PIX der laver stjerne på port 25?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-01-08 19:08

På arbejdet har internet gennem den bygning hvor lejemålet er.
Det er en fiber der er termineret i en PIX - udfra den PIX er der så vlans
ud til de forskellige.

Så det ser ud som følgende:

Fiber ->PIX - VLAN - Vores FW

Problemet er bare at der er noget de ikke helt formår at tæmme ved den PIX.
Vi har i længere tid døjet med mails fra blandt andet softscan ikke er
kommet igennem pga. det med stjernerne.
Laver jeg en telnet på port 110 til en af vores offentlige iper hvor der
står en exchange kommer den bare med:
220

Sætter jeg derimod en maskine ind mellem PIXen og vores FW (så jeg er på
ydersiden af vores FW). Så spiller det bare.
Så det er helt sikkert det er den PIX der laver ged i den.

Efter en opgradering til version 8.03 kommer mails igennem fra softscan men
jeg får stadigt bare
220

Når jeg laver en telnet udefra.
De påstår det mailfiksup er slået fra i PIXen - men etellerandet må de have
gjort galt fordi det virker stadigt ikke helt :)
Nogen der lige har et bud på hvad det er de gør galt eller hvor de har glemt
at sætte et flueben?
PIXen er udenfor min rækkevide så jeg har ikke mulighed for at dumpe conf -
det er kun for at have en mulighed for at sige "det er det i gør galt kære
venner" :)

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-01-08 19:53

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i en meddelelse
> Laver jeg en telnet på port 110 til en af vores offentlige iper hvor der

Err - gå iseng :)
Jeg mener selvfølgelig 25.

/Dennis

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-01-08 09:45

On Wed, 30 Jan 2008 19:07:48 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote:

> Vi har i længere tid døjet med mails fra blandt andet softscan ikke
> er kommet igennem pga. det med stjernerne.

Egentlig er det Softscan så, der er defekt, for det PIX'en fjerner er
serverens banner, hvor den normalt fortæller, hvad den selv er for en
box (operativsystem og server). Softscan eller alle mulige andre har
ikke noget at bruge den information til.

> De påstår det mailfiksup er slået fra i PIXen - men etellerandet må
> de have gjort galt fordi det virker stadigt ikke helt :)

Hvis PIX'en viser stjerner for en SMTP connect, har de ikke slået smtp
fixup fra. Jeg vil dog heller ikke anbefale at gøre det, for PIX'en
ser på, hvilke kommandoer, der sendes til hosten (laver Lag 5
inspection), så man får dårligere sikkerhed ved at slå det fra.

-A