Medicin mod jetlag
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 29-01-08 13:59

En canadisk bekendt har anbefalet mig, at anvende nedenstående medicin
mod jetlag på de lange flyverejser, og betegner den som ganske uskadelig.
Da den, som jeg ser det, ikke markedsføres i DK,ville det være interessant
om nogen af jer har erfaring og kendskab til denne Medicin og dens eventuelle
bivirkninger ?

Bjarne

http://www.nojetlag.com/

Fra : Holst

Dato : 29-01-08 14:04

Bjarne Hansen wrote:

> [...]
> om nogen af jer har erfaring og kendskab til denne Medicin og dens eventuelle

Indledningsvis finder jeg det et tvivlsom produkt, idet jeg faktisk
fandt det vanskeligt at finde ud af, hvad No-Jet-Lag.

Jeg fandt dog et link til deres europæiske hjemmeside:

http://www.jetease.com/

hvor indholdsstofferne er anført som:

Ingredients: per tablet,

Actives:
Vitamin B1 - Thiamine Mononitrate = 0.27mg
Vitamin B2 - Riboflavin = 0.33mg
Nicotinamide = 4.00mg
Vitamin C - Ascorbic Acid = 12.00mg
Vitamin E - dl-alpha-tocopherylacetate = 2.01mg
Total actives 18.6mg

Inactives:
Glucose = 297.4mg
Sterilised talc (E 553b) = 12mg - binding material
Magnesium sterate (E 470b ) = 12mg - lubricant

Total weight ot tablets = 340mg

These three inactives are classified as GRAS, Generally Recognised As Safe.

Calorific value: 879 kJ (210 kcal) per 100g
Protein: = 2.98 g per, 100 g
Carbohydrate: = 47.2 g per, 100 g
Fat: = 1.04 g per, 100 g

Umiddelbart er der ikke nogen af de stoffer, som virker tvivlsomme. Jeg
har dog ingen baggrund for at kunne vurdere, om mængderne er voldsomme.

Fra : JLI

Dato : 29-01-08 16:58

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Indledningsvis finder jeg det et tvivlsom produkt, idet jeg faktisk fandt
> det vanskeligt at finde ud af, hvad No-Jet-Lag.

I følge hjemmesiden er det et homøopatisk middel i fortynding 30 C. Det
betyder, at der næppe er et eneste molekyle af "indholdsstofferne" tilbage.
Der er derfor ingen bivirkninger.

> [...]
> Nicotinamide = 4.00mg
> Vitamin C - Ascorbic Acid = 12.00mg
> Vitamin E - dl-alpha-tocopherylacetate = 2.01mg

Det er jo en vitaminpille. Det er ikke det samme som et homøopatisk middel.

JLI
..

Fra : Holst

Dato : 29-01-08 17:09

JLI wrote:

> Det er jo en vitaminpille. Det er ikke det samme som et homøopatisk middel.

Ja, og det forstod jeg heller ikke.

Ikke desto mindre henviser siderne til hinanden.

Fra : JLI

Dato : 29-01-08 17:52

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke desto mindre henviser siderne til hinanden.

Ja det har du ret i. Måske er det nemmere at få amerikanere/canadiere til at
købe homøopatiske ting, mens vitaminpiller sælger bedre i Europa??

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-08 17:13

"Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> skrev i en meddelelse
> En canadisk bekendt har anbefalet mig, at anvende nedenstående medicin
> mod jetlag på de lange flyverejser

Kender ikke dit præparat, men melatonin blev registreret som lægemiddel i
Danmark i 2007. Det har været brugt i udlandet i masser af år, og det skulle
gerne virke. Homøopatisk medicin er næppe virksomt.
Handelsnavnet er Circadin®

Fra : Nicolai Lang

Dato : 29-01-08 20:18

On Tue, 29 Jan 2008 13:59:09 +0100, "Bjarne Hansen" <spamfri@nospam>
wrote:

>En canadisk bekendt har anbefalet mig, at anvende nedenstående medicin
>mod jetlag på de lange flyverejser, og betegner den som ganske uskadelig.

Jeg tror mere Melatonin virker.
http://www.melatonin-info.dk/Jetlag.htm

Jeg får det af andre årsager.

Med venlig hilsen