Mit netkort kan ikke li´ min hub.
Fra : Michael Mondrup

Dato : 15-07-01 14:24

Hej Gruppe,

Jeg et mega problem, som jeg håber I har nogle gode råd til.
Jeg vil gerne koble 2 stk pc'er til min lille hub, så de begge kan
benytte mit NE2 internet.
Jeg har 3 netkort ialt, nogle gamle 3COM - 2 stk. ISA (3c509/509b) og 1 stk
PCI (3c900).
Det er kun det ene ISA kort jeg kan få til at virke ordentligt. De 2 andre
kører afsindigt langsom, hvis de i det hele taget får hul igennem.
Kollisons lampen blinker næsten hver eneste gang at et af de mystiske
netkort
vil snakke på nettet. Jeg har prøvet at tvinge pci kortet til halvduplex,
denne
mulighed har jeg ikke ved ISA kortene, men som sagt det ene ISA kort kører
også perfekt. Hvis jeg bruger en anden hub jeg har lånt kører alle kortene
ok.

Kan det være at de 2 af kortene bare ikke kan spille med min nye billige
hub?

Hilsen:
Michae

Fra : Anders Lund

Dato : 15-07-01 15:12

"Michael Mondrup" <mmk@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ok.
>
> Kan det være at de 2 af kortene bare ikke kan spille med min nye billige
NÆ, det hele skulle være standadiseret til at køre sammen. Problemet ligger
nok nærmere i din opsætning. Prøv at sætte sørge for at alle dine kort køre
Half duplex, ikke noget med auto eller Full duplex.

Prøv at afinstallere alle protokolderne, og installer så kun tcp/ip, som
prøv i dos promt under windows at skriv ping -l 512 -t og så en ip adresse
fx: ping -l 512 -t 192.168.0.1.
Blinker din kolitionslampe nu??

Mvh
Anders Lund
Mvh
Anders Lund

Fra : Anders Lund

Dato : 15-07-01 15:13

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøv i dos promt under windows at skriv ping -l 512 -t og så en ip adresse
Forresten! Du stoppen igen ved at trykke <Ctrl><c>

Mvh
Anders Lund

Fra : Michael Mondrup

Dato : 15-07-01 16:00

Hej Anders,

På mit ISA kort kan jeg ikke stille half/fuld duplex - ihvertfald ikke samme
sted
som jeg kan med PCI kortet.

Jeg har nu fjernet TCP/IP protokollen, som var den eneste der var der,
geninstalleret den
og pinget som du skrev. kollisions lampen blinker ca. hver anden gang en
ping ryger afsted.
Fuldstændig uændret.

/Michael

Fra : Erik G Christensen

Dato : 15-07-01 17:25

Michael Mondrup wrote:

> Hej Anders,
>
> På mit ISA kort kan jeg ikke stille half/fuld duplex - ihvertfald ikke samme
> sted som jeg kan med PCI kortet.

Der er en Dos configarationsfil til begge kort.

Findes på http://www.3com.com

Du kan indstille begge til halvduplex - fast ellers er det automatisk, og
det kan din hub og kort ikke blive enige om.
Tjek dog også de andre indstillinger på det kort der kører godt, jeg har
oplevet problemer med hensyntagen til modem hastighed.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Michael Mondrup

Dato : 15-07-01 20:37

Hej Erik,

Jeg har nu downloadet config programmet fra 3COM.
Først monterede jeg det gode kort i maskinen, tog en download
af opsætningen gemte den på min HD. Så monterede jeg det syge
kort og uploaded konfig filen. Stadig det samme!
Har jeg nævnt at hvis jeg kører med det syge kort på en lånt, fin Bay hub,
så kører det lystigt der?

Jeg fatter bare ingen ting nu..HJÆÆLP.

/Michael

Fra : Erik G Christensen

Dato : 15-07-01 21:05

Michael Mondrup wrote:

> Jeg fatter bare ingen ting nu..HJÆÆLP.

