MS Windows
briani 27239
XP pro
Fra : Jesper

Dato : 31-01-08 22:15

Hej.

Da vi på arbejdet har fået nyt pc udstyr har jeg været så heldig at få en af
de gamle maskiner, som jeg vil bruge til backup.

Men når jeg starter op, så vil den have, at jeg logger på vores domaine - og
det skal/kan jeg naturligvis ikke.

Så har jeg sidder og rodet lidt - absolut uden held og nu får jeg kun en
blålig skærm hvor der står noget i retning af : Power-on Password og så er
der et billede af en nøgle.

Hvad gør jeg for at komme videre (udover sikkert at kontakte min IT afdeling
i morgen...

Jeg vil nemlig meget gerne lige lave noget back-up her i aften af nogle
meget vigtige filer.

Håber meget på hurtigt hjælp - jeg har bestemt ikke står pc viden....

Mvh

Jesper

Fra : Peter Larsen

Dato : 31-01-08 23:05

Jesper wrote:

> [...]

> Men når jeg starter op, så vil den have, at jeg logger på vores
> domaine - og det skal/kan jeg naturligvis ikke.

På dit kvalifikationsniveau har kun den mulighed at tage den med på arbejde,
smile pænt og spørge til råds.

Du må være klar over at det er muligt de siger "guud, har vi glemt at wipe
den" og retter fejlen, men det kan jo være der hører en xp licens til den -
det ses let, for så sidder klistermærket på den og så mangler du bare et
install medie, evt. bare i386 folderen fra et på en cd; det forudsætter så
bare at du har en win9x bootdiskette at starte installationen fra - som den
letteste mulighed.

> Jesper

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jesper

Dato : 01-02-08 05:31

> [...]
> forudsætter så bare at du har en win9x bootdiskette at starte
> installationen fra - som den letteste mulighed.

Jeg sige tak. Jo der sidder et "licens klistermærke" på maskinen. Jeg tager
den med og snakker med min IT afdeling.

Mvh

Jesper