Bæresele
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-02-08 21:48

Hej

Når man nu skal ud og købe en bæresele, hvad skal man så købe?

Jeg er lille og tyk, manden er høj og tynd og vi skal begge bruge den.
Jeg har ledproblemer, så det er meget vigtigt, at den sidder
ordentligt, en slynge over den ene skulder er ikke en mulighed.

Når vi når til en bæreSTOL, så tror jeg vi ender med en Kid Comfort II
fra Deuter, men kom endelig med input!

Mvh Trine

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 01-02-08 21:51

Trine Kornum Christiansen kom med følgende:

Vi brugte en tidliere model af denne.
http://www.babysam.dk/default.aspx?load=main&Data=ProductInfo&key=22740019

En rigtig god sele.

--
mvh.

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 01-02-08 22:18

"Trine Kornum Christiansen" skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg har ledproblemer, så det er meget vigtigt, at den sidder
> ordentligt, en slynge over den ene skulder er ikke en mulighed.

Vi har en BabyBjörn original
http://www.babysam.dk/default.aspx?load=main&Data=ProductInfo&key=22740024
Den har vi været rigtigt glade for.

Mht. størrelse, så burde det ikke være et problem at indstille den så i
begge kan bruge den. Fruen er 160 cm. og vejer 62 kg. Jeg er 180 cm og vejer
105 kg. Når jeg har en tyk jakke under selen så er den næsten spændt helt
ud.

Fruen har problemer med sin skulder og er blevet opereret uden det store
held. Hun har ingen problemer med at gå med datteren i selen. Hun vejer 8 kg
nu.

Jeg har set at der hænger prøveeksemplarer i de forretninger vi handler i.
Det ville jeg benytte mig af

Kenn H. Jensen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-02-08 22:27

"Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_paa@www.multi-max.dk> writes:

> Jeg har set at der hænger prøveeksemplarer i de forretninger vi handler i.
> Det ville jeg benytte mig af

Det tror jeg også vi vil. Vores mål var ellers at undgå den slags
forretninger helt, men nu har vi et gavekort til BabySam, så vi må
hellere hoppe ud i det.

Mvh Trine

Fra : Carina

Dato : 02-02-08 09:42

"Trine Kornum Christiansen":

Jeg fik rigtig ondt i nakken af Babybjørn-selen, også selv om den var
indstillet korrekt. Man kan jo også få slynger som fordeler vægten ligeligt.
Kig evt. her: http://www.ifavn.dk/ Der er et stor udvalg af slynger og
vikler. De er alt andet lige mere fleksible.

> Det tror jeg også vi vil. Vores mål var ellers at undgå den slags
> forretninger helt, men nu har vi et gavekort til BabySam, så vi må
> hellere hoppe ud i det.

Ingen grund til at sætte sig mål, der blot er med til at gøre livet mere
besværligt. Og selv om jeg heller ikke har overrendt "den slags"
forretninger, så sælger de alligevel nogle ting som er praktiske, og alt er
samlet på et sted. Det kan man godt lærer at sætte pris på, når man har en
lille baby med rundt.

VH
Carina

Fra : Milla

Dato : 02-02-08 15:13

> [...]
> ordentligt, en slynge over den ene skulder er ikke en mulighed.
>
> Når vi når til en bæreSTOL, så tror jeg vi ender med en Kid Comfort II

Vi har en ergo baby carrier, den er superlækker! Den kan bruges fra
samme tidspunkt som en babybjørn, men selv her i sommerferien, havde vi
vores datter på 6 år i den, på vandretur. Ellers var lillebror i den.
Man kan også få et babyindlæg til den, så de kan ligge ned, altså bruge
den fra starten af, lidt som slynge.

Ellers ville jeg prøve at lave en strækvikle, det kan man gøre
forholdsvis billigt, og www.slyngebarn.dk har mange gode fifs og ideer.
Du kan også se mig bære mine unger i ergoen, hvis du søger derinde.
Der er mange derinde der vil hjælpe dig, det kan være du kan finde nogen
der bor i nærheden af dig, der kan hjælpe dig!

Jeg venter nr 3, og regner med at lave en strækvikle, og måske en
fastvikle. Og så håber jeg på der er nogen i mit område, der vil hjælpe
mig, når bebsen er kommet ud....