Har du prøvet at bytte kabel pladser på hub'en ?
Kunne være den ?

Fra : Michael Mondrup

Dato : 15-07-01 21:17

Hej Erik,
Yep også det.

Det er så galt at det eneste jeg gør er at pille det syge kort ud og
ombytte det med det andet, så virker det. (samme kabler og hub pladser)

Det syge kort virker som sagt også i en anden hub.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 15-07-01 21:23

Michael Mondrup wrote:

> Det syge kort virker som sagt også i en anden hub.

Har du prøvet det "syge" kort i den maskine, der har kørt med
det, der virker ?

Fra : Erik G Christensen

Dato : 15-07-01 21:34

Erik G Christensen wrote:

Jeg blev lige opmærksom på, at dine to ISA kort ikke er ens.
Er det rigtig at det er 3c509 og 3c509B ?

Så kan du ikke loade samme config.
509 er uden pnp og 509B med, selvom det virker dårligt.

Fra : Michael Mondrup

Dato : 15-07-01 21:58

Hej Erik,

Ja jeg har prøvet det syge kort i den maskine, der virker med det andet
kort.
I begge maskiner gælder det samme - det er kun det ene kort der ikke vil.
Jeg har også et PCI 3Com kort - 3c900 Combo, det kan jeg heller ikke få til
at spille.

Nu sidder de godt nok i maskinerne, men Windows 2000 melder om det samme
kort
i enhedshåndtering. Jeg kunne godt uploade konfig filen, men det kan man
måske også
selvom det er 509 og 509B?

Fra : Erik G Christensen

Dato : 15-07-01 22:03

Michael Mondrup wrote:

> Nu sidder de godt nok i maskinerne, men Windows 2000 melder om det samme
> kort i enhedshåndtering. Jeg kunne godt uploade konfig filen, men det kan man
> måske også selvom det er 509 og 509B?

Så er det højest sandsynligt 509 der er problemer med ?

Og jeg skal lige tjekke driveren til 900, den kan være bøvlet at få
liv i, se lige Bjarnes kommentar ?

Fra : Erik G Christensen

Dato : 15-07-01 22:54

Erik G Christensen wrote:

> Og jeg skal lige tjekke driveren til 900, den kan være bøvlet at få
> liv i.

Du skal først sikre dig, at det er en 900 - ikke 900B,
Og så skal du finde driveren til

3com Etherlink XL Combo 10 Mb Ethernet NIC(3C900-COMBO)

Og det skal være den, selv om Win foreslår noget andet, så fjern evt.
den der er der nu, og sæt denne manuelt ind efter genstart.
Evt. kan det være bedre at bruge denne, selvom det er et 900B kort.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-07-01 21:51

Hej Michael

"Michael Mondrup" <mmk@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b51f975$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er så galt at det eneste jeg gør er at pille det syge kort ud og
> ombytte det med det andet, så virker det. (samme kabler og hub pladser)
>
> Det syge kort virker som sagt også i en anden hub.

Er dit grafik kort et ældre S3 ?
(ældre 3Com NIC kan have problemer med S3 grafikkort)

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Michael Mondrup

Dato : 15-07-01 22:17

Hej Bjarne og Erik,

Nej grafik kortene (i begge maskinerne) er ikke et S3.
Det ene er et Matrox Millinium og det andet et sprit nyt Herucles 4500 et
eller andet.

/Michael

Fra : Martin Jensen

Dato : 16-07-01 12:54

[SNIP]

Jeg vil lige bidrage med at jeg har oplevet at mange af 3com's isa netkort
af en eller anden grund kommer til at stå på hardware default (når man
checker via dos-programmet) - og at man skal rette det til f.eks.
TwistedPair 10 mbit etc. derinde før det virker - *selvom* man i windows har
valgt det rigtige medie, og sat det rigtigt op - det er altså som om
window's driverindstillinger bliver overridden af dem der står i kortet.

Brug det til hvad det bruges kan!

/Martin