/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hulboring
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 31-01-08 22:17

Hej

Har siddet og set en del OCC her på det sidste. Når de borer huller bruger
de ofte sådan en kort kegleformet bor, er der nogle der kan forklare hvorfor
de bruger det og ikke et alm bor?

Stef
Der ikke er smed



 
 
Steen Gruby (31-01-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 31-01-08 22:54

On Thu, 31 Jan 2008 22:17:24 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

Hej Stef.
>
>Har siddet og set en del OCC her på det sidste. Når de borer huller bruger
>de ofte sådan en kort kegleformet bor, er der nogle der kan forklare hvorfor
>de bruger det og ikke et alm bor?
>
Nu er OCC ikke lige mit eksempel på gode håndværkere ud i smedefaget,
i mine øjne er de nogle klamphuggere det jeg har set på TV
Den med det koniske bor er faktisk meget fin til tyndplade, både stål
og aluminium.
Man kan med et lille forbor centrere det koniske bor der så kan lave
et stort hul i "variabel" diameter - Man kan selv sige stop.
Bagdelen er at hullet bliver konisk, altså lidt større på den side der
bores fra end i udgangssiden, hvilket i meget tynd plade er uden
betydning.
Desuden har det yderligere den fordel at det ikke rufler under
boringen, hvilket bevirker at hullet bliver fint rundt.
Det koniske bor findes i en udgave der er "trappet", hvilket
eliminerer problemet med konusiteten, men såm så ikke har den samme
fleksibilitet mht. hulstørrelse (diameter).
Jeg har i mange år benyttet de koniske (også de trappede) bor under
fremstilling af radio chassier i aluminium - til det brug er de et
hit.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Stefan Jacobsen (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 01-02-08 00:51

>>
> Nu er OCC ikke lige mit eksempel på gode håndværkere ud i smedefaget,
> i mine øjne er de nogle klamphuggere det jeg har set på TV
> Den med det koniske bor er faktisk meget fin til tyndplade, både stål
> og aluminium.
> Man kan med et lille forbor centrere det koniske bor der så kan lave
> et stort hul i "variabel" diameter - Man kan selv sige stop.
> Bagdelen er at hullet bliver konisk, altså lidt større på den side der
> bores fra end i udgangssiden, hvilket i meget tynd plade er uden
> betydning.
> Desuden har det yderligere den fordel at det ikke rufler under
> boringen, hvilket bevirker at hullet bliver fint rundt.
> Det koniske bor findes i en udgave der er "trappet", hvilket
> eliminerer problemet med konusiteten, men såm så ikke har den samme
> fleksibilitet mht. hulstørrelse (diameter).
> Jeg har i mange år benyttet de koniske (også de trappede) bor under
> fremstilling af radio chassier i aluminium - til det brug er de et
> hit.
>
> --
Takker for svaret, nææ håndværket er vist ikke noget at råbe hurra for og
det meste af de de samler virker sgu rimeligt tilfældigt. De lavede en fælg
hvor de var i tvivl om den kunne holde, men flot var den da Men ok det
vi ser er jo show off bikes og ikke til alm. brug. Deres fabrikation og
design gir jeg sgu ikke meget for, men det hele redes ofte af malearbejdet


Stef



Harald Blaatand (01-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 01-02-08 14:08


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
news:47a25ef2$0$89171$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>> Nu er OCC ikke lige mit eksempel på gode håndværkere ud i smedefaget,
>> i mine øjne er de nogle klamphuggere det jeg har set på TV
>> Den med det koniske bor er faktisk meget fin til tyndplade, både stål
>> og aluminium.
>> Man kan med et lille forbor centrere det koniske bor der så kan lave
>> et stort hul i "variabel" diameter - Man kan selv sige stop.
>> Bagdelen er at hullet bliver konisk, altså lidt større på den side der
>> bores fra end i udgangssiden, hvilket i meget tynd plade er uden
>> betydning.
>> Desuden har det yderligere den fordel at det ikke rufler under
>> boringen, hvilket bevirker at hullet bliver fint rundt.
>> Det koniske bor findes i en udgave der er "trappet", hvilket
>> eliminerer problemet med konusiteten, men såm så ikke har den samme
>> fleksibilitet mht. hulstørrelse (diameter).
>> Jeg har i mange år benyttet de koniske (også de trappede) bor under
>> fremstilling af radio chassier i aluminium - til det brug er de et
>> hit.
>>
>> --
> Takker for svaret, nææ håndværket er vist ikke noget at råbe hurra for
og
> det meste af de de samler virker sgu rimeligt tilfældigt. De lavede en
fælg
> hvor de var i tvivl om den kunne holde, men flot var den da Men ok
det
> vi ser er jo show off bikes og ikke til alm. brug. Deres fabrikation og
> design gir jeg sgu ikke meget for, men det hele redes ofte af
malearbejdet
>
>
> Stef
>
>

Selvfølgelig er det showbikes,da de byggede en til Jay Leno snakkede de
meget om at den jo faktisk skulle fungere da han er kendt for at bruge sine
MC !

De kører jo også selv på nogle af dem,så noget må de kunne finde ud af

Mvh

Steen



Stefan Jacobsen (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 02-02-08 14:28

> >
>
> Selvfølgelig er det showbikes,da de byggede en til Jay Leno snakkede de
> meget om at den jo faktisk skulle fungere da han er kendt for at bruge
> sine MC !
>
> De kører jo også selv på nogle af dem,så noget må de kunne finde ud af
>
>
Tjooo da de lavede promo video til sæson 5 var der da dele der faldt af "the
black widdow" under optagelserne og jeg så et afsnit hvor de lavede en
fælg der var så spinkel de var lidt i tvivl om ikke alle egerne ville blive
rykket over hvis man gav for meget gas

Stef



Harald Blaatand (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 02-02-08 14:58


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
news:47a46fc9$0$89168$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> >
>>
>> Selvfølgelig er det showbikes,da de byggede en til Jay Leno snakkede
de
>> meget om at den jo faktisk skulle fungere da han er kendt for at bruge
>> sine MC !
>>
>> De kører jo også selv på nogle af dem,så noget må de kunne finde ud af
>>
>>
> Tjooo da de lavede promo video til sæson 5 var der da dele der faldt af
"the
> black widdow" under optagelserne og jeg så et afsnit hvor de lavede
en
> fælg der var så spinkel de var lidt i tvivl om ikke alle egerne ville
blive
> rykket over hvis man gav for meget gas
>
> Stef
>
>

Præcis!

På en showbike skal det bare se ud,ikke virke ?

Hvor mange gad mon se de programmer hvis de ikke viste fejl og skænderier
?

Steen



Stefan Jacobsen (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 02-02-08 15:06

>
> Præcis!
>
> På en showbike skal det bare se ud,ikke virke ?
>
> Hvor mange gad mon se de programmer hvis de ikke viste fejl og skænderier
> ?
>
Noone Men jeg så sige i sæson 5 er standarden blevet højnet noget og det
er fandenme nogle dejlige maskiner de har, den der 5.axis - waterjet er sgu
for fed.

Stef



Ib Jakobsen (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 02-02-08 16:19

Harald Blaatand skrev:

>
> Hvor mange gad mon se de programmer hvis de ikke viste fejl og skænderier
> ?

Jeg gad så godt se dem. Men så længe de fede nar med hvalrosskægget bare
står og skriger med en kop kaffe i hånden, så kan jeg hurtigt zappe forbi.





--
MVH

Ib Jakobsen

Harald Blaatand (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 02-02-08 17:38


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
news:47a489f2$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>
>>
>> Hvor mange gad mon se de programmer hvis de ikke viste fejl og
skænderier
>> ?
>
> Jeg gad så godt se dem. Men så længe de fede nar med hvalrosskægget bare
> står og skriger med en kop kaffe i hånden, så kan jeg hurtigt zappe
forbi.
>klip> --
> MVH
> klip
> Ib Jakobsen

Den fede nar betaler deres fede løn,hvis han ikke står og skriger bliver
de ikke færdig til tiden og ingen rydter op

Men hvis man ikke kan klare mosten er det meget fornuftigt at zappe,f.eks
kan man være heldig at se en af dommerne i x factor sidde og græde i stedet
for.

