Linux på iPAQ
Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-01-08 16:43

Hej

Har nogen her erfaringer med Linux på iPAQ?

Jeg har installeret Familiar 0.8.4 (GPE) på en iPAQ 3950. Der var ikke de
store problemer med at få det installeret, men jeg har lidt problemer med
at komme til at synkronisere. Jeg har efter bedste evne fulgt de
vejledninger der er på wikien

http://www.handhelds.org/moin/moin.cgi/UserDocuments

men jeg er ret meget i tvivl om jeg gør tingene rigtigt. Specielt undrer
det mig at der ikke dukker en usb0 op når jeg sætter pda'en i cradle'en.

Nogen der kan hjælpe?

--
Thomas Jensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 27-01-08 22:24

Thomas Jensen wrote:

> [...]
>
> men jeg er ret meget i tvivl om jeg gør tingene rigtigt. Specielt undrer
> det mig at der ikke dukker en usb0 op når jeg sætter pda'en i cradle'en.

Du skal have den rigtige driver på PC'en. Tilføj
CONFIG_USB_SERIAL=m
CONFIG_USB_SERIAL_IPAQ=m
til din .config og byg og installer modulerne.

Hvordan fungerer lyd og SD kort på den?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-01-08 12:35

Den Sun, 27 Jan 2008 22:23:51 +0100 skrev Lasse Jensen:

> Du skal have den rigtige driver på PC'en. Tilføj CONFIG_USB_SERIAL=m
> CONFIG_USB_SERIAL_IPAQ=m
> til din .config og byg og installer modulerne.

Hmm... .config indeholder allerede de to linier (2.6.22-14-generic)

Må jeg ikke lige stille nogle dumme spørgsml?

På pda'en, i Network Setup, hvad skal jeg skrive hvor? Jeg har styr på
basal netværkopsætning, men jeg er lidt i tvivl om hvilke faneblade der
er aktuelle på en 3950. Jeg mener, der er én fysisk port og 5-6
faneblade... 8/

I øvrigt, der er både usb og seriel stik på cradle'n. Det er ikke
lykkedes mig at få hul igennem med nogen af dem.

Og hvad skal der køres på pc'en for at kunne pinge pda'en fra Ubuntu? Jeg
har prøvet at sætte en ppp op (ttyS0), men som sagt, jeg har ikke haft
held med at få hul igennem.

sync-ipaq:
/dev/ttyS0 115200 crtscts
connect '/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/sync-ipaq.chat'
noauth
local
192.168.55.101:192.168.55.100

sync-ipaq.chat:
TIMEOUT 3600
"CLIENT" "CLIENT\c"
"" "SERVER\c"

$ pppd call sync-ipaq

Hvis jeg bare kunne få hul igennem (pinge) pda'en via serielporten, så
ville jeg formentlig være nået et stykke.

Jeg har også installeret multisync og synce, men igen, jeg har ikke fået
hul igennem. Og jeg er altså ikke tilstrækkelig garvet til at jeg kan
gennemskue hvad problemet er.

> Hvordan fungerer lyd og SD kort på den?

Øhh, det fungerer ikke...

--
Thomas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-01-08 16:20

Thomas Jensen wrote:

> Hmm... .config indeholder allerede de to linier (2.6.22-14-generic)

Underligt. Prøv at modprobe ipaq

> Må jeg ikke lige stille nogle dumme spørgsml?

Selvfølgelig. Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme mennesker.

> [...]
> basal netværkopsætning, men jeg er lidt i tvivl om hvilke faneblade der
> er aktuelle på en 3950. Jeg mener, der er én fysisk port og 5-6

Skal lige lade den op, så tjekker jeg.

> I øvrigt, der er både usb og seriel stik på cradle'n. Det er ikke
> lykkedes mig at få hul igennem med nogen af dem.

Som standard mener jeg Familiar vil ha' netværk over USB og konsol på seriel
porten. Så du skal nok ændre noget på den for at bruge serielporten. Som
iøvrigt er ret sløv i forhold til. Har du overvejet bluetooth?`Det er lidt
langsommere men det er meget nemmere at bruge PDA'en når den ikke skal
sidde i cradlen hele tiden.

> [...]
>
> Jeg har også installeret multisync og synce, men igen, jeg har ikke fået
> hul igennem. Og jeg er altså ikke tilstrækkelig garvet til at jeg kan

Mener slet ikke synce kan med GPE og Opie. Og Multisync til GPE kræver et
fungerende netværk.

> Øhh, det fungerer ikke...

Så fungerer det lige så godt som min 3970'er...

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-01-08 16:55

Lasse Jensen wrote:

> Underligt. Prøv at modprobe ipaq

> Selvfølgelig. Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme mennesker.

> Skal lige lade den op, så tjekker jeg.

Ja, der er godt nok mange. Jeg bruger usb0. De 2 andre der starter med usb
ved jeg ikke lige hvad er, men bnep0 er bluetooth. Hvis du har frakke til
den burde der også være en med wifi0 eller noget i den stil.