ncurses
Fra : John Mørck Hansen

Dato : 15-07-01 15:01

Er der nogen der ken til nogle gode link til libncurses (linux) ?
Jeg mangler noget information/eksempler for at komme i gang :)

På forhånd TAK !

(John =

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-07-01 19:15

In article <9is7qj$1573$1@news.cybercity.dk>, "John Mørck Hansen"
<adilock@it.dk> wrote:

> Er der nogen der ken til nogle gode link til libncurses (linux) ? Jeg
> mangler noget information/eksempler for at komme i gang :)

Tag et kig forbi http://www.vpg.vil.ee/~michael/C_turtorial/NCurses.html
der ligger der et pa eks.

/Peter Andersen

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 15-07-01 19:10

"Peter Andersen" <peter@young-andersen.dk> skrev:

> Tag et kig forbi http://www.vpg.vil.ee/~michael/C_turtorial/NCurses.html
> der ligger der et pa eks.

Linket virker ikke :\ (jeg har ikke rettigheder til at se siden !!!)

(John =

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 15-07-01 20:34

In <9ismde$1s4o$1@news.cybercity.dk> "John Mørck Hansen" <adilock@it.dk> writes:

>Linket virker ikke :\ (jeg har ikke rettigheder til at se siden !!!)

Saa proev:

http://www.vpg.vil.ee/~michael/C_tutorial/NCurses.html

Mvh
Martin

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 16-07-01 09:02

TAK !!!

(John =

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 21-07-01 13:34

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
> In <9ismde$1s4o$1@news.cybercity.dk> "John Mørck Hansen" <adilock@it.dk>
writes:

> Saa proev:
>
> http://www.vpg.vil.ee/~michael/C_tutorial/NCurses.html

Glimrerne link - det kunne jeg også bruge.

~jesper

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 22-07-01 14:03

"Jesper Gødvad" <Xesper@goedvad.dk> skrev

> Glimrerne link - det kunne jeg også bruge.

Er der ikke nogle der kender til link omkring paneler, menuer, form og
farver m.v.

(John =

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 24-07-01 12:37

"John Mørck Hansen" <adilock@it.dk> wrote in message
> "Jesper Gødvad" <Xesper@goedvad.dk> skrev

> Er der ikke nogle der kender til link omkring paneler, menuer, form og
> farver m.v.

Desværre. Jeg er slet ikke gået igang med GUI i C++ endnu, så sådannoget
laves i Visual Basic på den kvarte tid

~jesper

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 24-07-01 12:35

"Jesper Gødvad" <Xesper@goedvad.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
menuer, form og

> Desværre. Jeg er slet ikke gået igang med GUI i C++ endnu, så

eeewwww

men prøv

www.codeguru.com

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 25-07-01 08:02

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> eeewwww

Undskyld, jeg spørger lidt offtopic, men hvad har du lavet i Visual Basic,
der gik galt?
På mit arbejde planlægger vi nemlig lige præcis at lave interfaces med VB og
de mere "hardcore" ting i C++. Så hvis du har dårlige erfaringer....

MVH

Klaus Hebsgaard

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 25-07-01 08:19

"Klaus Hebsgaard" <kh@ingenioer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
message

> Undskyld, jeg spørger lidt offtopic, men hvad har du lavet i

Sproget er gyseligt. Og der er ingen grund til at blande 2 sprog
sammen.

C++ er glimrende til grafisk brugergrænseflade, brug enten MFC
eller Borlands

På mit arbejde laver vi alt i Java.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-07-01 12:55

"Klaus Hebsgaard" <kh@ingenioer.dk> wrote in message

> [...]
og
> de mere "hardcore" ting i C++. Så hvis du har dårlige erfaringer....

Når du siger "lave interfaces med VB" antager jeg at du mener grafisk bruger
interface (GUI).
Du siger ikke hvordan du interfacer C++ og Visual Basic, men standard måden
er via COM.

COM giver en anseelig kompleksitet såvel under udviking (IDL files,
understøttede typer) og i forbindelse med installation på klient-maskiner
(registry updateringer).
Den kompleksitet kommer alene fordi der skal interfaces mellem C++ og VB.

Har du overvejet at bruge Borland C++Builder ?
Den giver dig samme måde at lave brugergrænseflade som VB, samtidig med at
du har fuld adgang til C++ til at lave "hardcore" ting med.

Venlig hilsen

Mogens Hansen