MS Windows
briani 27239
skjulte filer
Fra : Jørgen

Dato : 27-01-08 14:39

I kontrolpanelet - Mappeindstillinger er der mulighed for at afmærke
enten VIS IKKE skjulte filer og mapper
eller VIS skjulte filer og mapper.
Default står der "vis ikke"
Hvad gør den forskel? Er det ikke en fordel, når man søger i stifinderen, at
kunne se hvilke filer, der er der, og hvilke, der ikke er der?
Jeg har nu sat den til "VIS".
Har jeg så indført en eller anden ulempe?

Der er også afchecket "Skjul typenavne for kendte filtyper". Det har jeg
fjernet. Jeg vil gerne se, om det er jpg eller bmp billeder.
Hvad kan fordelen være ved at skjule filtypen?

Hilsen Jørgen

Fra : Richard Thune

Dato : 27-01-08 14:52

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fjernet. Jeg vil gerne se, om det er jpg eller bmp billeder.
> Hvad kan fordelen være ved at skjule filtypen?

Standardindstillingerne er en forenkling ~ pænere udseende.
Fordele tjae der er mange systemfiler som du ikke bør røre og som bare
forvirrer når de fylder det halve af mappen, men hvis ellers du kan holde
fingrene fra dem gør det ingen skade at kunne se dem.
Der er en indstilling til angående "windows systemfiler" samme betragtninger
angående synlighed.
Skjult filtype gør at du ikke kan skifte den ved et uheld, når du omdøber.
Men ellers som før hvis du ikke skifter filtypen når du omdøber skader det
ikke at kunne se den.
RT

Fra : Jørgen

Dato : 27-01-08 15:19

"Richard Thune" <rthune@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men ellers som før hvis du ikke skifter filtypen når du omdøber skader det

Du har ret. Systemfilerne har jeg hverken lyst eller behov for at se eller
røre. Men er det kun systemfiler, der skjules for mig? Så synes jeg da, at
ordningen rer ret smart..

Tak fordi du stillede min nysgerrighed.
Jørgen

Fra : Richard Thune

Dato : 28-01-08 08:54

> [...]
> røre. Men er det kun systemfiler, der skjules for mig? Så synes jeg da, at

Nå så går du hen og stiller det svære spørgsmål.
Nej det behøver ikke kun at være systemfiler der bliver skjult, trods alt er
der kun tale om atributter som hvem som helst kan ændre.
Og i det daglige kan man få behov for at se skjulte/systemfiler f.eks. for
at lave backup af mails.
Det er op til ens temperament om man gider skifte tilbage til
standardvisning.
F.eks. ændrer jeg tit filtyper og må så slå visning af filtyper til, men jeg
skifter tilbage fordi sådan foretrækker jeg det.
Men generelt er det sjældent du vil have behov for at se de skjulte
filer/foldere.
RT