.dk/motor/mc/article1251535.ece

Personligt finder jeg det usmageligt at en privat virksomhed forsøger
at udvide sin markedsandel på den måde.

I forvejen betaler vi verdens højeste registreringsafgift på vore
MC'ere, at en privat virksomhed så ved hjælp af udokumenterede
påstande, forsøger at hive de sidste skillinger op ad lommen på os er
simpelthen uanstændigt.

Mine køretøjer, 2- såvel som 4-hjulede, har i hvertfald været i en
applus synshal for sidste gang - opfordringen er hermed givet
videre...

Mvh
Hornsved

Fra : Eg Egemarke

Dato : 01-02-08 10:57

hornsved@post6.tele.dk skrev:
> [...]
>
> Mine køretøjer, 2- såvel som 4-hjulede, har i hvertfald været i en
> applus synshal for sidste gang - opfordringen er hermed givet

Der fandtes årlige syn i sverige for år tilbage, dette er man gået bort
fra igen, da det var mindre end 3% af Mc´erne der var fejl på.
Der er 2 årige periode syn på Mc i sverige nu. Og som syns manden sagde
sidst jeg var der "det er unødvendigt, da folk på Mc selv har en
intresse i at det virker,da det er dem selv det går ud over"
Han kunne ikke huske hvornår han sidst havde synet en mc med grovere
fejl end manglende reflekser og fejljusterede bagbremselys.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk så er ferien reddet....

Fra : Dr. Enduro

Dato : 01-02-08 11:58

Eg Egemarke skrev:

> Der fandtes årlige syn i sverige for år tilbage, dette er man gået bort
> fra igen, da det var mindre end 3% af Mc´erne der var fejl på.

I Tyskland er der periodisk syn for mc'er hvert 2. år, og det synes jeg
egentlig er fornuftigt nok, for det første fordi en del ikke har
sagkundskab nok til at opdage fejlene selv og for det andet fordi en del
først får rettet, hvad de betragter som mindre fejl, netop fordi de skal
til syn.

I Tyskland er der fejl på ca. 25% af mc'erne, hvoraf størstedelen er
mindre ting, som ikke forhindrer en godkendelse af køretøjet, mens 7,9 %
har så alvorlige fejl, at de ikke bliver godkendt.

Man kan diskutere frem og tilbage, om 25 hhv. 7,9 % er nok til, at alle
mc'er skal indkaldes til syn hvert 2. år. Min holdning er, at de
småpenge det koster er godt givet ud i forhold til den gevinst, der
ligger i (også for andre trafikanter!), at køretøjerne er i en
nogenlunde stand.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Dr. Enduro

Dato : 01-02-08 11:58

Dr. Enduro skrev:

> [...]
> småpenge det koster er godt givet ud i forhold til den gevinst, der
> ligger i (også for andre trafikanter!), at køretøjerne er i en

Her er forresten et faktalink med tallene:
http://www.autosieger.de/article9408.html

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Anders Majland

Dato : 01-02-08 13:56

Og de alvorlige ting der gør at de dumper er f.eks at de ikke overholder
miljø krav (støj / forurening) - begge ting som applaus ikke måler
hjerhjemme. Og selv nyere mc'er der står helt originalt kan have meget svært
ved at leve op til deres typegodkendelse. Noget tyske Motorrad har skrevet
meget om.

En anden klassisker at dumpe en mc på i tyskland er bremsekivens tykkelse -
flere har fået kasseret en mc fordi skiven kun lige overholder mindstemålet
og derfor ikke kan formodes at holde mål indtil næste syn. Når der på en mc
skive typisk kun er 1mm at slide af er det træls at blive tvunget til at
skifte skiver 0,10mm før mindstemålet er nået bare pga et syn.

En tredje sikkerhedsmæssig fejl er defekt (fjernet) sidestøttefodskontakt -
På den yamaha jeg kører vinterkørsel på holder en kontakt ikke til bare en
enkelt vinter - så jeg forstår godt at også tyskerne kan finde på at fjerne
den. Men det giver altså en dumpet til det tyske syn.

Bare 3 eksempler på at selvom mange dumpes (7,9%) så er de nok ikke så
farlige i trafikken ...

I linket til interviewet medd tüv nord siger gutten også at langt de fleste
motorcyklister passer godt på sig selv og holder mc'en iorden. Typiske fejl
er defekte pærer, ikke godkendte lygter, forkerte* eller nedslidte dæk og
defekte lejer ved kronrør, bagsvinger eller hjul.

* Og så er det også værd at huske at man i tyskland kun må montere dæk der
er godkendt til maskinen.

Det samme gælder alle andre "tekniske" stumper. Altså ikke noget med at
sætte en oem bremsekive eller bagdæmper på uden en godkendelse til maskinen.
Uden godkendelsen = dumpet.

Defekte lejer kan udvikle sig til at være farligt, mens det andet mere er
småting ...

Men lad os endeligt få undersøgt årsagene til mc-uheld - og HVIS det mod
forventning viser sig at defekte mc'er er en betydende årsag så vil jeg
akceptere periodiske syn. Ellers vil jeg brokke mig og kalde det unødvendigt
spild af min tid og en ekstra skat !

Btw vil jeg også undgå applaus næste gang jeg skal have synet et køretøj.

Fra : Armand

Dato : 01-02-08 21:47

Dr. Enduro skrev:

> Her er forresten et faktalink med tallene:
> http://www.autosieger.de/article9408.html

Og så lige for kong Hans (eller hvem der ikke lige magter det tyske):
I forhold til dit oplæg er artiklens grund-synspunkt paradoksalt nok:
"så mange som 75% går igennem uden fejl" hvilket tillige sammenstilles
med tallet for personbiler der er så lavt som 46%!

Størstedelen af mangler har været banaliteter omkring forkert
lygteføring og brændte pærer men også "ikke tilladt lygteføring",
ligesom nedslidte og "falske" dæk træder frem.
Endelig findes der også fejl på stel-lejringerne!

At "ikke tilladte lygter" og "falske dæk" kan forekomme skyldes at
tyskerne skal have alt eftermonteret påført deres registrerings-attest,
hhv. en standard godkendelses-erklæring medbringes under kørslen,
hvorved at samme skal godkendes inden indskrivningen. Derved kan man
læse mellem linierne at der også findes en mængde af ikke godkendt stuff
(hørte jeg nogle pippe "mini-blinker"?).
Det samme angår dæk, hvoraf der (kun) findes specifikke monteringer der
er forhåndsgodkendt, hvorved det i danske øjne vil være særdeles let at
forbryde sig på dét område :-|

--
Armand.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 01-02-08 22:41

"Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Her er forresten et faktalink med tallene:
> http://www.autosieger.de/article9408.html

Hej Jan

Jeg mener, at kunne huske fra andre af dine indlæg her i NG, at du
går _meget_ op i sikkerhed, det er bestemt også kun af det gode.

Men her tror jeg du læser tallene som "statistik" altså så de passer
lige til dig.
Som jég læser Herr. Roger Eggers
(og sammenlignet med de nævnte Pkw[personbiler] tal)
så mener han, at motorcyklister i stort omfang er i stand til,
og også gør det, at holde deres køretøjer i forskriftsmæssig stand.

Der ud over tror jeg du overser et par ting, nemlig: At Applus
er ude i "eget ærinde" = her er en, uudnyttet indtægts kilde.
Det er jo nemt tjente penge, de bruger ikke mange minutter
på en motorcykel: lys, signaler, forgaffel, bremse skiver,
ud med dig igen, og xxx,- kr i kassen.

Og måske vigtigst, at MAIDS har lavet en analyse:
"af flere end 700 motorcykelulykker i EU. Undersøgelsen
konkluderer, at under 0,7 pct. af ulykkerne skyldtes maskinelle fejl".

mvh Jens
Sydals

Fra : Dr. Enduro

Dato : 02-02-08 11:47

Jens Meldgaard skrev:

> [...]
> Det er jo nemt tjente penge, de bruger ikke mange minutter
> på en motorcykel: lys, signaler, forgaffel, bremse skiver,

Hej Jens

Jeg er helt enig i, at Applus' primære mål selvfølgelig er kroner i
kassen og ikke øget trafiksikkerhed. Min indgangsvinkel er, at 7,9 % af
motorcyklerne i Tyskland dumper syn af sikkerhedsmæssige årsager
(hvorved man bør huske, at rigtig mange får ordnet cyklen/bilen før de
skal til syn), og så er det op til jer selv at vurdere, om det er få
eller mange, der dumper. Jeg synes det sidste, selvom du har ret i, at
artiklen beskriver det som et lavt tal (men husk også afsenderens
interesser her).

