Ændre psu til hp standard ?
Fra : Lars & Jane

Dato : 01-02-08 23:32

Nogen der ved om man kan ændre en "standard" 24pins psu, så den kan passe
til en HP Pavilion maskine ?, en org. hp strømforsyning koster en hel
bondegård
Gerne med vejledning hvis det findes ?
Mvh Lars...

Fra : Pico

Dato : 02-02-08 21:59

Lars & Jane wrote:
> Nogen der ved om man kan ændre en "standard" 24pins psu, så den kan
> passe til en HP Pavilion maskine ?, en org. hp strømforsyning koster
> en hel bondegård
> Gerne med vejledning hvis det findes ?

Hvilket bundkort sider der i din Pavilion ?
I min sider der et P5LP-LE fra Asus og når jeg ser på manualen for det er
der da en "normal" 24 pins ATX power conector og det normale 4 pin 12 volt
power conector, så der må da kunne tilsluttes en normal strømforsyning.
Filnd ud af hvilket bundkort der sider i din maskine og se på manualen til
det, kan sikkert findes på HP hjemmeside hvis du leder efter din Palivilion,
evt. på den amerikanske hjemmeside.
--
MVH
Pico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-08 14:17

Pico skrev bl.a.:

> [...]
> og se på manualen til det, kan sikkert findes på HP hjemmeside hvis
> du leder efter din Palivilion, evt. på den amerikanske hjemmeside.

Han skal bare være helt sikker på stikkene, formatet er ikke nok.

Eksempelvis producerede Intel bundkort og PSU for Dell i en årerække, som
fuldstændig lignede normal ATX, men som havde nogle andre forbindelser i
stikket, så når folk satte en anden psu på, så brændte skidtet sammen med et
brag.

Så vær stensikker på forbindelserne, inden man eksperimenterer. Mål evt på
psuen, inden man tilslutter.

Claus

Fra : Pico

Dato : 03-02-08 19:33

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> brændte skidtet sammen med et brag.
>
> Så vær stensikker på forbindelserne, inden man eksperimenterer. Mål

Det var jeg så ikke vidende om, også noget mærkeligt noget at gøre ?
Har du nogen anelse om HP evt. har fået lavet det samme, måske skal jeg en
dag bruge den nye PSU der ligger i kælderen
--
MVH
Pico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-08 21:25

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> Det var jeg så ikke vidende om, også noget mærkeligt noget at gøre ?
> Har du nogen anelse om HP evt. har fået lavet det samme, måske skal jeg en
> dag bruge den nye PSU der ligger i kælderen

Nej, det aner jeg intet om. Jeg kender kun til Dell problemet, fordi der er
blevet skrevet en del om folk, der fik brændt deres Dell maskine sammen. Det
er endda omtalt i Muellers bibel om pc reparation. Men de stoppede
angiveligvis med disse bundkort i 2000

Mærkevarer producenterne kan finde på mange ting, det er derfor, man skal
være helt sikker, inden man tilslutter.

Claus

Fra : Pico

Dato : 03-02-08 21:42

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Mærkevarer producenterne kan finde på mange ting, det er derfor, man
> skal være helt sikker, inden man tilslutter.

OK, tak for svar. Jeg skriver mig deet bag ørene.
--
MVH
Pico