Mvh Milla

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-02-08 18:05

Milla <milla@SOMEHERE.ID> writes:

> [...]
> den. Man kan også få et babyindlæg til den, så de kan ligge ned, altså
> bruge den fra starten af, lidt som slynge.

Ergoen ser på ingen måder ud til at kunne bruges til min ryg og
skuldre. Jeg prøvede en Babybjörn Active i BabySam i dag, og den
virkede faktisk som om den gav den fornødne støtte i ryggen til mig.

> [...]
> forholdsvis billigt, og www.slyngebarn.dk har mange gode fifs og
> ideer. Du kan også se mig bære mine unger i ergoen, hvis du søger

Jeg havde også tænkt en del på en ringslynge, men den er heller ikke
kompatibel med min krop. Det ser ud til at en strækvikle kan leve op
til kravene. Er det til at bruge en strækvikle udenpå overtøj?

En af de store fordele ved Babybjörn Active var, at man nemt kan ligge
barnet ned, uden at skulle løfte barnet op af selen først. Ulempen er,
at den er relativ besværlig at skulle indstille til forskellige
personer eller bare forskelligt overtøj.

Mvh Trine

Fra : Milla

Dato : 03-02-08 10:35

Trine Kornum Christiansen skrev:

>Er det til at bruge en strækvikle udenpå overtøj?
Tjo, det kan den vel... har jo ikke prøvet endnu..

> [...]
> at den er relativ besværlig at skulle indstille til forskellige
> personer eller bare forskelligt overtøj.

En af de store ulemper ved BB er, at børnene hænger i skridtet. De
fleste "hellige" bæremetoder gør sådan, at blodomløbet bibeholdes, og
barnets vægt bliver fordelt ordentligt på kroppen...
Og ja, det kan virke helligt, men hvis du f.eks. bruger de forums der er
foreslået, er de jo også til KUN for det emne. Altså de fleste andre
emner bliver så debatteret andetsteds...Og hvis man først har prøvet, og
LÆRT at bruge en vikle feks., så har man ALDRIG lyst til at købe en BB igen!

Desuden, så hvis du får et barn der vokser ret hurtigt, er den meget
hurtigt passé. Men ellers må du da købe min den gamle billigt hihi

Mvh Milla

Fra : Meta Dam

Dato : 07-02-08 10:25

> [...]
> skuldre. Jeg prøvede en Babybjörn Active i BabySam i dag, og den
> virkede faktisk som om den gav den fornødne støtte i ryggen til mig.

Ergoen er god,(Jeg har den selv) men prøv også at kigge efter Sutemi. Sutemi
har brede stropper, som krydses bag om ryggen. Desværre forhandles Sutemi
vist ikke i DK.
Alternativet kan være en skilpadde bæresele (en sele af mei-tai-typen).
http://www.slynger.dk/index.php?page=shop.browse&option=com_virtuemart&task=view&category_id=9&Itemid=100

> Jeg havde også tænkt en del på en ringslynge, men den er heller ikke
> kompatibel med min krop. Det ser ud til at en strækvikle kan leve op
> til kravene. Er det til at bruge en strækvikle udenpå overtøj?

Stort set ingen bæreseler/slynger er gode at bruge uden på overtøjet. For
barnet er det også langt bedre at komme inden for far eller mord jakke

Både www.babybiksen.dk og www.sneglehuset.com sælger forskellige jakker og
andet tilbehør til vintergaderoben med børn på maven. (De har selvfølgelig
også et pænt udvalg af bæreseler)

Selv syede jeg et indstik til min almindelige jakke. Jeg fandt vejledningen

http://www.kiddiesgames.com/jacketinserts/

men læs selv mere på
http://www.altomslynger.dk/index.php?id=178

VH Meta

Fra : Claus Ramsgaard

Dato : 02-02-08 18:30

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

jeg ville ikke købe en babybjørn. dels er der ikke den fornødne støtte i
hverken for bære eller barn.
barnet vægt hviler meget tungt på bæggenknoglerne.
og når barnet når op på bare en 6-8 kg kan de være svære at stoppe i og også
ganske tunge og ubehagelige at gå med... så alt i alt er det en meget dårlig
løsning.
og i samme åndedrag kan jeg vil jeg også foreslå du går langt udenom premaax
slyngen da det er en skodslynge.

