Hjælp mig og schnabel "Ensretter"
Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 28-01-08 07:45

Hej Gruppe
Jeg har lige snakket med Hr. Schnabel, han blev lidt forvirret over
min ensretter ikke var helt firekantet. Min ensretters venstre hjørne
i bunden er vinklet af altså den har 5 hjørner nærmest. Tror ikke min
Generator er speciel, for det er den samme som er afbilledet i Owner's
Manual. Hvis man ser godt efter på side 190, kan man se at hjørnet er
vinklet. min ensretter har også ribber 9 i alt 8 store og 1 mellem
skruerne på toppen står SH611-12 7,0
min viffer er model RC24 sidste model årgang 89"
Da han bad mig måle den, synes jeg ikke den opfyldte de mål han
nævnte.
Håber i kan hjælpe!
MVH Mikkel Paulsen.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-08 16:40

On Mon, 28 Jan 2008 06:44:51 -0800 (PST), mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:

> min ensretter har også ribber 9 i alt 8 store og 1 mellem
> skruerne på toppen står SH611-12 7,0
> min viffer er model RC24 sidste model årgang 89"

Mange "aftermarket" ensretter/regulatorer har køleribber, (eBay vrimler med
dem), så din viffer har nok været gennem en reparation førhen. :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 28-01-08 18:33

<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv at stille dit spørgsmål på www.vfr.dk
Her er der flere eksperter, som helt sikkert kan hjælpe dig.
Hilsen Matthias

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-01-08 21:46

Tror også din ensretter har været skiftet. Tror nok Schnabel har styr på
det. Har selv købt mit der...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-01-08 21:52

[...]

Hvis din RC24'er har gået mere end 30-40000km er ensretteren med 99%
sikkerhed skiftet.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-01-08 22:25

On Mon, 28 Jan 2008 21:52:17 +0100, "Brian Sørup"
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

Hej Brian.

>Da han bad mig måle den, synes jeg ikke den opfyldte de mål han
>nævnte.
>Håber i kan hjælpe!

Jeg har set Schnabels regulator monteret på mere end een VFR750.
Hver gang har det været en model med 3 gule ledninger, en sort og en
rød.
Jeg ved ikke om Schnabel fremstiller en specielt til VFR750, men hans
universelle type gør det fint.

>Hvis din RC24'er har gået mere end 30-40000km er ensretteren med 99%
>sikkerhed skiftet.

Det bras der sidder på fra fabrikken holder ikke ret længe, og slet
ikke hvis der skal varme i håndtagene

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-01-08 23:33

On Mon, 28 Jan 2008 21:52:17 +0100, "Brian Sørup"
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

Hej Brian.

>min viffer er model RC24 sidste model årgang 89"

Jeg fandt en manual på 90-96, og den ligner det jeg kender.
Jeg tør ikke sige mere end jeg allerede har gjort, idet din åbenbart
er ældre, og den fandt jeg ikke noget på.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo