Kønsforvirring.
Fra : Pølsesnak

Dato : 28-01-08 20:17

Hjælp, vores 7 måneder gamle tæve (Islandsk Fårehund) er kønsforvirret! Hun
laver nogle ret maskuline og vulgære samlejebevægelser. Der går især ud over
vores Harry-dukke, men hun går skam heller ikke af vejen for at kaste sig
over både min kæreste og mig (hvilket måske bare er et spørgsmål om at ville
udvise dominans). Måske et dumt spørgsmål, men er det normal adfærd for en
tævehund? Hun har forresten lige været i løbetid, men det forekommer mig, at
den besynderlige adfærd var startet allerede længe inden da.

En anden ting: Hun er blevet umulig til at gå op af trapper! Det ville hun
ellers gerne da hun var mindre, men nu er det komplet umuligt at få hende
til det, uanset hvor meget vi lokker, så vi må bære hende op. Ned af er
intet problem. Heldigvis er der ingen trapper i vores bolig, men det er der
hos både familie og venner, så det er faktisk lidt træls. Det jeg lurer på,
er om hun mon føler smerte ved at gå op af trapper, siden det pludseligt er
hende så inderligt imod?

M.v.h.
Henrik.

Fra : Anette

Dato : 28-01-08 21:22

Pølsesnak wrote:
> Det jeg lurer på, er om hun mon føler
> smerte ved at gå op af trapper, siden det pludseligt er hende så
> inderligt imod?

Hej Henrik

Det lyder som om du nu er den heldige indehaver af en vaskeægte teenager
Herlig udfordring ....
Ligesom hos mennesker, ræser hormornere rundt i kroppen, hjernen er
snoskeforvirret og kan intet huske af hvad der tidligere har lært, og alt er
kaos.
Mennesker ikke ret gode til at hårdtere overgangen fra barn til voksen - og
det er hunde heller ikke.
Heldigvis varer det kun et par måneder før tøsen er nogenlunde sig selv igen
og kan huske hvad hun har lært - også at gå på trapper.
(Selvom det ikke kan udelukkes at noget vokseværk spiller ind?).

Bær over med hende - træn og leg med hende som du plejer - og frem for alt -
tålmodighed, oceaner af t¨lmodighed.
Husk hun er den de er mest forvirret

/ Anette

Fra : Pølsesnak

Dato : 28-01-08 21:50

> Det lyder som om du nu er den heldige indehaver af en vaskeægte
> teenager Herlig udfordring ....

Mange tak for et fyldestgørende svar . Det er jo egentlig logisk nok,
når jeg tænker over det. Vi venter og ser tiden an, også m.h.t.
trappeproblemerne.

M.v.h.
Henrik.