Jeg foretrækker nu hvalrossen med kaffen

- -

Steen



Ib Jakobsen (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 02-02-08 20:01

Harald Blaatand skrev:

>
> Den fede nar betaler deres fede løn,hvis han ikke står og skriger bliver
> de ikke færdig til tiden og ingen rydter op
>
> Men hvis man ikke kan klare mosten er det meget fornuftigt at zappe,f.eks
> kan man være heldig at se en af dommerne i x factor sidde og græde i stedet
> for.


Jeg kan sagtens klare mosten. Jeg gider bare ikke se den slags
iscenesatte skænderier. Ingen ville i den virkelige verden finde sig i
den slags råben. Om det så var fra deres egen far, der betaler dem en
god hyre.

>
> Jeg foretrækker nu hvalrossen med kaffen

Det hænder da også jeg ser et afsnit. Om så ikke for andet så for at få
lidt gymnastik til tæerne. Nogen gange må man krumme tæer over dem der
oversætter.






--
MVH

Ib Jakobsen

Steen Gruby (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-02-08 20:14

On Sat, 02 Feb 2008 20:00:32 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.
>
>Jeg kan sagtens klare mosten. Jeg gider bare ikke se den slags
>iscenesatte skænderier. Ingen ville i den virkelige verden finde sig i
>den slags råben. Om det så var fra deres egen far, der betaler dem en
>god hyre.
Skal vi ikke sige det på diplomatisk vis:
Hvalrossen risikerer ikke at blive fremhævet som et godt eksempel på
skolen for moderne ledelse
>
>Det hænder da også jeg ser et afsnit. Om så ikke for andet så for at få
>lidt gymnastik til tæerne. Nogen gange må man krumme tæer over dem der
>oversætter.

Rolig - Når vi rent interlektuelt er trukket ned i sølet kan en
elendig oversættelse højst bidrage til underholdningen.
Det kan ikke komme længere ned af den grund.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Stefan Jacobsen (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 02-02-08 21:33

> Jeg kan sagtens klare mosten. Jeg gider bare ikke se den slags iscenesatte
> skænderier. Ingen ville i den virkelige verden finde sig i den slags
> råben. Om det så var fra deres egen far, der betaler dem en god hyre.
>
>>
>> Jeg foretrækker nu hvalrossen med kaffen
>
> Det hænder da også jeg ser et afsnit. Om så ikke for andet så for at få
> lidt gymnastik til tæerne. Nogen gange må man krumme tæer over dem der
> oversætter.
>
>
Vince skider da i slutningen af sæson 4. Det e godt jeg ikke har
undertekster på

Stef



Arne Lorenzen (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 03-02-08 08:52

Stefan Jacobsen skrev den 02 feb 2008 i
news:47a4d392$0$89172$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Vince skider da i slutningen af sæson 4. Det e godt jeg ikke har
> undertekster på

Ja, puha

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Armand (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-02-08 11:33

Ib Jakobsen skrev:
>
>
> Det hænder da også jeg ser et afsnit. Om så ikke for andet så for at få
> lidt gymnastik til tæerne. Nogen gange må man krumme tæer over dem der
> oversætter.
>
Dét er et generelt problem på Discovery Ch.
Jeg undrer mig over at man i militært relaterede udsendelsers tekstning
stedse snubler over begreberne "armour" (á: panser) og "arming" (á
bevæbning) - Det giver nogle interessante oversættelser når lige netop
dé to begreber forbyttes :-|

--
Armand.

