Dækstørrelse
Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 29-01-08 22:43

Hej Experter.
Har en Gixer 1000 med 6" bagfelg. Standart kører den med 190/50/17, men jeg
tænkte på om der mon er den store forskel om man brugte et 180/55/17, da
190er dæk ikke fås i alle typer.
mvh dmcn 285
Ervin

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-01-08 07:00

> Har en Gixer 1000 med 6" bagfelg. Standart kører den med 190/50/17,
> men jeg
> tænkte på om der mon er den store forskel om man brugte et 180/55/17,
> da 190er dæk ikke fås i alle typer.

Hej Ervin

Du kan uden problemer køre 180 dæk på en 6" fælg.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Knud Dam

Dato : 30-01-08 20:46

"Ervin Metzdorf" <metzSLETTES@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har en Gixer 1000 med 6" bagfelg. Standart kører den med 190/50/17, men
> jeg tænkte på om der mon er den store forskel om man brugte et 180/55/17,

Hej Ervin.

Min har 6 " bagfælg og kører originalt med190/50-17. Jeg har de sidste 3-4
dæk kørt med 180/55-17.

Det er problemfrit og kører lige så godt som 190/50-17.

Jeg har brugt Metzler Sportec M1.

Hvilket dæk vil du montere ?

; - )

KD FZ1

Fra : Niels-Jørgen Andreas~

Dato : 31-01-08 15:39

> [...]
> dæk kørt med 180/55-17.
>
> Det er problemfrit og kører lige så godt som 190/50-17.

undskyld at jeg kommer med et nyt spørgsmål midt i tråden, men det smallere
dæk, påvirker det ikke styreegenskaberne i positiv retning.
Eller er der ikke til at mærke forskel.
mvh. niels, som selv kører gsxr1000>

Fra : Knud Dam

Dato : 01-02-08 23:16

"Niels-Jørgen Andreasen" <solskin@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> undskyld at jeg kommer med et nyt spørgsmål midt i tråden, men det
> smallere dæk, påvirker det ikke styreegenskaberne i positiv retning.
> Eller er der ikke til at mærke forskel.
> mvh. niels, som selv kører gsxr1000>

Hej Niels Jørgen.

Det var derfor, jeg gik over til 180/55-17 og jeg syntes, at den styrer
bedre; men jeg er absolut ikke sikker.

Metzler Sportec M1 fås i begge størrelser og til samme pris.

; - )

KD

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-02-08 23:17

"Niels-Jørgen Andreasen" <solskin@vip.cybercity.dk> writes:

> undskyld at jeg kommer med et nyt spørgsmål midt i tråden, men det smallere
> dæk, påvirker det ikke styreegenskaberne i positiv retning.
> Eller er der ikke til at mærke forskel.

Teoretisk set jo, det vil gøre den lidt mere styrevillig - jeg har dog
ikke kunnet mærke forskel på Retteren med 180/55 vs 190/50.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 01-02-08 21:33

> Hvilket dæk vil du montere ?
>
> ; - )
>
> KD FZ1
>

> Jeg havde tænkt mig 180/55ZR17 73W DIABLO SUPERCORSA SC2
>Undskyld det forsinkede svar. vi lever i en travl tid.
mvh Ervin