bounce på spam
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-02-08 11:03

Hvis ens spam filter "bouncer" på spam, regnes det så for god / dårlig
opførsel på nettet?

Afsender-adressen kan jo sagtens være fup, men det kan omvendt også være en
valid e-mail, der uheldigvis har et indhold, som matcher et spam filter. Så
vil man jo gerne give afsenderen besked.

mvh.
Uffe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-08 23:06

Den 02-02-08 11.02 skrev Uffe Kousgaard følgende:
> Hvis ens spam filter "bouncer" på spam, regnes det så for god / dårlig
> opførsel på nettet?

Absolut dårlig. Spammere benytter yderst sjældent deres egne adresser
som afsender, så resultatet vil normalt være, at man generer en helt
uskyldig person.

> Afsender-adressen kan jo sagtens være fup, men det kan omvendt også være en
> valid e-mail, der uheldigvis har et indhold, som matcher et spam filter. Så
> vil man jo gerne give afsenderen besked.

Så må man overveje et mere intelligent spamfilter eller nedsætte
spamfiltrets tolerancetærskel. Eller man må manuelt tjekke de
frasorterede mails for at se, om der er legitime mails mellem. Der er
ingen grund til at genere tusinder for at hjælpe en enkelt afsender.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Max

Dato : 03-02-08 19:48

Hej Kim

> Så må man overveje et mere intelligent spamfilter eller nedsætte
> spamfiltrets tolerancetærskel. Eller man må manuelt tjekke de
> frasorterede mails for at se, om der er legitime mails mellem. Der er

En god løsning, jeg har nu i 3/4 år kørt med meget intolerant spamfilter
på vores mailserver. Det piller næsten alt spam fra, og jeg har så
checket alle de frasorterede mails og har endnu ikke fundet noget
der ikke burde være sorteret fra

--
Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-08 19:27

Uffe Kousgaard skrev:

> men det kan omvendt også være en
> valid e-mail, der uheldigvis har et indhold, som matcher et spam filter. Så
> vil man jo gerne give afsenderen besked.

Forestiller du dig at afsenderen skal indrette sin skrivestil
efter hvordan diverse modtagere har sat deres spamfiltre op? Hvor
mange spamfiltre gætter du på at man ville blive nødt til at
indrette sig efter? Hvordan skulle man kunne gætte hvilke regler
de har implementeret?

Jeg tilslutter mig i øvrigt Kims svar.

--
Bertel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-02-08 23:14

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Jeg tilslutter mig i øvrigt Kims svar.

Det er min webhost der har et spam filter, som bouncer hvis man vælger at
slette spam mail. Det kan jeg så vælge at bruge eller lade være. Med mindre
jeg kan overbevise dem om, at de skal slå bounce fra - for alle kunder!

Alternativet er, at jeg ikke sletter e-mails på serveren, men blot får
indsat teksten "***SPAM***" i e-mailens titel og så modtager jeg jo fortsat
store mængder spam lokalt og så er jeg stort set lige vidt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-08 23:21

Uffe Kousgaard skrev:

> Det er min webhost der har et spam filter, som bouncer hvis man vælger at
> slette spam mail.

Løsningen ligger lige for.

> Det kan jeg så vælge at bruge eller lade være. Med mindre
> jeg kan overbevise dem om, at de skal slå bounce fra - for alle kunder!

Stem med din pengepung.

Bounce på spam er ** dybt, dybt godnat **. Kim har forklaret
hvorfor.

--
Bertel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-02-08 15:56

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message

> Det er min webhost der har et spam filter, som bouncer hvis man vælger at
> slette spam mail.

"Bouncer" i deres FAQ betyder at den sendende smtp-server bliver gjort
opmærksom på problemet. Ikke at der bliver sendt en e-mail retur. Lidt
uheldig formulering, men nu er problemet løst.