blå locktite ala bmw
Fra : tp

Dato : 29-01-08 21:41

Hejsa

Er gået igang med at skifte gearkasse på min R1100, da den "siger forkert".
har fået det bagerste af. Der var bla en bolt der sad mere end bare fast.
læse læse. aha, opvarme til 120 grader og vupti så kom den. Der stod så at
dette var en særlig egenskab for det locktite BMW brugte. jamen så skal jeg
vel have fat i sådan noget igen når den skal samles. Nogen der kender til
salgssteder af dette?

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-01-08 22:45

On Tue, 29 Jan 2008 21:41:00 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

Hej.

> [...]
>vel have fat i sådan noget igen når den skal samles. Nogen der kender til

Det kan være Loctite 245.
Kig her: http://65.213.72.112/tds5/docs/245-EN.PDF
Hovedside: http://www.loctite.dk/int_henkel/loctite_dk/index.cfm

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jørgen

Dato : 29-01-08 23:55

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Tue, 29 Jan 2008 21:41:00 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]

Mange LOCTITE produkter kan købes hos RS Components A/S
Vibevej 9-11 2400 København NV
F.eks. koster 10 ml Loctite 243, som skulle være lidt sttærkere end Loctite
245, hhv. 54,50 kr. og 66,50 kr., afhængig af om "Plastic Padding" hhv.
"Loctite" har fabrikeret den.
Kig på:
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=searchProducts&searchTerm=Loctite+243&x=20&y=13

Mvh
Jørgen

Fra : Jansen

Dato : 29-01-08 23:59

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Det kan være Loctite 245.
> Kig her: http://65.213.72.112/tds5/docs/245-EN.PDF
> Hovedside: http://www.loctite.dk/int_henkel/loctite_dk/index.cfm

Hej
Lige et spørgsmål herfra sygesengen, jeg var inde på ovennævnte side
(Loctite.dk) og faldt over dette :
Loctite® 8060 - Aluminium Anti-Seize
Cures rapidly to provide immediate low pressure sealing. Its controlled
lubricity prevents galling and protects mated threaded areas from rust
and corrosion. Its creamy semi-solid consistency allows for optimum
control during application.
Anvendelse
Aluminium based Anti-Seize for screws, nuts, pipes, heat exchangers,
etc. Ideal to use for wheel to hub connection, Industrial oven hinge
pins, fork lift truck lifting mechanisms.
Specifikationer
.. Solid Lubricating Agent: Aluminium & graphite
.. Temperature Range: -30 to +900°C
.. N.L.G.I. Class: 0
.. Colour: Aluminium
Hvorfor er det lige at ikke alle anbefaler/bruger dette, for mig ser det
ud til at opfylde alle vores ønsker om at kunne skille og samle vores
cykler i det uendelige, uden knækkende og fastsiddende bolte/møbasser ?

--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : Perminator

Dato : 29-01-08 22:45

http://www.loctite.com/int_henkel/loctite_dk/index.cfm?pageid=268&layout=2

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at dette var en særlig egenskab for det locktite BMW brugte. jamen så
> skal jeg vel have fat i sådan noget igen når den skal samles. Nogen der

Der er mange Loctite produkter og også til industriel brug.
Det tog 0,3 sekund på GOOGLE at gelejde dig videre. Der er mange datablade
at se, og det er vel bare at finde et produkt, som du tror svarer til dit
behov.
Der er næppe nogen der ved præcist hvilket produkt der er brugt i BMWs
produktion.
(Kom så igen Aragorn!!)
vh
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : p.jarnbak

Dato : 29-01-08 21:17

> [...]
> svarer til dit behov.
> Der er næppe nogen der ved præcist hvilket produkt der er brugt i BMWs

I følge min bmw shopmanual bruger de en Loctite 2701 til bagtøj og svingarm.
Mvh Palle.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-01-08 02:29

p.jarnbak skrev:

> I følge min bmw shopmanual bruger de en Loctite 2701 til bagtøj og svingarm.
> Mvh Palle.

Og ifølge min skal der bruges Loctite 573.
Ska' vi slåsse??? *hopHOPhopHOPhopHOPhop* *vifte* *jafle*
Jeg spørger en mekker jeg kender - vender frygteligt tilbage.
Får nok svaret: Op i røven med det, bare det virker!
Og Hans?
Jeg har ikke glemt dit spm. om Hillerødgade.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : tp

Dato : 30-01-08 12:35

> Og ifølge min skal der bruges Loctite 573.
> Ska' vi slåsse??? *hopHOPhopHOPhopHOPhop* *vifte* *jafle*
> Jeg spørger en mekker jeg kender - vender frygteligt tilbage.
> Får nok svaret: Op i røven med det, bare det virker!

jojo. Men med det ry bmw gearkasser har, forventer jeg jo at skulle skifte
igen om 2 år, så den skal jo ikke forsegles 100% vel Men jeg siger
mange tak. går ind og læser på de to loctite'er og ser hvad som matcher
bedst med bmws forskrifter

Fra : KentBM

Dato : 30-01-08 13:10

tp wrote:
> [...]
> jamen så skal jeg vel have fat i sådan noget igen når den skal samles.
> Nogen der kender til salgssteder af dette?
I manualen til min R 1150 R står der i forbindelse "Installing gearbox
housing" "Apply Loctite 574 sealing compound to the mating face of the
cover".

Og i forbindelse med samlingen "Heat the bearing seats in the housing to
80 ... 100 C".

Jeg håber, at det er det korrekte punkt i manualen, som jeg har fundet?
Og at du kan bruge det til noget.

--

Kent

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-01-08 21:02

KentBM skrev:

> I manualen til min R 1150 R står der i forbindelse "Installing gearbox
> housing" "Apply Loctite 574 sealing compound to the mating face of the
> cover".

Sealing compound er nu mere flydende pakning.

> Og i forbindelse med samlingen "Heat the bearing seats in the housing to
> 80 ... 100 C".

Skal nok passe. Den skulle helt ikke blive varmere.

> Jeg håber, at det er det korrekte punkt i manualen, som jeg har fundet?
> Og at du kan bruge det til noget.

Det vil jeg så sige nok ikke kan bruges. Men til spørgeren kan jeg sige
at jeg har brugt 245 i mange år også på de steder på BMW. De kan brydes
med en varmepistol. Så herfra vil jeg foreslå denne. Det har jeg selv
planer om når jeg inden længe griber værktøjet og piller ved de områder.

--
MVH

Ib Jakobsen