Råd søges til køb af ny PC.
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 31-01-08 21:06

Råd søges til køb af ny PC.

Bruger meget til billedredigering.
Modelbanestyring.
DVD brænding
Har ofte gang i mange af ovenstående samtidig og/eller samtidig med
søgning på nettet.

Er det mere fremtidssikret at gå til en 3 Ghz?

Shuttle Home Intel PC - Gamer+
Intel C2D E6750- 2048MB Ram - 500GB -
DVDRW - 8600GT 256MB - Kortlæser

Lynhurtig spille PC
Intel® Core 2 Duo E6750, 2.667GHz processor
8600GT grafikkort med 256 MB DDR3 ram
Kortlæser i front
2048 MB DDR2 ram
500 GB harddisk
DVD brænder

Mange hilsner

Jørgen L.

Fra : Per

Dato : 31-01-08 21:11

Jørgen Lehnemann (slet WVSC3) wrote:
> [...]
> DVDRW - 8600GT 256MB - Kortlæser
>
> Lynhurtig spille PC
> Intel® Core 2 Duo E6750, 2.667GHz processor

Det ser godt ud

Jeg ville dog nok overveje en quad-core processor, når du gerne vil afvikle
mange programmer ad gangen.

Det lyder som en ALDI maskine du der har kig på - er det korrekt ?

/Per

Fra : SKOVTROLDEN

Dato : 31-01-08 22:26

Det er ikke en Lynhurtig spille PC
så skal du ha minimum et 8800gt

Fra : Hagar

Dato : 31-01-08 23:22

"Jørgen Lehnemann (slet WVSC3)" <prenslev-lehnemann@WVSC3mail.dk> skrev i en
meddelelse news:12018103240.859894830573918@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> DVDRW - 8600GT 256MB - Kortlæser
>
> Lynhurtig spille PC
> Intel® Core 2 Duo E6750, 2.667GHz processor

Hvis penge ikke spiller nogen rolle, så måske denne her
http://www.nvidia.com/object/promotion_hp_blackbird.html

Hagar

Fra : Hans

Dato : 31-01-08 23:46

Hagar wrote:
> "Jørgen Lehnemann (slet WVSC3)" <prenslev-lehnemann@WVSC3mail.dk>
> skrev i en meddelelse

> Hvis penge ikke spiller nogen rolle, så måske denne her
> http://www.nvidia.com/object/promotion_hp_blackbird.html

Den er jo baseret på gårsdagens SLI teknologi, da Striker Extreme
efterhånden er en "gammel sag".

I dag hedder det nForce 780i bestykkede bundkort, og Intel Yorkfield eller
Wolfdale CPU'er, med mindre man har rabat hos DONG.

Hans

Fra : Hagar

Dato : 01-02-08 00:57

> [...]
>
> I dag hedder det nForce 780i bestykkede bundkort, og Intel Yorkfield eller
> Wolfdale CPU'er, med mindre man har rabat hos DONG.

Jeg fik i dag en news mail fra Gforce, og der var den på, så det er åbenbart
gammelt nyt jeg får, hvad skal man så med news mail fra dem, yt med det, det
kan jeg jo ikke bruge til noget.

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-02-08 00:45

"Jørgen Lehnemann (slet WVSC3)" <prenslev-lehnemann@WVSC3mail.dk> wrote in
message news:12018103240.859894830573918@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> DVDRW - 8600GT 256MB - Kortlæser
>
> Lynhurtig spille PC
> Intel® Core 2 Duo E6750, 2.667GHz processor

Er lidt i tvivl om hvad du vil. Hvis det er en spille pc, du er ude efter,
er ovenstående ok, men som andre også skriver er en 8800GT et must.

Hvis det er en pc til ovenstående du leder efter, så kan du (med mindre du
taler om alvorlig billed redigering), klare dig med en 3999 kroners fra
Bilka incl skærm.

Hvis det er prof/semiprof billed redigering du taler om, så skriv lige det.

Bjarne K.

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 01-02-08 01:31

>Hvis det er prof/semiprof billed
>redigering du taler om, så skriv lige det.
>

>--
>
>Med venlig hilsen
>
>Bjarne K.
Så er det ikke mere end semi - prof.

Jeg bruger Adobe Photoshop Elements og Picture Project fra Nikon.

Hilsen

Jørgen

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-02-08 01:50

"Jørgen Lehnemann (slet UQSUO)" <prenslev-lehnemann@UQSUOmail.dk> wrote in
message news:12018262340.122004305565603@dtext.news.tele.dk...

> Så er det ikke mere end semi - prof.
>
> Jeg bruger Adobe Photoshop Elements og Picture Project fra Nikon.
>
> Hilsen
>
> Jørgen

Ok kender Elements men ikke PP fra Nikon, så andre må lige ytre sig om hvad
det vigtigste er her. Ville selv mene, ok cpu, masser af ram (3 men min. 2
Gb) og en hurtig hdd eller 2.

Bjarne K.

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 03-02-08 01:10

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 03-02-08 01:10

Bjarne K. <bjk@ost.ppp> skrev:

> [...]
>.news.tele.dk...

>Ok kender Elements men ikke PP fra
>Nikon, så andre må lige ytre sig om hvad

Tak for jeres svar.
Vil gå i tænkeboks.

Hilsen

Jørgen L.