Hvalpetræning
Fra : HL

Dato : 31-01-08 20:20

Hej hvor går man til hvalpetræning nær Vejle /Jelling
har lige fået en dejlig hvalp blandig mellem Amerikansk Bulldog og Amstaff
super søde og rare forældre

Mvh.Henrik

Fra : pwh

Dato : 31-01-08 20:24

HL, skrev:
> Hej hvor går man til hvalpetræning nær Vejle /Jelling
> har lige fået en dejlig hvalp blandig mellem Amerikansk Bulldog og
> Amstaff super søde og rare forældre

Hidsig blanding, sørg for at få den socaliceret godt.

/Jens

Fra : HL

Dato : 31-01-08 21:08

Nej ikke hidsig det er ejerne der gør dem til det de er.!!

Mvh.Henrik

Fra : pwh

Dato : 31-01-08 21:55

HL, skrev:
> Nej ikke hidsig det er ejerne der gør dem til det de er.!!
>

> Mvh.Henrik

Nu mente jeg ikke bogstaveligt talt "hidsig",
men at det er en blanding af to lidt voldsomme racer.

Lige netop blandingen af en vagthunderace(AmBull)
og en kamphunderace(AmStaff) er i manges (og mine) øjne
ikke et særligt godt udgangspunkt for en rar og social hund.

Men bare du er dig dit ansvar bevidst går det forhåbentligt,
men er du så naiv at tro at en hunderace bare er hvad man
gør den til er du allerede på vej ud på et sidespor i mine øjne.
Alle hunderacer har nogle fundamentale egenskaber som
du ikke sådan bare sådan lige undertrykker.

/Jens (som er skeptisk overfor diverse kamphundeblandinger)

Fra : HL

Dato : 31-01-08 22:54

Nu vil jeg ikke betegne mig som naiv! jeg har haft div. forskellige
hunderacer i de sidste 20 år og det er min erfaring med hunde jeg taler om!
så hvis du ikke selv har haft ligenede hunderacer ved jeg ikke på hvad
grundlag du udtaler dig ? og så må jeg betragte det som værende mod
bedrevidende ?

Mvh Henrik

Fra : pwh

Dato : 01-02-08 05:45

HL, skrev:
> [...]
> taler om! så hvis du ikke selv har haft ligenede hunderacer ved jeg
> ikke på hvad grundlag du udtaler dig ? og så må jeg betragte det som

Kamphunde har jeg aldrig haft, eller får nogensinde,
en Ambull kunne jeg godt finde på at få en dag.
Men det ændrer da ikke en tøddel ved at diverse racer
altså har nogle grundlæggende egenskaber.
Det er precis grunden til at jeg ikke skal have kamphunde
eller blandinger af dem, jeg har læst/hørt/set tilstrækkeligt
til at vide at de altså ikke grundlæggende er særligt sociale
overfor andre hunde, en kamphunds oprindelige"arbejde"
er altså at lemlæste andre hunde, det er et faktum.
Eller mener du bare at alle hunde har den samme psyke.
Når du skriver "det er ejerne der gør dem til det de er"
får jeg da med det indtryk at du er af den mening.

At du har haft diverse hunde i 20 år tilægger jeg ikke
alt for meget, der er folk der har kørt bil i 30 år og
stadig kører som en brækket arm.
Et spørgsmål om at have evner for hvad man foretager sig,
kvantitet er ikke det samme som kvalitet.

Kan du ikke vænne dig til at svarer under indlægget.

/Jens

Fra : HL

Dato : 01-02-08 06:08

Nej det kan jeg ikke vænne mig til !! og jeg syntes du skulle prøve at
læse lidt om hvad disse racer egentligt er avlet til inden du er altvidende
om dem! uden at have haft dem selv. Selvføgelig er der forskel i div hundes
psyke det siger sig selv
Slut herfra dette fører ikke til noget da vi åbentbart er grundlæggende
uenige

Fra : pwh

Dato : 01-02-08 06:20

HL, skrev:
> Nej det kan jeg ikke vænne mig til !!

Så bliver du ikke populær på Usenet i længden.

> og jeg syntes du skulle
> prøve at læse lidt om hvad disse racer egentligt er avlet til inden
> du er altvidende om dem! uden at have haft dem selv.

Jeg har skam læst en hel del om kamphunde,
også om Ambull da jeg var tæt på at få en fra et internat engang.
Hvis du kan linke til et sted der seriøst vil påstå at kamphunde ikke
oprindeligt er avlet til at lemlæste andre hund må du meget gerne det.

> Selvføgelig er
> der forskel i div hundes psyke det siger sig selv

Så er vi enige, bare ikke det indtryk jeg fik ud fra din udtalelse.

> Slut herfra dette fører ikke til noget da vi åbentbart er
> grundlæggende uenige

Netop diskussioner hvor man er uenige kan fører til noget.
Men typisk bemærkning når folk løber tør for saglige argumenter,
det gjorde du så ret hurtigt kan jeg se.

/Jens

Fra : HL

Dato : 01-02-08 18:02

Nej men jeg har et liv udover at skrive og skrive og skrive og............
med en som vil have det sidste ord

Mvh Henrik

Fra : pwh

Dato : 01-02-08 18:36

HL, skrev:
> Nej men jeg har et liv udover at skrive og skrive og skrive
> og............ med en som vil have det sidste ord

Tja, hvis du hverken gider at diskuterer eller evner
at quote korrekt er Usenet nok ikke lige stedet for dig

Held og lykke med hvalpen

/Jens

Fra : kiwi.louise

Dato : 31-01-08 23:56

On 31 Jan., 20:19, "HL" <ha.lillel...@tiscali.dk> wrote:
> Hej hvor går man til hvalpetræning nær Vejle /Jelling
> har lige fået en dejlig hvalp blandig mellem Amerikansk Bulldog og Amstaff
> super søde og rare forældre
>
> Mvh.Henrik

Hej Henrik.

Jeg har gået til hvalpetræning ude i kærbølling, og det var rigtig
godt.Der kommer alle muulige hunderacer og trænerne er dygtige, synes
jeg.God fornøjelse med det

Mvh Louise

Fra : HL

Dato : 01-02-08 18:03