jeg ville vælge en fast/stræk vikle. da denne giver langt de fleste
mugligheder og støtter både bære og barn langt bedre også kan barnet ligge
ned også så dennes ryg ikke overbelastet og ikke minst fast viklen kan også
bruges til rygbæring.

hvis ringlyngen er indstillet rigtigt belaster den ikke ryggen. og det føles
ikke som om man bære mere vægt i den ene side end den anden.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-02-08 09:46

"Claus Ramsgaard" <clausnoer@slettestdcadsl.dk> writes:

> hvis ringlyngen er indstillet rigtigt belaster den ikke ryggen. og
> det føles ikke som om man bære mere vægt i den ene side end den
> anden.

Grundet gigt kan jeg ikke bruge noget, der ikke fordele vægten 100% på
de to sider.

Kan du evt. henvise til artikler af fagfolk og undersøgelser, som
viser at vikler osv. er bedre for både bærer og barn end seler?

Mvh Trine

Fra : me and me

Dato : 02-02-08 23:54

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

Må jeg introducere en VIKLE eller en RINGSLYNGE eller en MEI TAI for dig?

En bæresele er så synd for barnet. De HÆNGER JO I SKRIDTET !!! Av av av
siger jeg bare. Den støtter dem slet ikke. Og en vikle fx er LANGT mere
behagelig for dig som voksen at gå med.

Selv ejer jeg en rigtig lækker Didymos vikle, kan bruges i et utal af
muligheder, ejer ligeledes en ringslynge der kan bruges i mindst 8
forskellige bæremåder, og en Mei Tai. Alle tre ting virkelig lækre ting ! Og
langt sundere for barnet og den voksnes ryg !! Alle tre ting kan du både
bære på maven fra barnet er spæd og på ryggen når de bliver lidt ældre.

Evt se mere på www.slyngebarn.dk www.altomslynger.dk og masser andre af
sidder herom. Men for Guds skyld, køb IKKE en bæresele!!!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-02-08 09:44

"me and me" <ingenmail@ingen.dk> writes:

> [...]
> ting ! Og langt sundere for barnet og den voksnes ryg !! Alle tre ting
> kan du både bære på maven fra barnet er spæd og på ryggen når de

Kan du henvise til relevant og ikke-ensidig dokumentation om at
slynger/vikler osv. er sundere for både barnet og den voksnes ryg?

Jeg har læst mange af siderne om vikler/slynger osv., men jeg synes
det fremstillede virker meget "helligt". Sådan lidt Mac/Windows/Linux,
IE/FF, Emacs/vi eller Coca/Pepsi agtigt. Jeg savner noget neutralt
information, for der er også rigtig mange der er glade for deres
bæreseler.

En ringslynge der kun sidder på den ene skulder er på forhånd helt
udelukket. Vægten skal være 100% ens fordelt på de to skuldre. Og hvis
ikke viklen kan tages på uden at skulle have hænderne om bag ryggen
eller over hovedet, så er det heller ikke en mulig løsning.

Og umiddelbart virkede det som om BabyBjörn Active støttede rigtig
godt i ryggen og sad godt på skuldrene.

Mvh Trine

Fra : me and me

Dato : 03-02-08 17:29

> [...]
> eller over hovedet, så er det heller ikke en mulig løsning.
>
> Og umiddelbart virkede det som om BabyBjörn Active støttede rigtig

Det kan godt være men det er skide synd for dit barn !!! Jeg kan se at jeg
ikke er den eneste der har skrevet det til dig.

Der er RIGTIG mange fysioterapeuter, læger, sundhedsplejerske osv der har
anbefalet vikler/slynger/mei tai fremfor en BB. Hvordan ville du selv føle
hvis du skulle sidde i noget hvor den vægt blev båret i skridtet? AV siger
jeg bare. Andet kan jeg virkelig ikke sige.

