Hurtig kørelærer
Fra : BorreBoy

Dato : 29-01-08 21:13

Hejsa,

Nogen der kender en kørelærer omkring Horsens, hvor man kan tage mc-kort
hurtigt?
Gerne lyn weekendkurser. Bare et sted hvor man kan få kortet hurtigst muligt

Fra : Sune

Dato : 29-01-08 23:00

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigt?
> Gerne lyn weekendkurser. Bare et sted hvor man kan få kortet hurtigst

Der findes ikke lyn weekendkurser mere, da de ikke er lovlige.
Vh Sune

Fra : BorreBoy

Dato : 30-01-08 06:48

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes ikke lyn weekendkurser mere, da de ikke er lovlige.
> Vh Sune

Øv. Hvad så med en kørelærer der snart har holdstart? Nogen der kender en i
Horsensområdet?

Fra : Bo Christensen

Dato : 30-01-08 08:28

http://www.google.dk/search?hl=da&q=mc+k%C3%B8rel%C3%A6rer+horsens&meta=

Fra : Jan Bachman

Dato : 30-01-08 08:52

On Wed, 30 Jan 2008 06:48:02 +0100, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:

>Øv. Hvad så med en kørelærer der snart har holdstart? Nogen der kender en i
>Horsensområdet?

Et par fingerpeg:

1. Teori/køretimer tager ca. 3 uger alle steder og følger det samme
faste program.
2. Hav en lægeattest og pasfoto klar. Skaf det gerne nu.
3. Sørg for blive meldt til din teoriprøve og besøg på køreteknisk
anlæg med det samme når du starter, så det er klar i kalenderen
umiddelbart efter de 3 uger er overstået.
4. Køreprøven kan først bestilles når teoriprøven er bestået. Dvs. når
den er i hus kontakter du køreskolen med det samme.

Jeg ved ikke med Horsens, men i KBH kan der hurtigt være flere ugers
ventetid på prøverne og køreteknisk anlæg, hvis man ikke får dem
booket i god tid.

/Jan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-01-08 17:06

Jan Bachman skrev:

> [...]
>
> Jeg ved ikke med Horsens, men i KBH kan der hurtigt være flere ugers
> ventetid på prøverne og køreteknisk anlæg, hvis man ikke får dem

5. Er du førstegangserhverver, så find et færdselsrelateret
førstehjælpskursus. Det er et lovkrav - prøv Dansk Røde Kors'
hjemmeside, og find en lokalafdeling der har ledigepladser på et kursus
med start ASAP.

6. Efter første teoritime er det en god ide at indbetale gebyr til
teoriprøven med det samme. P.t. 580,- Gem kvitteringen!

7. Er du ikke til tør teoritekst, så anskaf dvd'en "Kørekort med Drive 3
- 8 teoriprøver - motorcykel" ( http://www.ce-butikken.dk/ )og
hjernevask dig selv med den.
En veninde brugte biludgaven da hun skulle tage bilkort for nylig - hun
bestod teoriprøven i torsdags med 3 fejl. Inden da havde hun typisk 6-11
fejl i de evaluerende prøver.

Og gem ALLE papirer, ALLE kvitteringer og ALT materiel du får udleveret,
indtil du HAR bestået hele vejen igennem.
Insistér evt. på at tage kopier af ALT.
En anden bekendts papirer blev væk i systemet, så vedkommende måtte hive
Borgerservice i ørerne, indtil de hjalp med kopier af ansøgning og
lægeattest - det tog 1½ måned inden der var styr på det.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk