MS Windows
briani 27239
System Volume Information
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-01-08 13:52

Jeg har en lokal harddisk, der tidligere har
været med i skanningen til systemgendannelse.

Det er den ikke mere, med oplysningerne ligger
fortsat i en mappe System Volume Information, som
jeg gerne vil have slettet.

Det kan jeg bare ikke, Såvel Stifinder som
Total Commander nægter at slette mappen, der
har attributterne hidden og system. Jeg kan heller
ikke komme til at redigere i egenskaberne for mappen.

Gode råd modtages gerne.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 27-01-08 14:06

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
> har attributterne hidden og system. Jeg kan heller
> ikke komme til at redigere i egenskaberne for mappen.

Jeg har ikke noget ide til at slette selve SVI, men her er der
info, hvis der ligger noget snavs derinde, til at få det fjernet:

1. Hoejreklik paa Denne computer og vaelg Egenskaber.
2. Vaelg Systemgendannelses fanen fra menuen.
3. Afmaerk "Deaktiver Systemgendannelse paa alle drev".
4. Aaben Denne computer, hoejreklik paa (C:) drevet og vaelg Egenskaber.
5. Klik paa Knappen "Diskoprydning", midt i det nye vindue.
6. Klik paa fanen Flere indstillinger.
7. I feltet Systemgendannelse, klik paa "Ryd op".
8. Luk nu vinduerne og genstart computeren.
9. Aktiver Systemgendannelse paa samme maade du deaktiverede det.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-01-08 14:21

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> skrev :

>Gode råd modtages gerne.

Kigger to dage tilbage og finder tråden:

Subject: Hvad gør man med Tomme Mappe, der ikke vil slettes? OS
XPpro sp2 dk
Date: Fri, 25 Jan 2008 17:11:17 +0100
--
Kerim

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-01-08 15:18

Kerim Ellentoft skrev:

> Kigger to dage tilbage og finder tråden:

Right. Jeg har ikke kiggetgodt nok efter. Sorry.

BTW er Unlock-programmet lige præcis det der
skal til. OBS med dansk sprogfil...

Jørgen Farum Jensen
..