Og mht ryggen - jeg var selv meget tilbageholden overfor en ringslynge, da
jeg også har problemer med ryggen. Men får man den korrekt sat, det kræver
lidt øvelse, mærker du INTET i din ryg overhovedet. Så bærer du helt alm
afslappet et plus er også at du ikke mærker barnets vægt.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor. Men jeg vil gerne vise dig både vikle,
rs og mt så du kan se det i aktion ! Men det kræver du bor i omegnen af
Århus. Du vil meget hurtigt selv erfare, at selv et barn på 10 kg kan du
ikke mærke forskel på end da barnet var nyfødt og måske vejede 3 kg. En BB
holder du ikke til i længden, barnet bliver meget tungt at bære på !!!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-02-08 17:39

"me and me" <ingenmail@ingen.dk> writes:

> Der er RIGTIG mange fysioterapeuter, læger, sundhedsplejerske osv der
> har anbefalet vikler/slynger/mei tai fremfor en BB.

Det er muligt, at mange fysioterapeuter, læger, sundhedsplejersker har
anbefalet dem, men der er også professionelle folk der anbefaler en
BabyBjörn, så indtil jeg har set undersøgelser der viser noget
konkret, tillader jeg mig at tro at det er personlige holdninger og
ikke velfunderede fakta.

> Hvordan ville du selv føle hvis du skulle sidde i noget hvor den
> vægt blev båret i skridtet? AV siger jeg bare. Andet kan jeg
> virkelig ikke sige.

Umiddelbart ville jeg ikke bryde mig om det, men jeg ville heller ikke
bryde mig om ikke at kunne gå rundt. Det kan et spædbarn ikke, så jeg
kan ikke udtale mig om hvordan et spædbarn oplever at sidde på den
måde.

> [...]
> korrekt sat, det kræver lidt øvelse, mærker du INTET i din ryg
> overhovedet. Så bærer du helt alm afslappet et plus er også at du ikke

At du ikke mærker noget i din ryg, betyder jo ikke at min ryg kan
holde til en skæv fordelt belastning.

> Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor. Men jeg vil gerne vise dig både
> vikle, rs og mt så du kan se det i aktion ! Men det kræver du bor i
> omegnen af Århus.

Det gør jeg ikke, ellers tak for tilbuddet. :)

Mvh Trine

Fra : Frøken Jensen

Dato : 03-02-08 20:46

Der er noget om det her:

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laes&id=1424

Fra : Frøken Jensen

Dato : 03-02-08 20:54

Her er lige et link mere:

http://www.continuum-concept.org/reading/spinalStress.html

Held og lykke med at finde ud af hvad du vil bruge.

Fra : me and me

Dato : 04-02-08 09:55

SKØNT at der var noget info !

Nu er begge mine børn prematurbørn, på neo fik vi stærkt anbefaldet at bære
i en slynge, så barnet havde den der "mavefornemmelse" stadigvæk, altså som
da de lå inde i maven.

Ved en slynge skal barnet ikke have en bestemt vægt, før de må komme i den,
det skal i med en bæresele som BB fx. Og RIGTIG mange bærer børnene skævt i
en BB har jeg lagt mærke til, altså at barnet sidder helt skævt. Synes
virkelig det er skide synd for det lille barn !!!!!

Jeg håber for barnet, at du kommer lidt til fornuft og vælger en form for
slynge frem for en BB. Og er en RS justeret og brugt korrekt belaster den
dig IKKE skævt !!!!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-02-08 10:39

"me and me" <ingenmail@ingen.dk> writes:

> Og er en RS justeret og brugt korrekt belaster den dig IKKE skævt
> !!!!

Rent fysisk, altså sådan noget med Newton og den slags, kan det ikke
lade sig gøre at have noget hængede over den ene skulder, som ikke
belaster skævt. Og så kan du skrive lige så mange udråbstegn du gider,
det gør ikke din påstand mere sand.

Mvh Trine

Fra : me and me

Dato : 04-02-08 11:26

> [...]
> lade sig gøre at have noget hængede over den ene skulder, som ikke
> belaster skævt. Og så kan du skrive lige så mange udråbstegn du gider,

Det lyder til, at du aldrig har haft en RS i din hånd ! Hvis du ser på
hvordan den faktisk sidder, når den sidder korrekt, så sidder den ikke
skævt, fordi den bliver bredt ud på ryggen.

