MS Windows
briani 27239
dvale i vista - virker 99% af tiden
Fra : Carsten Larsen

Dato : 31-01-08 02:19

hej alle

har et mediecenter med vista home premium på, som fint går i dvale efter 15
minutter når den er færdig med at optage programmer, eller andre
aktiviteter.

dog har jeg det problem at cirka hver 20 gang , den skal starte op fra
dvale, så kommer der en besked lige inden den begynder at resume windows, at
jeg skal vælge om jeg vil fortsætte med at loade systemet, eller slette
dvale-filen og starte op normalt (jeg kan ikke lige huske nøjagtigt hvordan
det står)

mit problem, er at jeg ikke kan bruge mit trådløse tastatur til at vælge en
option, da driverne endnu ikke er læst ind i systemet, og jeg er derfor
nødsaget til at koble et usb tastatur på, for at kunne trykke enter, så
maskinen booter normalt op.

dette medfører så, at nogle gange har den ikke optaget de programmere
udsendelser, da den står og venter på at jeg skal beslutte om jeg vil
fortsætte eller slette dvale-filen.

kan man på nogen måde, definere dette i regedit, at den ALTID bare skal
slette dvale-filen og genstarte, således at den ikke prompter mig for at
vælge, og derved altid vil starte op efter dvale?

håber nogle kan hjælpe

mvh Carsten

Fra : Lars E. P.

Dato : 31-01-08 08:27

Thu, 31 Jan 2008 02:19:06 +0100, skrev "Carsten Larsen"
<news@blackboxdata.dk> :

> [...]
>slette dvale-filen og genstarte, således at den ikke prompter mig for at
>vælge, og derved altid vil starte op efter dvale?

Lader du altid computeren gå i dvale isf. at lukke den helt ned?
Hvis ja, så prøv at lave en manuel genstart med jævne mellemrum.

Eller endnu bedre - brug kun dvale hvis der er en speciel grund til
det.

Hilsen Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-08 22:47

Carsten Larsen skrev:

> kan man på nogen måde, definere dette i regedit, at den ALTID bare skal
> slette dvale-filen og genstarte, således at den ikke prompter mig for at
> vælge, og derved altid vil starte op efter dvale?

Du kan bare deaktivere dvaletilstanden i
Kontrolpanel-Strømstyring.

--
Bertel

Fra : Carsten Larsen

Dato : 12-02-08 02:43

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan bare deaktivere dvaletilstanden i
> Kontrolpanel-Strømstyring.
>
> --
> Bertel

ja det er jeg klar over, men jeg er glad for at den går i dvale, pga af
strømforbruger falder markant når den går i dvale, problemet er den op fil
dem opretter når den går i dvale nogle gange bliver beskadiget, og så
prompter den for om jeg vil slette den og starte normalt, og heri ligger
problemet, når den prompter for dette har den endnu ikke loadet driverne til
det trådløse tastatur, og så skal jeg hen og sætte et usb tastatur for at
kunne vælge at den bare skal starte automatisk op, det er den option jeg
gerne vil have slettet, således at den altid bare selv vælger at slette
filen og starte automatisk op, således at jeg slipper for at skulle sætte et
tastatur til for at svare på dette ene spørgsmål

mvh Carsten