Armand (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-02-08 11:26

Harald Blaatand skrev:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
> news:47a489f2$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > Jeg gad så godt se dem. Men så længe de fede nar med hvalrosskægget bare
> > står og skriger med en kop kaffe i hånden, så kan jeg hurtigt zappe
> > forbi.
>
> Den fede nar betaler deres fede løn,hvis han ikke står og skriger bliver
> de ikke færdig til tiden og ingen rydter op
> Men hvis man ikke kan klare mosten er det meget fornuftigt at zappe,f.eks
> kan man være heldig at se en af dommerne i x factor sidde og græde i stedet
> for.
>
Sjovt at du lige skulle bringe dén sammenligning.
En kammerat gjorde mig engang opmærksom på hvor mange kameraer der kunne
være på værkstedet begrænsede areal uden at de på nogen tidspunkt kom
til at få hinanden i focus. Hans konklusion var: Kun ét!
Når så man ser hvalrossen kyle en skraldespand igennem værkstedet fra
tre kameravinkler, hvor rasende tror du så at han er under de sidste to
optagelser?
Prøv selv at tape et af programmerne og spol frem/tilbage og se om ikke
at man i grunden skulle kunne se et kamerahold i baggrunden i nogen af
de situationer hvor der er brugt flere vinkler

Det hele er show for dé der gider sluge det råt, akkurat som wrestling
og X-factor's tilsvinende, og sidenhen følsomme dommere :-|

--
Armand.
(der oftest zapper videre)

Harald Blaatand (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 03-02-08 14:38


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:47a596a6$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
>> news:47a489f2$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> >
>> > Jeg gad så godt se dem. Men så længe de fede nar med hvalrosskægget
bare
>> > står og skriger med en kop kaffe i hånden, så kan jeg hurtigt zappe
>> > forbi.
>>
>> Den fede nar betaler deres fede løn,hvis han ikke står og skriger
bliver
>> de ikke færdig til tiden og ingen rydter op
>> Men hvis man ikke kan klare mosten er det meget fornuftigt at
zappe,f.eks
>> kan man være heldig at se en af dommerne i x factor sidde og græde i
stedet
>> for.
>>
> Sjovt at du lige skulle bringe dén sammenligning.
> En kammerat gjorde mig engang opmærksom på hvor mange kameraer der kunne
> være på værkstedet begrænsede areal uden at de på nogen tidspunkt kom
> til at få hinanden i focus. Hans konklusion var: Kun ét!
> Når så man ser hvalrossen kyle en skraldespand igennem værkstedet fra
> tre kameravinkler, hvor rasende tror du så at han er under de sidste to
> optagelser?
> Prøv selv at tape et af programmerne og spol frem/tilbage og se om ikke
> at man i grunden skulle kunne se et kamerahold i baggrunden i nogen af
> de situationer hvor der er brugt flere vinkler
>
> Det hele er show for dé der gider sluge det råt, akkurat som wrestling
> og X-factor's tilsvinende, og sidenhen følsomme dommere :-|
>
> --
> Armand.
> (der oftest zapper videre)

Jeg har været så uheldig at medvirke i en optagelse til TV2 for længe
siden,jeg ville drikke mig en sodavand,de satte et par bajere på bordet,de
hørte så en joke,og skulle så lige optage den 3 gange fra forskellige
vinkler ....skideskægt 3 gang !
Jeg tænkte ikke lige på at den grædende dommer kunne være i samme
stil..

- -
>Steen



Brian Sørup (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 02-02-08 14:37


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:4bg4q3ll0hrggul04ib9528cs5nrgk2vqq@4ax.com...
> On Thu, 31 Jan 2008 22:17:24 +0100, "Stefan Jacobsen"
> <stefware@email.dk> wrote:
>
> Hej Stef.
>>
>>Har siddet og set en del OCC her på det sidste. Når de borer huller
>>bruger
>>de ofte sådan en kort kegleformet bor, er der nogle der kan forklare
>>hvorfor
>>de bruger det og ikke et alm bor?
>>
> Nu er OCC ikke lige mit eksempel på gode håndværkere ud i smedefaget,
> i mine øjne er de nogle klamphuggere det jeg har set på TV