Men nu sad jeg og søgte rundt på nettet og faldt over en kommentar fra
Didy-mos viklen;

Af Dr. Evelin Kirkilionis, Behavioural biologist :

I am not very convinced of carrying a baby facing away from the mothers
body. This carrying method really loses out on all the anatomical advantages
of carrying. The children do not take up the ideal leg position that would
prevent a hip dysplasia. On the contrary, this carrying method rather
encourages the hip displasia.

Sagt med andre ord, når barnet bliver vendt fremad i babybjørn, så er det
med til at opfordre kroppen til hofte dysplasi. Der står en hel side op og
ned om det. Jeg fandt det lige i min egen manual.

Fra : me and me

Dato : 04-02-08 11:33

http://www.denfriefys.dk/fysiodesign/

Fra : Milla

Dato : 04-02-08 12:27

> [...]
> BabyBjörn, så indtil jeg har set undersøgelser der viser noget
> konkret, tillader jeg mig at tro at det er personlige holdninger og

her er lidt

http://www.mamaslife.dk/info.asp?text=22

http://www.mamaslife.dk/info.asp?text=18

http://www.mamaslife.dk/info.asp?text=19

http://www.slynge-net.dk/tips%20fra%20fys1.html

http://www.denfriefys.dk/fysiodesign/vil-du-vide-mere/babyslynger-baereseler-og-barnets-helbred/

> [...]
> bryde mig om ikke at kunne gå rundt. Det kan et spædbarn ikke, så jeg
> kan ikke udtale mig om hvordan et spædbarn oplever at sidde på den

Næste gang du ser en BB, så læg mærke til hvor det bærestykke forneden
sidder på barnet. Svjh er det lige midt på ballen, lige som et par
sloggi Dvs blodstilførslen bliver dårligere. Det der kendetegner
bæresele og slynger er, at de udnytter de naturlige "knæk". Desuden
synes jeg ikke man får den tætte kontakt i en bb, og du kan ikke bruge
den til en helt spæd. Skulle du være så uheldig at få en der græder
meget, vil noget hvor du kan have barnet i vuggestilling være guld.
Det som mange folk der starter med en BB, men senere prøver andre
bæremetoder. De finder ud af at ungerne gerne vil sidde der, og nyder
den tætte kontakt. Det jeg har brugt min BB har kun været af ren nød,
mit barn kunne ikke lide at være deri.

> At du ikke mærker noget i din ryg, betyder jo ikke at min ryg kan
> holde til en skæv fordelt belastning.

Det ER meget et spørgsmål om at vænne sig til den. Og at få den rigtige
hjælp. Men er du det mindste tilbageholdende overfor RS, så er vikle nok
det rigtige for dig. Skynd dig at kigge på www.slyngebarn.dk eller
www.altomslynger.dk, hvis du har mod på at lave en selv, ellers er der
rigtig mange der laver dem billigt!

> Det gør jeg ikke, ellers tak for tilbuddet. :)

Jeg VED der er mange der bor i omegnen af Aalborg, så klik du nu ind på
et af de kære forums. Og søg evt på fysioterapeut.

Mvh Milla

Fra : Claus P.

Dato : 05-02-08 10:17

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

nu har jeg læst alle svarene i gennem og dine spørgsmål

der er kommet virkelig mange saglige udsagn men du har jo bestemt dig til at
du vil havde en Babybjørn så alle dem der foreslår slynger og vikler spilder
jo realt deres tid da du ikke vil tro på at slynger
sider bedre
fordeler vægten langt bedre
er bedre for en med dårlig ryg/led
er bedrer for barnet--( jeg tvivler på nogle børn syntes det er fedt at at
hænge i skritet og evt dø af vuggedød pga mangle hovdekontrol og dermed
for lidt iltning af blodet da hovdet falder ned så det delvist lukker for
ilttilførslen.)
er alsidig
kan bruges i flere år
kan bruges længre tid af gangen ( en babybjørm må maks bruges 45 min om
dagen)

Fra : me and me

Dato : 05-02-08 14:15

"Claus P." <clausnoer@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er alsidig
> kan bruges i flere år
> kan bruges længre tid af gangen ( en babybjørm må maks bruges 45 min om

Hæ Hæ DIT svar kan jeg sgu godt lide. Det er netop de ting vi andre skriver,
men kvinden hører ikke efter. Stakkels hendes lille barn siger jeg bare....
Men det er jo hendes sag. Godt vi er nogle der kan passe på vores børn :)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-02-08 14:45

"Claus P." <clausnoer@tdcadsl.dk> writes:

> der er kommet virkelig mange saglige udsagn men du har jo bestemt dig til at
> du vil havde en Babybjørn så alle dem der foreslår slynger og vikler spilder
> jo realt deres tid da du ikke vil tro på at slynger

Så når jeg gerne vil have dokumentation for påstande, så er det i
virkeligheden fordi jeg ikke vil høre på folk.

