Eksem.
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-08 14:22

Jeg har noget tør hud/eksem bagved det ene øre. Både på selve øret, men også
på hovedbunden bag øret. Jeg har prøvet i ½ år med kopattesalve, men det
forsvinder ikke. Og det klør en del. Er den noget andet creme jeg kan prøve?

Mvh Martin

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-01-08 14:24

> [...]
> på hovedbunden bag øret. Jeg har prøvet i ½ år med kopattesalve, men det
> forsvinder ikke. Og det klør en del. Er den noget andet creme jeg kan

Jeg ville få lægen til lige at kaste et blik på det. Det kan være svamp
eller bare tør hud, og det skal behandles på forskellig vis.

Mvh Maria

Fra : MF

Dato : 27-01-08 14:46

Martin skrev:
> [...]
> forsvinder ikke. Og det klør en del. Er den noget andet creme jeg kan prøve?

Jeg har lidt af samme problem, især bag ørene. Min kone
forslog jeg skulle prøve noget salve med Lanolin.
Det virkede for mig. Det forsvandt efter ca. 1 uges tid.
Men jeg ville nok få en læge til at se på det, især
når der er gået så lang tid.
Salven hedder "Vaseline intensive care" og er faktisk
beregnet til hænderne, men det virkede som sagt.
Om det også virker i dit tilfælde tør jeg ikke sige!

Mvh MF

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-08 15:42

> [...]
> på hovedbunden bag øret. Jeg har prøvet i ½ år med kopattesalve, men det
> forsvinder ikke. Og det klør en del. Er den noget andet creme jeg kan

Få din læge til at kigge på det. Det er nok en eksem-plet, som kan behandles
nemt med binyrebarkhormon-creme. Kunne dog også være aktinisk keratose, som
kommer på steder med soleksponering. Dette skal behandles hos en hudlæge.