MS Windows
briani 27239
Er der ingen i gruppen med forstand på deb~
Fra : Jake

Dato : 29-01-08 12:34

Se indlægget "windbg: fortolkning af dmp-filer" og "Blå skærm på Zepto
6615WD"

Tak på forhånd.

Fra : Lars E. P.

Dato : 29-01-08 13:06

Tue, 29 Jan 2008 12:34:19 +0100, skrev "Jake" <jake@nospam.dk> :

>Se indlægget "windbg: fortolkning af dmp-filer" og "Blå skærm på Zepto
>6615WD"
>
>Tak på forhånd.

Prøv i en af programmeringsgrupperne.

Hilsen Lars

Fra : Henrik

Dato : 29-01-08 15:22

"Jake" <jake@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Se indlægget "windbg: fortolkning af dmp-filer" og "Blå skærm på Zepto
> 6615WD"

Check dit ram med:
http://www.ultimatebootcd.com/

Fra : Jake

Dato : 29-01-08 18:12

> Check dit ram med:
> http://www.ultimatebootcd.com/

Ok tak for det ....men jeg har kørt en memtest. Er
den her boot-CD bedre til testformål?

Se iøvrigt indlægget "Please help me debug these BSODs" i
comp.os.ms-windows.programmer.win32

Fra : Henrik

Dato : 30-01-08 11:19

> Ok tak for det ....men jeg har kørt en memtest. Er
> den her boot-CD bedre til testformål?

Jeg ved ikke nøjagtigt hvad du har prøvet, men memtest86+ er det bedste
gratis program jeg kender til.

Fejler den ikke i første gennemløb, så prøv at bruge cpu testene til at hæve
temperaturen inden du teste rammene igen.

-Er computeren ny?
Hvis ikke, har den så kørt stabilt tidligere?
Hvor ofte crasher den?

-Hvor meget ram er der i?
Er den "født" med det, eller er noget eftermonteret?
Er der andre hardware dele der er skiftet eller eftermonteret?

-Er luften fra køleren meget varm, når computeren belastes?
Er der sammenhæng imellem temperaturen og hvornår den crasher?

-Kan du kører C:\WINDOWS\system32\dxdiag.exe ?

-Har du prøvet at kører med en linux-live cd?
Hvis ja, kan du så åbne, og arbejde med meget store filer?
Hvis nej, så prøv det. Kender du ikke så meget til linux, og helst vil
have det på dansk kan du kigge på http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk

Fra : Jake

Dato : 30-01-08 14:23

> Jeg ved ikke nøjagtigt hvad du har prøvet, men memtest86+ er det bedste
> gratis program jeg kender til.

Jeg har kørt memtest86+ og fik ikke fejl.

> Fejler den ikke i første gennemløb, så prøv at bruge cpu testene til at
> hæve temperaturen inden du teste rammene igen.

Ok, det vil jeg prøve. Har også kørt BurnInTest uden fejl.

> -Er computeren ny?

Den er fra februar 2007.

> Hvor ofte crasher den?

Det sker meget sporadisk, men efter geninstalleringen af Windows XP SP2
crashede den 6 gange over 1-2 dage.

> -Hvor meget ram er der i?

1 GB

> Er den "født" med det, eller er noget eftermonteret?

Den er "født" med det.

> Er der andre hardware dele der er skiftet eller eftermonteret?

Jeg fik leveret laptoppen med 2GB ram, men det var ikke PC6400,
så jeg leverede den tilbage og de skiftede rammen til 1GB PC6400.

> -Er luften fra køleren meget varm, når computeren belastes?

Ja, det synes jeg, men nu ved jeg ikke hvad du helt nøjagtigt lægger i
"meget varm" ?

> Er der sammenhæng imellem temperaturen og hvornår den crasher?

Nej, ikke så vidt jeg kan se.

> -Kan du kører C:\WINDOWS\system32\dxdiag.exe ?

Ja, jeg har også inkluderet det i den debug-zip-fil som jeg har
gjort tilgængelig på http://www.cherubia.com/debug.zip
Der er masser af screenshots, debugfiler, info fra CPU-Z og
dxdiag.exe. Mit problem er at jeg ikke helt kan gennemskue
den debug-info jeg fik ved at analysere dump-filerne i
windbg.

> -Har du prøvet at kører med en linux-live cd?

Nej, hvad er det? Jeg foretrækker Windows fremfor linux.

> Hvis ja, kan du så åbne, og arbejde med meget store filer?

Ved ikke.

> Hvis nej, så prøv det.

Ok, men hvad er formålet?

>Kender du ikke så meget til linux, og helst vil have det på dansk kan du
>kigge på http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Ok. Tak for linket

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 18:31

Jake wrote:
> Se indlægget "windbg: fortolkning af dmp-filer" og "Blå skærm på Zepto
> 6615WD"
>
> Tak på forhånd.

kom igang med windbg og få hentet symbolfilerne så kan du måske læse dig
lidt nærmere frem.

Fra : Jake

Dato : 30-01-08 19:00

> kom igang med windbg og få hentet symbolfilerne så kan du måske læse dig
> lidt nærmere frem.

Det har jeg gjort og filerne er tilgængelige på
http://www.cherubia.com/debug.zip

Jeg ved ikke hvordan resultatet skal læses..hjælp??