Overflødige signaturer i indlæg
Fra : Jan

Dato : 31-01-08 18:58

Iflg. usenet er det tilladt at anvende signaturer, på op til 4 linier.

http://usenet.dk/netikette/signatur.html

Jeg forstår ikke hvorfor signaturer er tilladt. I mine øjne er signaturerne
overflødige og ligegyldige. Efter min mening fylder signaturerne alt for
meget (såvel "fysisk" som visuelt) på skærmen.

Jeg forstår ikke hvorfor folk synes det er så sjovt at lave en
website-henvisning eller et selvpromoverende citat efter "Med venlig hilsen
.....". Det forvirrer billedet og _trådens_emne_, som jo immervæk er det
allervigtigste. Jævnligt ser man at en brugers svar fylder én linie, og så
skal der sørme lige smides 5 liniers ligegyldigt diller-daller på ....
hvilket besværliggør læsningen af en tråd.

Findes der et news-reader-program, som kan sortere signaturer fra? (kan ikke
lige se hvordan det kan lade sig gøre, men der findes jo så mange smarte
programmer). Selv anvender jeg Outlook Ekspress eller GoogleGroups på
nettet.

mvh Jan

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 31-01-08 19:07

Jan wrote:

> [...]
> (kan ikke lige se hvordan det kan lade sig gøre, men der findes jo så
> mange smarte programmer). Selv anvender jeg Outlook Ekspress eller

Det nytter ikke at brokke sig over folks signaturer. Lær hellere at
håndtere dem korrekt selv.

Outlook Express kan klippe signaturen væk ved svar på indlæg hvis den
indledes med en signaturadskiller, og hvis du installerer OE-Quotefix
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ kan du indstille
tekstfarvning så signaturer farves lysegrå.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 31-01-08 19:17

"Jan" <j@grops.dk> writes:

> mvh Jan

Din signaturadskiller er defekt. Ovenstående mhv er i praksis en
signatur, men da den ikke bliver indlet af "-- " på e linie for sig
selv, er der ikke nogen der har en jordisk chance for at filtrere den
væk.

Så du skal søge trøst i Lukas 6.41

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Hauge

Dato : 31-01-08 19:26

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> [...]
> signatur, men da den ikke bliver indlet af "-- " på e linie for sig
> selv, er der ikke nogen der har en jordisk chance for at filtrere den

Fra http://usenet.dk/netikette/signatur.html

__
Indholdet af denne tekststump er frit og det er absolut frivilligt om man
vil have den.
___

Det betyder altså at det ikke er et krav at have en signatur for at skrive
"Mvh xyz", hvilket der forøvrigt engang for et godt stykke tid siden også er
blevet diskuteret i netiketten.

/Hauge

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 31-01-08 19:36

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> writes:

> Det betyder altså at det ikke er et krav at have en signatur for at
> skrive "Mvh xyz", hvilket der forøvrigt engang for et godt stykke
> tid siden også er blevet diskuteret i netiketten.

Nej, jeg ytrer også bare min mening. Og når man vil hønse op over
noget der er almindeligt accepteret, må man forvente at jeg kommer med
en spydig kommentar.

Fra : Hauge

Dato : 31-01-08 19:46

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Og når man vil hønse op over
> noget der er almindeligt accepteret, må man forvente at jeg kommer med
> en spydig kommentar.

Men du kommenterer ikke at vi skriver i to grupper på en enkelt gang, selvom
det *kun* hører til i netikette. Men nej, hellere spydige kommentarer.

/Hauge

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-01-08 20:39

On Thu, 31 Jan 2008 19:36:04 +0100, Anders Wegge Jakobsen
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>må man forvente at jeg kommer med
>en spydig kommentar.

Det er der bestemt ingen grund til debat grupper er til for at man kan
debatere alt i mellem himmel og jord hvis man kan ramme den rigtige
gruppe ...

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-01-08 20:37

On Thu, 31 Jan 2008 18:58:08 +0100, "Jan" <j@grops.dk> wrote:

>Jeg forstår ikke hvorfor signaturer er tilladt. I mine øjne er signaturerne
>overflødige og ligegyldige. Efter min mening fylder signaturerne alt for
>meget (såvel "fysisk" som visuelt) på skærmen.

sådan er der så meget og vi kan ikke alle sammen være enige om det
sammen på en gang ...det smarte ved sig står i bund så kan man stoppe
sin læsning der er isg skilder sat rigtigt op og bruger man en
nogenlunde go news klient så forsvinder den i et svar - så i tider med
al verdens ondskab er det nok et lune du må lære at leve med

MvH Bo M Mogensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-02-08 11:48

Jan skrev:

>Findes der et news-reader-program, som kan sortere signaturer fra?

