Valg af projektor
Fra : GRISEN

Dato : 01-02-08 01:49

Hej,

Jeg skal bruge en projektor.
Der er en masse forskellige mærker og modeller, så jeg har lidt svært
ved at vælge.
Den skal ikke vise film.
Den skal bruges til PowerPoint præsentationer og demo af websites.
Det er et lille lokale, så den må ikke larme for meget.
Den skal være lysstærk nok til at kunne bruges i dagslys.
Der er et lidt stramt budget.

BenQ MP612 og ViewSonic PJ568D matcher vist disse krav.

Projector Calculatoren på ViewSonics hjemmeside virker ikke til
PJ568D.
Der er 3.6 meter fra projektorens placering til lærredet.
Jeg vil gerne have et billede der er ca. 200 cm bredt og 150 cm højt.
Hvordan finder jeg ud af om det kan lade sig gøre?

BenQ MP612 kan vise et billede i den ønskede størrelse, men jeg har
tidligere hørt at BenQ skulle være noget billigt skrammel.
Er det en skrøne?

*
Jan

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 01-02-08 18:22

On Fri, 01 Feb 2008 00:49:02 -0800, GRISEN wrote:

> Jeg skal bruge en projektor.
> Der er en masse forskellige mærker og modeller, så jeg har lidt svært
> ved at vælge.

DR's Rabatten havde test af projektorer i går. Afsnittet kan ses på nettet.

Tomas

Fra : GRISEN

Dato : 02-02-08 01:22

On Feb 1, 6:22 pm, Tomas Pedersen <pat...@dbmail.dk> wrote:

> DR's Rabatten havde test af projektorer i går. Afsnittet kan ses på nettet.

Tak, men det er vist ikke nogen specielt grundig test.

*
Jan

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-02-08 09:36

GRISEN skrev:
> Tak, men det er vist ikke nogen specielt grundig test.

Sidst de var på banen men en projektorrelateret test, var konklusionen
at der ikke var grund til at investere i lærred; men man bare kunne
bruge et rullegardin fra IKEA for det var lige så godt... med det i
mente, så er denne absolut en test jeg ville tillægge stor betydning...
NOT

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-02-08 13:59

Optimus Prime skrev:
> [...]
> bruge et rullegardin fra IKEA for det var lige så godt... med det i
> mente, så er denne absolut en test jeg ville tillægge stor betydning...

Efter at jeg kom med min forudindtagede mening, brugte jeg lige 5 min på
at se det igennem - og jeg havde gættet rigtig.

Han nævner lidt om hvordan man vælger en projektor bl.a ud fra lysstyrke
så man ikke behøver sidde i en mørk kælder - allerede her hopper kæden
af for alle dem der går op i kvalitet... og producenternes tal for
lysstyrke på deres produkter, er vist nærmest "subjektive" har man
sommetider indtryk af... kort sagt det råd kan ikke bruges til meget..

Så forsætter han med at gætte priser og efterfølgende få be-/afkræftet
om han har gættet rigtigt... og tja det har jo ikke meget med noget at
gøre - måske lige bortset fra lidt ros til Sony generelt i forbindelse
med deres "high-end" model til 10k (gad vide om han er klar over at 10k
projektorer er legetøjsafdelingen for nogen købere)

Intet yderligere om billedkvalitet, om det er DLP,LCD eller hvordan man
finder en projektor til sit behov (data, hjemmebio osv) - intet om 16:9
eller noget som helst andet... kort sagt lige så ubrugeligt som
overskriften på Ekstra Bladet (en vilkårlig dag på året)...

Fra : N/A

Dato : 04-02-08 09:36