> [...]
> hænge i skritet og evt dø af vuggedød pga mangle hovdekontrol og dermed
> for lidt iltning af blodet da hovdet falder ned så det delvist lukker for

Kan vi lige få noget dokumentation for den påstand - at bæreseler
giver øget risiko for vuggedød - eller er det noget der er opfundet
til lejligheden?

Det er lidt ligesom rygere der har set lyset, alle andre er godt dumme
og uansvarlige og bør fratages enhver borgerrettighed, fordi de
ignorerer de kloge og oplystes visdomsord.

Der er endnu ingen der har kunnet komme med dokumentation for at
slynger og vikler virkelig er så meget sundere for både barn og bærer,
så indtil jeg har prøvet begge dele og mærket det på min egen krop, så
vælger jeg at tro at begge dele er mulige løsninger.

EOD herfra.

Mvh Trine

Fra : me and me

Dato : 05-02-08 18:25

> [...]
> så indtil jeg har prøvet begge dele og mærket det på min egen krop, så
> vælger jeg at tro at begge dele er mulige løsninger.

Der er jo kommet flere links til dig - men dem ignorerer du dig. Så lad du
dit barn hænge i skridtet og køb en babybjörn, men stakkels barn siger jeg
bare :(

Fra : Milla

Dato : 05-02-08 21:04

me and me skrev:

> Der er jo kommet flere links til dig - men dem ignorerer du dig. Så lad
> du dit barn hænge i skridtet og køb en babybjörn, men stakkels barn
> siger jeg bare :(

Om ikke andet så det økonomiske aspekt - slynger og vikler kan man selv
lave, ret billigt endda

Eller det sikkerhedsmæssige aspekt - jeg har prøvet at en knap gik op,
da jeg lænte mig fremover i bb'en, ret klamt.

Men så kan vi andre da være glade over, at vi har set lyset....hihi

Mvh Milla

Fra : Anders Majland

Dato : 06-02-08 19:09

> [...]
> siger jeg bare :(
> Men så kan vi andre da være glade over, at vi har set lyset....hihi

Jeg vil nu give Trine ret - I lyder meget religiøse ... OG i lytter heller
ikke til hendes krav til en bæreløsning: "Grundet gigt kan jeg ikke bruge
noget, der ikke fordele vægten 100% på
de to sider. "

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
PS hverken bæresele eller slynge har fungeret ordenligt for mig til vores 2

Fra : me and me

Dato : 06-02-08 21:22

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> heller ikke til hendes krav til en bæreløsning: "Grundet gigt kan jeg ikke
> bruge noget, der ikke fordele vægten 100% på

Nu har jeg selv gigt, og jeg klarer fint at bruge en Ringslynge. Men der er
også foreslået en vikle, som støtter 100% og sidder langt bedre på bæreren,
samt at barnet er støttet meget bedre, og ikke i skridtet om ved en bb !

Fra : Milla

Dato : 09-02-08 17:13

Anders Majland skrev:

> [...]
> ikke til hendes krav til en bæreløsning: "Grundet gigt kan jeg ikke bruge

Det er en ting jeg gerne vil være religiøs med - når det gælder mit
barn. Og det er nok den der med, at vi faktisk gerne vil hjælpe, både
fordi at slynger og vikler er noget mere anvendelige og billige, men så
sandelig fordi at vi tror på, at barnet har bedre af det. Og jo, jeg
lytter, det kan du tro!

lige et link mere, til interesserede!

http://www.slynge-net.dk/guide.html

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-02-08 18:40

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

Jeg købte "skildpadden" til min søster. Den er hun blevet rigtigt glad for.
www.slynger.dk

Venlig hilsen
Jesper Laursen