I Thunderbird og Xananews (sikkert også i andre programmer) kan signaturen
farves så den har samme farve som baggrunden, så ses signaturen ikke (med
mindre man markerer hele teksten i meddelelsen)

Hvordan det gøresi Thunderbird er beskrevet på
http://kb.mozillazine.org/Signature_display_color
Bare udskift farven med den ønskede, f.eks white

Thunderbird http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
Xananews http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 01-02-08 17:40

Jan tastede:
> Iflg. usenet er det tilladt at anvende signaturer, på op til 4
> linier.
>
> http://usenet.dk/netikette/signatur.html
>

> Jeg forstår ikke hvorfor signaturer er tilladt.

Jeg forstår ikke hvorfor nogle svarer under signaturen?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-02-08 17:53

Jan wrote:

> http://usenet.dk/netikette/signatur.html
> Findes der et news-reader-program, som kan sortere signaturer fra? (kan ikke
> lige se hvordan det kan lade sig gøre, men der findes jo så mange smarte

Du har læst linket?
Du ved derfor hvordan en korrekt signatur er markeret... Det er ikke
svært at bygge den funktionallitet ind i et stykke software.

> programmer). Selv anvender jeg Outlook Ekspress eller GoogleGroups på
> nettet.

Outlook Express er heller ikke berømt for sin gode understøttelse af
nyhedsgrupper.

Må jeg anbefale dig at skifte til noget ordenligt software, feks:
Gravity, Thunderbird, XanaNews, Agent eller 40tude. Der findes mange flere.

Jesper Poulsen

Fra : Jan

Dato : 02-02-08 09:08

"Jesper Poulsen" skrev:
> Må jeg anbefale dig at skifte til noget ordenligt software, feks:
> Gravity, Thunderbird, XanaNews, Agent eller 40tude. Der findes mange
> flere.

Tak for oplysningerne om relevante programmer, men helt ærligt, kan I ikke
se hvor latterligt det, at man skal anskaffe sig specielle programmer til at
"komme udenom" signaturerne. Hvorfor ikke bare afskaffe lortet - og bestemme
at signaturer IKKE er tilladt. Hvor svært kan det være. I relation til den
enkelte tråd, så ER det da overflødigt diller-daller, at skrive et citat
eller lave website-henvisning.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-02-08 09:16

Jan skrev:

>Tak for oplysningerne om relevante programmer, men helt ærligt, kan I ikke
>se hvor latterligt det, at man skal anskaffe sig specielle programmer til
>at "komme udenom" signaturerne.

den eneste der vil have specielle programmer for at komme udenom
signaturer er dig.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-02-08 09:17

Jan skrev:

>Hvorfor ikke bare afskaffe lortet

Næ, de generer jo ikke de fleste.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 02-02-08 09:22

Hej Jan

> programmer til at "komme udenom" signaturerne. Hvorfor ikke bare
> afskaffe lortet - og bestemme at signaturer IKKE er tilladt. Hvor

Hvorfor bare ikke lære at leve med det, jeg tror ikke der er stemning
for at lave det om.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 02-02-08 11:23

Jan wrote:

> [...]
> svært kan det være. I relation til den enkelte tråd, så ER det da
> overflødigt diller-daller, at skrive et citat eller lave

Hvis du ikke kan tåle signaturer, er der vist kun en løsning, nemlig at
du helt stopper på usenet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-08 13:16

Jan skriver:

> Tak for oplysningerne om relevante programmer, men helt ærligt, kan I ikke
> se hvor latterligt det, at man skal anskaffe sig specielle programmer til at
> "komme udenom" signaturerne.

Du har i forvejen "anskaffet" dig et program - hvorfor har du
"anskaffet" dig et der er dårligt ?

(nå nej, du har fået det proppet end i halsen sammen med din MS-Windows
installation, men kan ikke finde ud af at det der kommer med som
fyldbrød bare er noget billigt skrammel)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan

Dato : 02-02-08 14:51

"Klaus D. Mikkelsen":
> [...]
> fyldbrød bare er noget billigt skrammel)
>
> Klaus

> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Whauuu', hvor fedt, at jeg nu ved at Klaus D. Mikkelsen interesserer sig for
modeltog! Jeg kunne simpelthen ikke leve uden den oplysning!

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-02-08 14:54

["Followup-To:" header set to dk.admin.netikette.]
Jan wrote:

> Whauuu', hvor fedt, at jeg nu ved at Klaus D. Mikkelsen interesserer sig for
> modeltog! Jeg kunne simpelthen ikke leve uden den oplysning!

