Bluetooth problemer
Fra : MJU

Dato : 31-01-08 18:14

Jeg har lige købt en Bluetooth USB Adapter 2.0 (DIGITUS)
Skulle være det sidste nye, med mulighed for og sende stereo musik fra den.

Tanken med den var og tilslutte mit bluetooth Logitech headset, så man
kunne bruge sammen med Skype.

Kbluetooth starter fint op, og den kan godt søge og parre mit headset.
Men forbindelsen ryger efter 1sek

Jeg har før haft brugt mit bluetooth Logitech headset sammen med en
Bluetooth USB Adapter på en Windows xp maskine.

Er det muligt og få det til og virke på en Linux openSUSE 10.3 ?

Michal Juul
Linux openSUSE 10.3
MSN og Pidgin: mickydk@gmail.com
Skype: micky_dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 31-01-08 21:26

MJU wrote:

> [...]
> Bluetooth USB Adapter på en Windows xp maskine.
>
> Er det muligt og få det til og virke på en Linux openSUSE 10.3 ?

Ja, men det kræver lidt mere end bare at parre dem. Der findes noget info
rundt omkring på nettet. Start med http://bluetooth-alsa.sourceforge.net/ .
Metoden er forskellig efter om dit headset er mono eller stereo.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : MJU

Dato : 31-01-08 22:22

Lasse Jensen skrev:

> Ja, men det kræver lidt mere end bare at parre dem. Der findes noget info
> rundt omkring på nettet. Start med http://bluetooth-alsa.sourceforge.net/ .
> Metoden er forskellig efter om dit headset er mono eller stereo.

Tak for det. Jeg ser på det