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 03-02-08 01:44

> [...]
> der dumper. Jeg synes det sidste, selvom du har ret i, at artiklen
> beskriver det som et lavt tal (men husk også afsenderens interesser her).

Hvis du synes at 7,9% dumpede er mange skal du stadig huske på,
at en (stor?) del af dem der dumper sikkerhedsmæssigt er
ting som : ikke godkendt "potter", pærer, dæk, manglende kontakt på
sidestøtten, du kan selv fortsætte for der er garanteret mange flere.
Du skal også stadig se de 7,9% i forhold til bilerne =
Hvis du med "afsenderen" mener Herr Roger Eggers?
kan jeg _ikke_ se interessen???

mvh Jens
Sydals

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-02-08 10:32

Jens Meldgaard skrev:

> Hvis du med "afsenderen" mener Herr Roger Eggers?
> kan jeg _ikke_ se interessen???

Hej Jens

Jeg mener autosieger.de, som er et online bilmagasin og som sådant nok
også kunne ses som et lobbyorgan for bilister/motorcyklister, ligesom du
aldrig vil kunne se en artikel i ADAC-bladet, der behandler grønne
afgifter og hastighedsbegrænsninger på en neutral måde. Når vinklingen
derfor er, at 25% er lidt, så mener jeg, at det kan hænge sammen med, at
det netop er autosieger.de, der er afsender. På partiet de grønnes
hjemmeside ville det tal sandsynligvis blive opfattet på en anden måde...

Desuden er det altså de 25%, der indeholder småfejlene, mens de 7,9% er
alvorlige ting (o.k., forkert dækmærke er måske knap så alvorligt, men
nok heller ikke særlig udbredt, for det står i Fahrzeugschein, hvilke
dæk der er tilladte). Blandt de 7,9% er derfor ingen forkerte pærer
osv., det dumper man ikke syn på, man får bare en anmærkning.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Anders Majland

Dato : 04-02-08 14:56

> [...]
> er tilladte). Blandt de 7,9% er derfor ingen forkerte pærer osv., det
> dumper man ikke syn på, man får bare en anmærkning.

Og det læser du ud af artiklen ?
Jeg er rest sikker på at du ikke får tüv godkendt en cykel i tyskland med
ikke tilladte lygter eller dækmontering ...

De er ret firkantede på det punkt ...

Fra : Dr. Enduro

Dato : 04-02-08 16:22

Anders Majland skrev:

> Og det læser du ud af artiklen ?
> Jeg er rest sikker på at du ikke får tüv godkendt en cykel i tyskland med
> ikke tilladte lygter eller dækmontering ...
>
> De er ret firkantede på det punkt ...

Har selv været til TÜV i Flensborg med min hedengange GSF 600, hvor jeg
fik en anmærkning, fordi den havde en blå pære i i stedet for en
almindelig, men den holdt ikke desto mindre syn.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Anders Majland

Dato : 04-02-08 22:37

> Har selv været til TÜV i Flensborg med min hedengange GSF 600, hvor jeg
> fik en anmærkning, fordi den havde en blå pære i i stedet for en
> almindelig, men den holdt ikke desto mindre syn.

ok - så var det ikke bare mit tysk det kneb med med ved læsninf af artiklen.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 05-02-08 11:07

Anders Majland skrev:

> ok - så var det ikke bare mit tysk det kneb med med ved læsninf af artiklen.

Nej, du har da ret for så vidt, at der vist nok ikke står helt eksplicit
i artiklen, hvordan det håndteres i Tyskland.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-02-08 12:36

Dr. Enduro wrote:
> [...]

> mindre ting, som ikke forhindrer en godkendelse af køretøjet, mens
> 7,9 % har så alvorlige fejl, at de ikke bliver godkendt.

Og det er udelukkende ved periodisk syn (altså hvor der er plader på i
forvejen)? Og ikke registreringssyn altså fx hjemmebyg hvor folk har svejset
i stellet, eller sat en 1000 motor i et 750 stel osv?

/jim

Fra : N/A

Dato : 01-02-08 15:01

Fra : BigMac

Dato : 01-02-08 16:37

> I Tyskland er der periodisk syn for mc'er hvert 2. år, og det synes jeg
> egentlig er fornuftigt nok, for det første fordi en del ikke har
> sagkundskab nok til at opdage fejlene selv og for det andet fordi en del
hold da helt kæxx -
og hvor har du så den påstand fra, - jeg er vildt uenig med dig i det....

små penge...??

Fra : Dr. Enduro

Dato : 02-02-08 11:53

BigMac skrev:

> hold da helt kæxx -
> og hvor har du så den påstand fra, - jeg er vildt uenig med dig i det....

Det har du lov til at være, men jeg er egentlig glad for at synsmanden
ikke lod mig slippe med mit nedslidte kædekit, første gang jeg var til
syn som 18-årig med min langbenede DR650. Dengang syntes jeg, det så
helt fint ud, mon ikke der er andre, der er lige så dumme som mig?

> små penge...??

Tror det koster ca. 150 kr hernede, det slår ikke bunden ud hvert andet år.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 01-02-08 04:52

On 1 Feb., 12:36, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid> wrote:

> [...]
> forvejen)? Og ikke registreringssyn altså fx hjemmebyg hvor folk har svejset
> i stellet, eller sat en 1000 motor i et 750 stel osv?

Hej

Det er i grunden utroligt, at Applus+ fortsætter med at synge den der
"synssang", når der nu ikke er nogen som helst grund til at indføre
periodisk syn. Men der er nok en eller anden oppe i toppen, som
absolut VIL have den der indtjeningsmulighed.

De tyske forhold skal tages med et gran salt, da man i Tyskland
eksempelvis SKAL bruge den dæktype og mærke, som importøren
foreskriver, selv om det er et skoddæk. Der gives kun få alternativer
og som der står i linket til den tyske hjemmeside, så kan fejl ved
belysningen såmænd være, at der monteres en anden pære end den, der
skal sidde som standard fra fabrikken, såeh......

Meget tysk, meget grundigt, meget TüV, men meget lidt
virkelighedsnært. Hvis danske motorcykler var så ringe, at det var
nødvendigt med periodisk syn og ikke kun ved ejerskifte, så skulle vi
nok selv få noget sat i værk.

Den rapport fra den europæiske synsindustri, som Applus hænger sig i
(Der er link til den i et par ældre indlæg om emnet) viser
eksempelvis, at en anden udstødning end fabrikkens, er en
sikkerhedsfejl og så blander man totalt ukritisk knallerter og
motorcykler sammen.

Og da den europæiske ulykkesundersøgelse MAIDS viser, hvor lidt det
er, så er det jo nok derfor, man lukker øjnene for dens konklusioner,
for de følger jo ikke myterne og mindsker indtægtsmulighederne. Ingen
af de andre synsvirksomheder følger tanken, men den passer jo som fod
i hose til Vejdirektoratets ide om en ulykkesanalyse i år.

Altså en ubrugelig rapport, men sjovt nok kan den gode Hr. Rønn ikke
finde ud af at spørge Applus om det. Men han er jo efter mine begreber
heller ikke helt uvildig, for syn af mc vil jo give indtlægt til hans
arbejdsgiver.....

Nå, det var blot lidt journalistisk vrisseri.....

Mvh

Niels Hansen (Stup)
XS1100S, der absolut ikke vil ud at køre i det her vejr....

Fra : N/A

Dato : 01-02-08 15:01

Fra : Emil

Dato : 01-02-08 05:24

On Feb 1, 12:52 pm, stupm...@gmail.com wrote:
> [...]
> finde ud af at spørge Applus om det. Men han er jo efter mine begreber
> heller ikke helt uvildig, for syn af mc vil jo give indtlægt til hans

Kan du ikke forklare hvad du mener? Jeg kan ikke helt gennemskue den
beskyldning. Hvem er Tommy's arbejdsgiver, og hvordan vil denne
arbejdsgiver tjene på MC syn?

Og jeg syntes Tommy er en rimeligt fornuftig MC skribent, og hvis du
sender ham nogle ideer til spørgsmål og link til undersøgelser, så er
der nok en mulighed for at han bruger det til noget.