Så meget som (andres) signagturer ligger dig på sinde, så tror jeg du
har vægtet funktionalitet til håndtering af dette, alt for lavt da du
valgte din software.

Jeg ser f.eks aldrig andres signaturer, jeg beder mit program om ikke at
vise dem.

--
Don't waste space

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-08 20:23

Jan skriver:

> Whauuu', hvor fedt, at jeg nu ved at Klaus D. Mikkelsen interesserer sig for
> modeltog! Jeg kunne simpelthen ikke leve uden den oplysning!

Du har stadivæg ikke fattet pointen ?

Fra : Jan

Dato : 02-02-08 15:02

"Klaus D. Mikkelsen":
> Du har i forvejen "anskaffet" dig et program - hvorfor har du
> "anskaffet" dig et der er dårligt ?

Dvs. du har selv et bedre program der sorterer signaturer fra ... Du gider
ikke se på andres signaturer - og alligevel anvender du selv en signatur?

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-02-08 15:04

Jan wrote:

> "Klaus D. Mikkelsen":
>
> Dvs. du har selv et bedre program der sorterer signaturer fra ... Du gider
> ikke se på andres signaturer - og alligevel anvender du selv en signatur?

Mig bekendt er det kun dig, som lufter et problem du vil have løst. Din
løsning er at alle andre ændre opførsel/standard, ikke for at skuffe
dig, men jeg tror ikke dit oplæg bliver løsningen, på det problem du har.

--
Don't waste space

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-08 20:24

Jan skriver:

> Dvs. du har selv et bedre program der sorterer signaturer fra ...

Ja og nej.

> Du gider
> ikke se på andres signaturer - og alligevel anvender du selv en signatur?

Hvor i alverden har du fået den opfattelse ?

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 02-02-08 13:28

On Sat, 2 Feb 2008 09:08:23 +0100, "Jan" <j@grops.dk> wrote:

> [...]
>enkelte tråd, så ER det da overflødigt diller-daller, at skrive et citat

Nu kan jeg se at du bruger "Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138",
fra M$, som tror de er de eneste der kan lave programmer, og mener at
alle skal bruge, og som følger standarter der er forskellige fra alle
andres.
MEN der er altså andre firmaer der er bedre til det, blot ikke i en
stor samlet enhed.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-02-08 14:58

Den 02 feb 2008 skrev Jan i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Tak for oplysningerne om relevante programmer, men helt ærligt,
> kan I ikke se hvor latterligt det, at man skal anskaffe sig
> specielle programmer til at "komme udenom" signaturerne.

Alle de nævnte programmer er klasser bedre end OE, signaturer er blot
en enkelt ting, men der er mange andre fordele. Og bortset fra Agent er
de nævnte gratis, så det med at skulle anskaffe sig dem, er til at
overse. Du foreslår at afskaffe signaturer fordi verdens dårligste
nyhedslæser ikke kan håndtere dem?

Lars Klintholm

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-02-08 22:12

On Sat, 02 Feb 2008 14:58:22 +0100, Lars Klintholm
<klintholm@gmail.com> wrote:

> bortset fra Agent er
>de nævnte gratis

agent plejer da også at have en gratis version

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-02-08 22:32

Bo M. Mogensen wrote:

> agent plejer da også at have en gratis version

Free Agent.

Jesper Poulsen

Fra : Carl Drud

Dato : 03-02-08 00:56

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> writes:

> Free Agent.

Fås ikke mere.

http://forteinc.com/agent/index.php

--
Carl

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-02-08 21:01

On Sat, 2 Feb 2008 09:08:23 +0100, "Jan" <j@grops.dk> wrote:

>Hvorfor ikke bare afskaffe lortet - og bestemme
>at signaturer IKKE er tilladt

glem det der har sikkert været signatuere siden nttp blev født
du kan kvit og frit hente en udemærket og gratis news klient

MvH Bo M Mogensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 03-02-08 01:36

Jan kom med denne ide:

> Tak for oplysningerne om relevante programmer, men helt ærligt, kan I ikke se
> hvor latterligt det, at man skal anskaffe sig specielle programmer til at
> "komme udenom" signaturerne.

Nu har jeg og andre brugt mere båndbredde på dine hylerier end vi har
brugt på samtlige signaturer.

--
mvh.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 09-02-08 10:35

Jan wrote:
> [...]
> programmer til at "komme udenom" signaturerne. Hvorfor ikke bare
> afskaffe lortet - og bestemme at signaturer IKKE er tilladt. Hvor

Du spurgte efter programmerne, derfor fik du dem. Forbyd du bare . . .
hvordan vil du håndhæve forbuddet?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]