Ja, de er på niveau med metalsløjd i 5.klasse - forestil dig hvad en
dansk eller svensk MC-bygger kunne tjene over-there, når standarden er
så forbavsende lav.
Jeg sad og så et program med nogle gutter der byggede replica'er af
Porsche 550 (James Dean modellen) de bruger kronemuffer til at samle
ledningsnettet med .......SUK!......
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36



Stefan Jacobsen (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 02-02-08 14:57

>
> Ja, de er på niveau med metalsløjd i 5.klasse - forestil dig hvad en dansk
> eller svensk MC-bygger kunne tjene over-there, når standarden er så
> forbavsende lav.
> Jeg sad og så et program med nogle gutter der byggede replica'er af
> Porsche 550 (James Dean modellen) de bruger kronemuffer til at samle
> ledningsnettet med .......SUK!......

Ja nogle gange tænker jeg sgu også... det der kunne jeg sgu lave lige så
ringe

Stef



Ib Jakobsen (02-02-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 02-02-08 16:23

Brian Sørup skrev:

> Jeg sad og så et program med nogle gutter der byggede replica'er af
> Porsche 550 (James Dean modellen) de bruger kronemuffer til at samle
> ledningsnettet med .......SUK!......

Det bliver da overgået med flere træskolængder af Chop shop garage på
discovery. Magen til klams skal man lede længe efter. Bare at se deres
sporviddeforøgere. Og så snakker de som de er bildesignere på højde med
Ferrari, Porsche og alle de andre. Men se skidtet skal man da.







--
MVH

Ib Jakobsen

Perminator (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 03-02-08 22:09

Hej Steen

"Steen Gruby" skrev i en meddelelse>>
> Nu er OCC ikke lige mit eksempel på gode håndværkere ud i smedefaget,
> i mine øjne er de nogle klamphuggere det jeg har set på TV

Jeg er meget enig med dig i at det arbejde der ses på TV ikke er optimalt
smedearbejde.
Udsendelserne iøvrigt er mest "værksteds-soap", og for teknisk interesserede
kun spild af tid.

--- Nu skriver du lige klamphuggeri. Jeg må jo nødvendigvis gøre opmærksom
på at klamphugning, eller arbejde på klamp er en dyd inden for
skibstømrerfaget.

Det er mig ubekendt, hvorfor ordet bruges så negativt på andre matricer.

En dygtig klamphugger (skibstømrer) kan opfatte en dobbeltkrum facon i et
skibsskrog, og tillige have den tredie dimension (tykkelse,styrke, træets
åreforløb inde i sin opfattelse).
Desuden kan han omsætte sin opfattelse i tilpasningen af det rette tømmer
med sit håndværktøj, til perfekt pasform og styrke til den opgave han skal
løse. Han har sit øjemål som det vigtigste hjælpeværktøj.
Den dygtige klamphuggers værk er holdbart i århundreder, bare se på Martha
eller Fulton, eller Alvilde.dk, som jeg selv har sejlet på.

Jeg savner en bedre beskrivelse af dårligt eller øjensynligt amatøragtigt
udført arbejde, hvorend det forekommer : -)

venlig hilsen
--

"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057



Steen Gruby (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 03-02-08 22:27

On Sun, 3 Feb 2008 22:08:31 +0100, "Perminator"
<per.misserfjern@mail.dk> wrote:

Hej Per.
>
>--- Nu skriver du lige klamphuggeri. Jeg må jo nødvendigvis gøre opmærksom
>på at klamphugning, eller arbejde på klamp er en dyd inden for
>skibstømrerfaget.
>
Jeg ved det godt.
Hvorfor det ædle håndværk er plevet pseodonym for dårligt håndværk er
også mig en gåde.
>
>Jeg savner en bedre beskrivelse af dårligt eller øjensynligt amatøragtigt
>udført arbejde, hvorend det forekommer : -)
>
I min smedelæretid var det værste man kunne blive sammenlignet med
Robert Jacobsen - Gæt selv hvorfor


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Perminator (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 03-02-08 23:16

Hej Steen!

