Skrue lyden ned...!
Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 27-01-08 05:53

Hej Gruppe
Jeg har fået en HP530 SFF (small form factor).

Jeg kørere Ubuntu 7.10 og er tilfreds.

Eneste udfordring er lyden...

Når Ubuntu er startet op, er der en højtaler i "komandolinien" øverst
til venstre.
Selv om jeg skruere lyden helt fra så er lyden alligevel høj i den
indbyggede højttaler.
Når Ubuntu starter (trommelydene) er lyden høj - det kunne jeg leve
med.
Men når jeg spiller Frozen Bobble - er musikke utrolig høj - ligesom
lydeffekterne.

Men egen vurdering er at lyden skal kunne reguleres í systemet, da det
er et program som spiller lyden, men hvordan...?

Jeg synes selv jeg efterhånden har prøvet alt i konfigurationsmenuen
til Ubuntu.

Jeg har sågar kigget rundt i BOOT-menu, for om man her kunne slå den
indbyggede højttaler fra - men der har jeg ikke fundet løsningen.

Er der nogle som kan komme med et bud...!

Hilsen
Carsten.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 27-01-08 14:06

spam@datacentral.dk skrev:
> Jeg har sågar kigget rundt i BOOT-menu, for om man her kunne slå den
> indbyggede højttaler fra - men der har jeg ikke fundet løsningen.

Jeg slog på et tidspunkt den indbyggede højtaler fra ved at rette i
kerne-kildekoden. Det var ikke så svært at finde det rette sted ved at
greppe lidt.

/Lars

Fra : lejf jessen

Dato : 27-01-08 15:40

spam@datacentral.dk skrev:
> [...]
>
> Jeg kørere Ubuntu 7.10 og er tilfreds.
>
> Eneste udfordring er lyden...
>
> Når Ubuntu er startet op, er der en højtaler i "komandolinien" øverst

hos mig til højre

> Hilsen
> Carsten.

Hej Carsten !

I tilføj/fjern finder du "Lydstyrkekontrol"
--
Mvh. lejf
ubuntu 7.10 gutsy.

Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 28-01-08 15:29

On 27 Jan., 15:40, lejf jessen <eljesseGRØN...@lite.dk> wrote:

>   hos mig til højre

> Hej Carsten !
>
> I tilføj/fjern finder du "Lydstyrkekontrol"
> --
> Mvh. lejf
> ubuntu 7.10 gutsy.
> reg.linux usr. #431025.

Tak til alle.

I min iver på løsningen fandt jeg ud af, ved at dobbelt-klikke på
højttalericonet og bruge menuerne i vinduet, kunne man komme bagved og
ændre volumestyrken der.

Jeg undrer mig bare over, det ikke ændre i styrken når jeg skruer på
master-volumen...!

Når men ned er lyden kommet.

Hilsen
Carsten.