Hygge.

Emil

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 01-02-08 06:02

On 1 Feb., 13:24, Emil <sofushan...@gmail.com> wrote:

> [...]
> sender ham nogle ideer til spørgsmål og link til undersøgelser, så er
> der nok en mulighed for at han bruger det til noget.

Hej

Jeg skal prøve: Tommy Rønn er blandt andet tilknyttet FDM, Den Blå
Avis og andre som skribent om motorcykler og på den måde er det hans
arbejdsgivere også selv om tilknytningen er som freelance. Og da FDM
er et af de firmaer i DK, der ufører bilsyn, vil de også tjene på, at
der indføres periodisk syn på motorcykler.

Hvis Hr. Rønn har fingeren på pulsen inden for motorcykelverdenen, så
behøver han slet ikke input netop fra mig, men burde vide hvor og
hvem, der har de relevante oplysninger og meninger og hvordan man
søger dem. Det gør vi andre i faget efter fattig evne om mange andre
emner og det er en del af lærdommen.

Og hvis jeg må være helt ærlig: Så var hans optræden i TV2-nyhederne
(tror jeg nok) om børnebagsædereglen desværre en forspildt chance for
at arbejde for ALLE motorcyklister ved at være mere direkte og bevidst
provokerende (Det fremmer forståelsen...))

Men det blev kun en gang æv-bæv-bussemand uden et reelt angreb på
skusket lovgivning gemt mellem en masse ANDEN irrelevant lovgivning i
forhold til motorcyklister.

Og hvis han er så god, som du siger, og med hans adgang til
landsdækkende medier, så burde han allerede NU have støvsuget det
kommende lovkompleks om blandt andet trafik og hevet de - sandsynlige
- tåbeligheder rettet mod motorcyklister ud og skrevet om dem.

Han skriver om love og regler en gang imellem, men han kommer ikke de
steder i motorcykelverdenen, hvor den slags diskuteres.

Jeg ved godt, at det her lyder som kritik rettet mod personen. Det er
det ikke. Tommy Rønn kan sikkert sagtens være en hyggelig fyr, men når
man arbejder journalistisk inden for det snævre område, der hedder
motorcykler og hvad deraf følger, så skal man tænke sig godt om: Enten
holder man sig til teknik og modeller og den slags og respekt for dem,
der kan det på fingrene. Men bevæger man sig ind på det andet område,
så tager man automatisk et ansvar på sig for alle to- og trehjulere,
hvis man blot er mikrofonholder for politikere og embedsmænd og så må
man acceptere kritik.

Hvorfor er han i øvrigt ikke en aktiv deltager i gruppen her?

Mvh

Niels Hansen (Stup)
XS1100S

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-02-08 15:01

stupmail@gmail.com wrote:

> [...]
> så tager man automatisk et ansvar på sig for alle to- og trehjulere,
> hvis man blot er mikrofonholder for politikere og embedsmænd og så må

Det dér er sgu' for lavt. Der er ingen grund til at skyde på dem der
forsøger. Og kritik er IMHO helt i orden, men den bør leveres til manden
selv.

Der er ikke mange der prøver at komme til orde for vores sag, og skal
jeg være helt ærlig så forstår jeg det godt.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 01-02-08 22:21

stupmail@gmail.com skrev:
> [...]
> man acceptere kritik.
>
> Hvorfor er han i øvrigt ikke en aktiv deltager i gruppen her?

Det hár han været, s.v.j.h. så sent som sidste sommer - Og det skulle
undre mig om han ikke læser med for alm. informations skyld :-/

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 01-02-08 15:01

Fra : Hekto

Dato : 01-02-08 18:13

On Fri, 01 Feb 2008 13:55:38 +0100, Anders Majland wrote:

> Btw vil jeg også undgå applaus næste gang jeg skal have synet et
> køretøj.

Jep! Der er ikke andet at gøre end at boykot'e APlus. Der er andre
udbydere på markedet, og de trænger vist til mere fremgang end APlus!!!

--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 01-02-08 11:43

On 1 Feb., 15:00, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Der er ikke mange der prøver at komme til orde for vores sag, og skal
> jeg være helt ærlig så forstår jeg det godt.

