MS Windows
briani 27239
XP ind på en Vista PC
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 16:04

Jeg har en PC med 3 diske.
Der er Vista Ultimate 32bit DK på disk1 og Vista Ultimate 64bit DK på disk2.
Der er dualboot.
Jeg vil nu gerne have Vindows XP Professionel DK ind på den 3. disk.
Jeg ved godt at man skal installere efter laveste fællesnævner, altså først
XP og så Vista, på grund af dualboot, men nu er der Vista på maskinen, så
hvordan får jeg XP ind på disk3 og stadig kan bibeholde en dualboot.

Alternativt kan der installeres et seperat boot-program, hvor jeg vil kunne
vælge de 3 Windows-versioner, men hvilket program vil være at foretrække,
hvis denne løsning skal vælges?

BG

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-02-08 18:53

-= ? =- wrote:

> [...]

> kunne vælge de 3 Windows-versioner, men hvilket program vil være at
> foretrække, hvis denne løsning skal vælges?

Kontroller om din xp vil kendes ved den disk, der er vista på. Mit første
bekendtskab med vista i praksis var oplevelsen af at en xp pro install cd
ikke ville kendes ved den harddisk, der var vista på.

> BG

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 19:38

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bekendtskab med vista i praksis var oplevelsen af at en xp pro install cd
> ikke ville kendes ved den harddisk, der var vista på.

Når jeg booter op på min XP installationsdisk kan jeg sagtens se alle 3
diske. Vista 32bit, Vista 64bit og den disk jeg påtænker at installere XP
på. (det er 3 fysiske diske, og ikke 3 partitioner på én disk jeg har). Jeg
mister jo min dualboot hvis jeg installerer XP på en PC med Vista dualboot.

BG