Hvordan ved man at det blæser...
Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 31-01-08 20:39

....når man laver nedlægning til højre i venstresving. - Puha sikket et
vejr!!!

Fra : XS1100

Dato : 31-01-08 21:55

"Søren Høyer Hansen" <siren@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ...når man laver nedlægning til højre i venstresving. - Puha sikket et
> vejr!!!
Jep.
Kan i huske stormen der var i januar 2007?
Der kørte jeg en Yamaha XS1100 fra Brønderslev. Vil nok tro at jeg nåede en
nedlægningsvinkel på 35 grader, da det gik ligeud på motorvejen på vej ned
gennem Jylland. Men nu blæste det jo osse en frisk vind fra vest og broen
var lukket så jeg måtte osse lige sejle en tur. Har aldrig prøvet en
hidsigere tur.
God vind derude.
Mvh
Jarl
--
Yamaha XS1100

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-01-08 22:19

"XS1100" <no@email.invalid> wrote in message

> "Søren Høyer Hansen" <siren@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jep.
> Kan i huske stormen der var i januar 2007?

Kan bedre huske den i 2004 hvor 400 kvm udhus blev fordelt over hele grunden

Stef

Fra : Nielsen

Dato : 31-01-08 22:57

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> "XS1100" <no@email.invalid> wrote in message

> Kan bedre huske den i 2004 hvor 400 kvm udhus blev fordelt over hele
> grunden

Kan huske den i december 1999. Det blæste så kraftigt, at Langeland blæstes
på tværs af Storebælt og måtte trækkes tilbage julenat for ikke at spærre
for søtrafikken.

/Ths

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-01-08 23:05

On Thu, 31 Jan 2008 22:57:07 +0100, "Nielsen" <invalid@duer.ik> wrote:

Hæ.

>Kan huske den i december 1999. Det blæste så kraftigt, at Langeland blæstes
>på tværs af Storebælt og måtte trækkes tilbage julenat for ikke at spærre
>for søtrafikken.

Er det allerede d. 1. april )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Majland

Dato : 31-01-08 22:06

> ...når man laver nedlægning til højre i venstresving. - Puha sikket et
> vejr!!!

Ja, der blæste en lille vind idag ... På færgen lignede det noget fra
tivoli's "muntre køkken" så det er første gang jeg kan huske hvor der ikke
var servering... Vel i land var der så bare lige godt 100km i storm og regn
(bogstaveligt) hjem

Og på gyngehesten med sidetasker og topboks tager den jo lidt vind - men det
er såmend ikke ubehageligt når man bare gynger med... Man skal bare sørge
for ordentlig sideafstand da man nemt kan "hoppe" en meter...

Næsten hjemme var der også et par væltede træer der skulle forceres, og de
der er allerede gået nogle glas (igen) i drivhuset

Men så fik jeg da testet mine nye støvler - de er vandtætte.

For at tage den forfra: For ca 4 år siden købte jeg et par daytona
traveller. Det er ikke en model der importeres til danmark så jeg købte
postordre fra tyskland. Den adskiller sig fra den mest solgte (den der også
importeres til DK) ved at have flapper med velcro over lynlåsene og lidt
højere skaft.

Altså basalt set en goretex touringstøvle. Mange har haft rigtig gode
erfaringer med daytona og goretex er jo et varemærke man sjældent går galt i
byen med ...Alt i alt er pasformen rigtig god og størelsen som i Ecco - jeg
bruger en 46

Efter omkring 1,5år holdt de dog op med at være vandtætte - der begyndte at
trænge vand ind ved tæerne. Jeg nåede dog ikke at reklamere inden der var
gået 2år, og nu har jeg kørt med dem i 4 ... Det sidste halve år har jeg
haft et par overtræksstøvler til regnvejr

Så har jeg kigget efter nogle nye - primært som vandtæt touringstøvle.

Jeg har ikke rigtigt kunne finde nogle anbefalinger af noget der var helt
vandtæt - og samtdig var til at finde i nærheden. Med daytona havde jeg en
rimelig chance for at få nogle der passede ved blot at bestille en 46 igen,
men mange italienske støvler kan man ikke regne med størrelserne i.

Så valget faldt på en daytona trans open - igen en touring støvle i læder /
goretex men med endnu højere skaft og stålforstærkning på snuden. Der er
også velcro så man kan justere pasformen til læg'en - og hvorvidt man har
et par cowboybukser med i støvlen.

Pasformen er stort set som de andre, men hvor travelstar har en lang og en
kort lynlås i hver støvle har transopen 2 lange - Det gør det endnu nemmere
at komme i. De virker dog noget stive sammenlignet med de gamle udtrådte...
Men de skal vel lige gåes til

Så håber jeg bare støvlerne holder (sig vandtætte) mere end et par år - de
er ikke billige. Listeprisen er 300? og de kan findes til omkring 250?

/A

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 01-02-08 18:25

On Thu, 31 Jan 2008 20:39:10 +0100, Søren Høyer Hansen
<siren@post.tele.dk> wrote:

>...når man laver nedlægning til højre i venstresving. - Puha sikket et
>vejr!!!

Igår aftes blæste det osse, jeg oplevede at min sidevægn pludseligt
var "Airborne", så jeg måtte på udsatte steder sidde skævt, og
samtidig læne en del ind over velorex'en..

MVH

Kim

BMW R100RS 1977
MZ ETZ 300 Saxon - Velorex 1993