Hej

Du har selvfølgelig lov til at mene, at det er "lavt", men jeg har
aldrig kritiseret nogen hverken her i gruppen eller andre, der stikker
"næsen" frem. Men jeg tillader mig at være kritisk over for dem, der
har en ekstra mulighed for at have næsen fremme og især nogen, der er
inden for mit fag. Og min kritik går på, at man skal søge mest mulig
viden eller finde kilder, der har det, hvis man får muligheden for at
"repræsentere" danske motorcyklister i medierne. Fejlen, som jeg ser
det er, at Rønn ikke søgte viden inden han kom på om børnepassagerer..
Hvis han eksempelvis havde søgt hos DMC-formanden, kunne han for åben
skærm have pillet sagen ned. Et andet eksempel er her til eftermiddag,
hvor radioavisen DR P1 havde noget om den nye ulykkesanalyse. Jeg
kender studieværten og hvis jeg havde kunnet fange DMC-formanden,
ville jeg have forsøgt at "sælge" dem en modhistorie om at
uheldstallet IKKE er grimt set i forhold til de mange flere
indregistrerede mc'er og sikkert andre gode kommentarer fra Rolf
Skovløkke..

Tro mig, jeg kunne ikke finde på at mobbe nogen, der gør noget for os,
men når man som Rønn faktisk har job, der ligger inden for branchen,
så kan man godt kræve noget mere, inden der meldes ud til
offentligheden. I den anden sag om Applus: Så ville det have været en
endnu bedre historie, hvis han havde samlet viden om baggrunden. Gerne
både hos Gunnar Skrydstrup og måske Rolf Skovløkke og SÅ have
konfronteret Applus med fakta.

Derfor min kritik.

Mvh

Niels Hansen (Stup)
xs1100S

Fra : Tingskoven

Dato : 01-02-08 20:15

Hej

Hvis DMC er mc'ernes FDM, hvor tager de så til genmæle?
Jeg læser aldrig om dem i medierne.

Mvh
BRJ

Fra : Armand

Dato : 01-02-08 21:59

Tingskoven skrev:
> Hej
>
> Hvis DMC er mc'ernes FDM, hvor tager de så til genmæle?
> Jeg læser aldrig om dem i medierne.

Dansk politik har udviklet sig til populisme i en grad så folk (du)
sidesætter medie-tilstedeværelse med arbejde.
In facto hár DMC allerede brugt sine forbindelser indenfor
færdselsikkerhedskommisionen til at skyde Applus' første prøveballon ned
sidste år.
Faktisk kan jeg ikke forstå at Applus forsøger sig igen, men det kan jo
være ud fra devisen om at en løgn transformerer sig til sandhed hvis den
bare gentages ofte nok :-/

--
Armand.
(der allerede sidste år besluttede sig for ikke at bruge Applus i nogen

Fra : Hekto

Dato : 02-02-08 11:44

On Fri, 01 Feb 2008 21:59:22 +0100, Armand wrote:

> --
> Armand.
> (der allerede sidste år besluttede sig for ikke at bruge Applus i nogen
> synssammenhæng))

- og det er jo så enkelt at finde en anden udbyder end APlus!
Færdselsstyrelsen giver en hjælpende hånd:

http://www.trm.dk/sw25005.asp

--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie

Fra : Hekto

Dato : 02-02-08 20:07

On Sat, 02 Feb 2008 11:53:15 +0100, Dr. Enduro wrote:

> mon ikke der er andre, der er lige så dumme som mig?

SKAL vi svare?

Det var da fornuftigt nok; men det var jo i forbindelse med en
omregistrering ikke?

Havde du kørt på må og få med nedslidt kæde - havde det sikkert fået en
ende inden du kom til syn.

--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie

Fra : Hekto

Dato : 03-02-08 00:06

On Sat, 02 Feb 2008 21:08:10 +0100, Dr. Enduro wrote:

> Nope, periodisk syn i Tyskland, havde haft cyklen i ca. et halvt år.

Touché! ... så burde du selv have indset den burde skiftes; men det var
da OK at du blev gjort opmærksom på det.

Jeg tvivler dog endog meget stærkt på at det ville blive påtalt til et
dansk syn!!!

--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie