Antallet af motorcykelulykker skal ned
Fra : MKS - 74

Dato : 01-02-08 07:41

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/02/01/065948.htm?nyheder

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-02-08 09:17

MKS - 74 wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/02/01/065948.htm?nyheder

Er det ikke lidt tidligt at starte undersøgelsen? Hvor mange af jer regner
med at have geden ude 10 marts?

Havde det ikke været smartere at skubbe det en måned? Altså fra April og så
tage August med.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-02-08 09:32

Jim Andersen wrote:

> Er det ikke lidt tidligt at starte undersøgelsen? Hvor mange af jer regner
> med at have geden ude 10 marts?

Hep. Bakken åbner jo d. 13/3.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 01-02-08 21:03

Torben Scheel skrev:

> Hep. Bakken åbner jo d. 13/3.

Og påsken, der normalt er et af de store forårs-mærker for
motorcyklisterne, ligger en uges tid efter!

I mine øjne vil en forårsundersøgelse gavne resultatet i retning af min
årsags-opfattelse: At trafikken tager op til et par måneder (efter 1.
marts) om at vænne sig til at etsporede køretøjer i trafikken ikke
længere kun er ØV'erter men motorcykler med en helt anden acceleration,
fart og placering!

Det er tydeligvis også foråret der virkeligt rykker omkring mc-ulykker,
og det er utvivlsomt også dét at uhelds-kommisionen(*) har haft øje for
under planlægningen :-/

(*):
jeg, der ellers nok interesserer sig for motorcykel-baggrundspolitikken
og derfor spidser ører når sligt bliver referet i medierne, synes
bestemt at der i radioen blev sagt "færdselssikkerheds-kommisionen" :-/

--
Armand.

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 01-02-08 05:08

On 1 Feb., 07:41, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/02/01/065948.htm?nyheder
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:http://cbr600.dyndns.dk/

Hej

Ja, så er de da på banen med en undersøgelse, og så må vi håbe, at de
læser skemaerne bedre end det, der sendes ud fra Vejdirektoratet og
Rigspolitiet:

Citat fra DR-hjemmesiden:

"Sidste år mistede 33 mennesker livet i en motorcykelulykke. Det er
det højeste antal i en årrække, og derfor vil Havarikommissionen nu
have hjælp af ambulanceredderne til at få tallet ned."

Ja, hvert tilfælde er tragisk i sig selv, men det er tragisk, at men
IKKE konstaterer, at det er i en årrække, hvor der er sket en
fordobling af antallet af indregistrerede motorcykler, så faktisk er
forholdsvis FÆRRE omkommet.

Og så står der i det telegram, som Ritzau sendte ud og som ikke er med
hos DR, at redningsfolkene blandt andet også skal notere noget om
hastighed??

Undskyld mig...., men hvordan HULEN skal en Falckredder kunne vurdere
hastighed?? Jeg må sige, at jeg desværre frygter for lødigheden af den
ulykkesanalyse. Men det overrasker ikke, for indtil december anede
Vejdirektoratet intet om den europæiske mc-ulykkesanalyse MAIDS...

Jeg håber, at alle I læsere og medmotorcyklister forstår, at det IKKE
nytter noget, at lade stå til og tro, at der nok ikke er noget, der
vil os det ondt. Tænk på - og så må i skælde mig ud her i gruppen over
dette reklameindslag - næste gang i tanker, at for den pris kan i et
helt år være supporter af den eneste motorcykelsammenslutning i
Dannevang, der tænker mere på at redde vore skind mens tid er, end på
at samle guld sammen.

Ja, jeg er medlem af DMC og så mange andre organisationer, men ikke
FDM, for trods alt er de som tyske ADAC: Vi skal have medlemmer, men
hvis man forbyder motorcykler, så kan man jo altid købe en
Cabriolet....

Min fortolkning.....

Mvh

Niels Hansen ( Stup )
XS1100S

Fra : Armand

Dato : 01-02-08 21:08

stupmail@gmail.com skrev:

> [...]
> hos DR, at ...............
> .....indtil december anede Vejdirektoratet intet om den europæiske

Det hjælper lidt på humøret at droppe mediernes nedkog og gå til kilden:
http://www.hvu.dk/motorcykelulykker.asp

Hørt!

--
Armand.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 01-02-08 21:41

> Det hjælper lidt på humøret at droppe mediernes nedkog og gå til kilden:
> http://www.hvu.dk/motorcykelulykker.asp

Ja det gør det, her er journalisternes "hunger" efter "sensation" jo ikke
med

Så er der kun lige en ting jeg ikke rigtig forstår:
Citat:
"Motorcykelulykkerne resulterer i ca. 6 procent af alle dræbte" og
"I første halvdel af 2007 har der været et usædvanligt stort antal dræbte "

"Gennem interviews med de implicerede vil HVU kunne belyse dette "

Hvón gør man det

mvh Jens
Sydals

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-02-08 13:41

MKS - 74 skrev:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/02/01/065948.htm?nyheder

Hvis man forbød privat bilkørsel på solskinsdage mellem 1/5 og 31/9, så
skulle de bare se

Thore

Fra : Lars

Dato : 01-02-08 22:48

"I spørgeskemaet skal redderne blandt andet svare på, om den tilskadekomne
har fortalt noget om ulykken, eller om nogle af de indblandede lugtede at
spiritus."

Hvem skal lære redderne at lugte forskel på en lys pilsner og en elfant øl?

Det smager vist lidt af at de satans motircyklister selv er ude om det, men
vi skal npk få ram på dem, d.v.s. forbudt så meget som muligt.

Bare min paranoide fornemmelse.

VH
LarsØ