> Jeg ved det godt.
> Hvorfor det ædle håndværk er plevet pseodonym for dårligt håndværk er
> også mig en gåde.
>>
>>Jeg savner en bedre beskrivelse af dårligt eller øjensynligt amatøragtigt
>>udført arbejde, hvorend det forekommer : -)
>>
> I min smedelæretid var det værste man kunne blive sammenlignet med
> Robert Jacobsen - Gæt selv hvorfor

Ja den er købt! Se iøvrigt mit svar til Kløve ovenfor.

Min CX er iøvrigt i Glostrup i øjeblikket, for skift af knastkæde,
vandpumpepakning og alle de andre ting, der plager en CX der har kørt 120
kkm. (jeg skal til Skotland til sommer)
Imens arbejder jeg på at få mit værksted med lift gjort færdig!
Jeg har overvejet, om at jeg måske ikke behøver at køre lige hjem med CXen
hen i slutningen af februar. En kaffepause kunne nok indpasses?
venlig hilsen
--

"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057



Steen Gruby (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 03-02-08 23:28

On Sun, 3 Feb 2008 23:16:27 +0100, "Perminator"
<per.misserfjern@mail.dk> wrote:

Hej Per.
>
>Jeg har overvejet, om at jeg måske ikke behøver at køre lige hjem med CXen
>hen i slutningen af februar. En kaffepause kunne nok indpasses?
>
Det er helt i orden med mig.
Vi laver en aftale når vi kommer lidt længere ud på måneden.
Du har så vidt jeg husker mit tlf. nr.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Perminator (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 03-02-08 23:36


>>Jeg har overvejet, om at jeg måske ikke behøver at køre lige hjem med CXen
>>hen i slutningen af februar. En kaffepause kunne nok indpasses?
>>
> Det er helt i orden med mig.
> Vi laver en aftale når vi kommer lidt længere ud på måneden.
> Du har så vidt jeg husker mit tlf. nr.

Ja. -tak
Min NSU-næse vejrer luft
Godnat //Per



Steen Gruby (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 03-02-08 23:40

On Sun, 3 Feb 2008 23:35:56 +0100, "Perminator"
<per.misserfjern@mail.dk> wrote:

Hej Per
>
>Ja. -tak
>Min NSU-næse vejrer luft
>Godnat //Per
>
Sov godt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Harald Blaatand (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 04-02-08 14:55


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:nlgcq31e7pi8bi2j695ah57pel74bjv82k@4ax.com...
> On Sun, 3 Feb 2008 23:35:56 +0100, "Perminator"
> <per.misserfjern@mail.dk> wrote:
>
> Hej Per
>>
>>Ja. -tak
>>Min NSU-næse vejrer luft
>>Godnat //Per
>>
> Sov godt.
>
> --
>
> Steen Gruby
klip

I-n-f-o-r-m-a-t-i-o-n O-w-e-r-f-l-o-w

fut ...dk.megetprivat. )

- -
>Steen



Steen Gruby (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-02-08 17:49

On Mon, 4 Feb 2008 14:55:26 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:

>
> fut ...dk.megetprivat. )
>
Hvis det går dig på så luk øjnene.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

"J.C.Kløve" (04-02-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 04-02-08 17:56

Steen Gruby skrev:
> On Mon, 4 Feb 2008 14:55:26 +0100, "Harald Blaatand"
> <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:
>
>> fut ...dk.megetprivat. )
>>
> Hvis det går dig på så luk øjnene.
>


--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Harald Blaatand (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 04-02-08 18:13


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote
klip

> Hvis det går dig på så luk øjnene.
>
> --
>
> Steen Gruby
klip

Okay....Hvis du ikke kan klare lugten i bageriet,så smut!

Går mig på ?

Hvad fanden "snakker du om ?

Hvis det "gik mig på",ville jeg ikke bruge sådan en .........

Jeg er ret ligeglad med hvad du skriver af private ting i en nyhedsgruppe
for MC snak,men kan ikke rigtigt se formålet med "den slags"når findes
privat email.
Nå,men det her er vist´også temmelig O.T og hører til i
dk.snak.mudderkastning som rent faktisk findes !

- -

>Steen



Steen Gruby (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-02-08 18:43

On Mon, 4 Feb 2008 18:13:06 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:



> Nå,men det her er vist´også temmelig O.T og hører til i
> dk.snak.mudderkastning som rent faktisk findes !
>
Tak for henvisningen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Harald Blaatand (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 04-02-08 18:51


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:qkjeq358rg9dvkrc35s03hmp16ph09jpnc@4ax.com...
> On Mon, 4 Feb 2008 18:13:06 +0100, "Harald Blaatand"
> <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:
>
>
>
>> Nå,men det her er vist´også temmelig O.T og hører til i
>> dk.snak.mudderkastning som rent faktisk findes !
>>
> Tak for henvisningen.
>
> --
>
> Steen Gruby
klip

Hvad sker der for dig ,er du løbet tør for ironisk sans...eller skal jeg
måske bare gætte mig til hvad du mener )....


P.S
"mudder" i dk.snak.mudderkastning er det nærmeste i ovenstående tekst der
med meget god vilje kan bringe tankerne hen til ......yes.nemlig...Mudder
Choppere =Motorcykler !

- -

>Steen






Ib Jakobsen (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-02-08 22:51

Steen Gruby skrev:

> Jeg ved det godt.
> Hvorfor det ædle håndværk er plevet pseodonym for dårligt håndværk er
> også mig en gåde.
>> Jeg savner en bedre beskrivelse af dårligt eller øjensynligt amatøragtigt
>> udført arbejde, hvorend det forekommer : -)
>>
> I min smedelæretid var det værste man kunne blive sammenlignet med
> Robert Jacobsen - Gæt selv hvorfor

Et ringe skib kaldes også for en Plimsoller. Det ord er også tillagt
forkert fortegn.




--
MVH

Ib Jakobsen

Perminator (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 05-02-08 23:09

Hej Ib

"Ib Jakobsen"skrev
> Steen Gruby skrev:
>
>> Jeg ved det godt.
>> Hvorfor det ædle håndværk er plevet pseodonym for dårligt håndværk er
>> også mig en gåde.
>>> Jeg savner en bedre beskrivelse af dårligt eller øjensynligt
>>> amatøragtigt udført arbejde, hvorend det forekommer : -)
>>>
>> I min smedelæretid var det værste man kunne blive sammenlignet med
>> Robert Jacobsen - Gæt selv hvorfor
>
> Et ringe skib kaldes også for en Plimsoller. Det ord er også tillagt
> forkert fortegn.

Helt enig!
De Plimsoll´ske lastemærker på et skib har reddet mangt et skib fra at gå
under pga overlastning.
At en ny søsætning i Skagen prompte kænterde i mandags ved kontakt med det
våde element, skyldes nok at man ikke havde nået at svejse mærkerne på det
rå skrog endnu Den burde døbes Vasa!!
mvh Perminator



Harald Blaatand (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 06-02-08 14:04


"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> wrote Klip
.
> At en ny søsætning i Skagen prompte kænterde i mandags ved kontakt med
det
> våde element, skyldes nok at man ikke havde nået at svejse mærkerne på
det
> rå skrog endnu Den burde døbes Vasa!!
> mvh Perminator
>
>
- -
Bare lidt underligt at "det rå skrog" kunne bugseres fra Polen,men ikke
klare mosten efter monteringen i Skagen,mon de har´glemt "bundroppen" ?

Den burde døbes "Hva så " !.!

- -
>
Mvh
Steen




Ib Jakobsen (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 06-02-08 20:09

Harald Blaatand skrev:

> Bare lidt underligt at "det rå skrog" kunne bugseres fra Polen,men ikke
> klare mosten efter monteringen i Skagen,mon de har´glemt "bundroppen" ?
>
> Den burde døbes "Hva så " !.!

De havde måske glemt at svejse plimsol mærket på i den ene side. Det må
dælme være en flov fornemmelse når man opdager man står med proppen o
den ene lomme.







--
MVH

Ib Jakobsen

Perminator (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 06-02-08 21:25

>> Bare lidt underligt at "det rå skrog" kunne bugseres fra Polen,men ikke
>> klare mosten efter monteringen i Skagen,mon de har´glemt "bundroppen" ?
>>
>> Den burde døbes "Hva så " !.!
>
> De havde måske glemt at svejse plimsol mærket på i den ene side. Det må
> dælme være en flov fornemmelse når man opdager man står med proppen o den
> ene lomme.

-- Kun en gisning- Øjenvidner beskrev det som et tårnhøjt helvede, som
nødvendigvis måtte vælte, a la Vasa, da det kørte ned af beddingen
Når det tomme skrog har været bugseret fra Polen, har der nok været helt
fyldte ballast-tanke.
Måske den er søsat med tomme tanke i Skagen? --- Vasa II
Konklusion: Den gode Hr. Plimsoll levede ikke forgæves. Man kan ikke
negligere fysikkens love. Og så er vi måske på vej til on-topic igen
Der er heldigvis ikke så lang tid til Bagers forårs reminder

--
vh Perminator



Armand (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-08 22:02

Ib Jakobsen skrev:
>
>
> Et ringe skib kaldes også for en Plimsoller. Det ord er også tillagt
> forkert fortegn.
>
Jeg har altid opfattet "plimsoller" som et udtryk for et (latterligt)
lille fartøj, uden at det er mere ringe end som så :-/

--
Armand.

"J.C.Kløve" (03-02-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 03-02-08 22:24

Perminator skrev:
> Hej Steen
>
> "Steen Gruby" skrev i en meddelelse>>

> Jeg savner en bedre beskrivelse af dårligt eller øjensynligt amatøragtigt
> udført arbejde, hvorend det forekommer : -)
>
Ordet "klamphugger" kommer fra fremstillingen af træsko.
En Klamphugger huggede klamper, hvilket er de "træpinde" der i gamledage
sad under neden under træskoene (på tværs) (min bedstefar havde sådanne
under sine træsko - han var for øvrigt også motorcyklist så er vi næsten
"on topic")

De personer der blev sat til at fremstille denne del af træskoene, var
de der ikke magtede at løse andre opgaver - der havde ikke den fornødne
omhu/professionalisme/uddannelse til at løse vanskeligere pågaver

//kilde: "ud med sproget" DR P1- dansk sprognævn - efter hukommelsen//

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Perminator (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 03-02-08 23:25

Hej Kløve

> Ordet "klamphugger" kommer fra fremstillingen af træsko.
> En Klamphugger huggede klamper, hvilket er de "træpinde" der i gamledage
> sad under neden under træskoene (på tværs) (min bedstefar havde sådanne
> under sine træsko - han var for øvrigt også motorcyklist så er vi næsten
> "on topic")
>
> De personer der blev sat til at fremstille denne del af træskoene, var de
> der ikke magtede at løse andre opgaver - der havde ikke den fornødne
> omhu/professionalisme/uddannelse til at løse vanskeligere pågaver
>
> //kilde: "ud med sproget" DR P1- dansk sprognævn - efter hukommelsen//

Jeg anerkender din kilde, og det viser, at et ords betydning kan deles,
eller den oprindelige betydning, som jeg har plæderet for, ikke længere er
den mest fremherskende.
I det underliggende indlæg giver Gruby mig ret i ordets oprindelige
betydning, som han er helt familiær med.
Jeg ville jo gerne, at din udlægning i fremtiden blev nedtonet, og at den
"mere oprindelige", med fokus på håndværket blev den generelle opfattelse


--

"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste