Nægtet validering - 302 moved
Fra : Søren Larsen

Dato : 30-01-08 22:04

Hej NG.

Er der nogen der kan forklare hvorfor validator.w3.org og totalvalidator
ikke længere vil validere min fine side http:/ac2670.dk men brokker sig over
at der er for mange redirects (totalvalidator). w3org siger
I got the following unexpected response when trying to retrieve
<http://ac2670.dk/>:

302 Object moved

Siden loader ellers fint.

?????
Søren

Fra : jopa

Dato : 30-01-08 22:18

"Søren Larsen" <a.and@andeby.dk> skrev
> [...]
> over at der er for mange redirects (totalvalidator). w3org siger
> I got the following unexpected response when trying to retrieve

Hvis du redirecter mere end 5 gange kan du ikke validere.
Hvorfor ved jeg ikke, men ham her har brokket sig over det samme.
http://www.laesoe-line.dk

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-01-08 01:03

jopa wrote:

> "Søren Larsen" <a.and@andeby.dk> skrev

> Hvis du redirecter mere end 5 gange kan du ikke validere.

Den her er kun moved 2 gange.

> Hvorfor ved jeg ikke,

Prøv at forestille dig denne her:
1) http://ac2670.dk/ -> moved to http://ac2670.dk/xxx
2) http://ac2670.dk/xxx -> moved to http://ac2670.dk/
Og så sætte nogle få bot'er til at starte validering på 1)

I Sørens tilfælde mover den over en logon og til /default.asp, så der er nok
gået kludder i deafult document indstillingen på IIS'en.

> men ham her har brokket sig over det samme.
> http://www.laesoe-line.dk

Jeg får kun en forside?

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-08 22:27

Søren Larsen wrote:

> <http://ac2670.dk/>:

> Siden loader ellers fint.

Tjah, i FF og i IE 7 gør den. Men i IE 6 og IE 5.5 er den 345 evigheder om
det.

Kigger man i din kildekode er der en hulens masse tabelsnavs lagt ind i
listepunkter med conditional comments. Jeg kan ikke få øje på at det skulle
være nødvendigt så prøv at fjerne alle de conditional comments med samt
indhold.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-01-08 00:00

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> være nødvendigt så prøv at fjerne alle de conditional comments med samt

Jeg har set det før: En ganske normal listemenu,
som man af en eller anden grund ikke kan få til at
virke i IE. Derfor indsætter man nogle små tabeller
til at tegne menupunkterne i disse browsere, skjult af
en betinget kommentar.

Det er noget underligt unødvendigt noget, det kan godt
lade sig gøre at lave en listemenu, der også fungerer
i IE5/6.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Søren Larsen

Dato : 31-01-08 06:58

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en betinget kommentar.
>
> Det er noget underligt unødvendigt noget, det kan godt
> lade sig gøre at lave en listemenu, der også fungerer

Det her er noget jeg fundet på http://www.cssplay.co.uk/. Det virker, men
jeg indrømmer at det ikke er kønt og jeg forstår det heller ikke, så....
Bedre metoder til listemenuer med flyout, modtages med kyshånd.

/Søren

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-01-08 21:36

Søren Larsen skrev:

> Det her er noget jeg fundet på http://www.cssplay.co.uk/. Det virker, men
> jeg indrømmer at det ikke er kønt og jeg forstår det heller ikke, så....
> Bedre metoder til listemenuer med flyout, modtages med kyshånd.

Jeghar lidt svært ved at tro på, at Stuart Nicholls
har stået fadder til det.

Tricket er meget enkelt - du lave en liste
med indlejrede lister, som udgør undermenuerne.
Nærmere forklaringer her:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/

Et skudsikkert kommercielt produkt
finder du her:
http://udm4.com

Det er den menu, jeg bruger på mine sider.
(Se signaturen).

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Søren Larsen

Dato : 01-02-08 19:08

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> Jeghar lidt svært ved at tro på, at Stuart Nicholls
> har stået fadder til det.

Tro om igen
http://www.cssplay.co.uk/menus/flyoutt.html

> Tricket er meget enkelt - du lave en liste
> med indlejrede lister, som udgør undermenuerne.
> Nærmere forklaringer her:
> http://webdesign101.dk/www/cssmenu/

Tak for det, det vil da lige kigge nærmere på så...

/Søren

Fra : Søren Larsen

Dato : 01-02-08 21:05

> [...]
> Tricket er meget enkelt - du lave en liste
> med indlejrede lister, som udgør undermenuerne.

Hej Jørgen.

Nu har jeg istedet implementeret din løsning
(http://www.test.ac2670.net/test/default.asp) som er betydelig mere
overskuelig. Men, hvordan får jeg hele boksen, og ikke kun teksten i boxen,
til at blive til et link, ligesom det fra cssplay gjorde (findes på alle de
andre sider)?

/Søren

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-02-08 22:22

Se nederst på http://html-faq.dk/2026.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-02-08 23:48

Søren Larsen skrev:

> [...]
> overskuelig. Men, hvordan får jeg hele boksen, og ikke kun teksten i
> boxen, til at blive til et link, ligesom det fra cssplay gjorde (findes

Hvis det er navbaren du tænker på, skal du blot
gøre den til en uorndlet liste

<ul id="globalNav">
</ul>

og formatere li.markørerne

#globalNav {display:inline;}
#globalNav li a {
width: 12em;
padding:0.2em0.5em;
background.color:whatever;
color:whatever;
font-size: whatever;
}

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Søren Larsen

Dato : 02-02-08 00:14

Tak til jer begge. Det var ikke navbaren jeg tænkte på men det var samme
løsning.

div#leftcol>ul a {width: 7.5em;}

altså bredde på <a> så det "fylder" hele bredden på menuen.

Mens vi er ved det:
Er der nogen forskel på
div#leftcol>ul a {width: 7.5em;}
og
div#leftcol ul a {width: 7.5em;}

Synes ikke lige jeg kan finde ud af hvad > betyder her!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-02-08 13:04

Søren Larsen skrev:

> Tak til jer begge. Det var ikke navbaren jeg tænkte på men det var samme
> løsning.
>
> div#leftcol>ul a {width: 7.5em;}
>
> altså bredde på <a> så det "fylder" hele bredden på menuen.
>
> Mens vi er ved det:
> Er der nogen forskel på
> div#leftcol>ul a {width: 7.5em;}
> og
> div#leftcol ul a {width: 7.5em;}

Der er heller ingen forskel, for så vidt
de to selektorer matcher de samme elementer.

I praksis er der den forskel, at forældre>barn
selektoren ikke læses af IE<7.

Derfor bruges ovenstående oftest på følgende måde
(forudsat at a-elementets display-værdi er
block):

div#leftcol ul a {width: 7.5em;}
div#leftcol>ul a {width: auto;}

Kun IE5/6 har brug for den øverste. Disse
browsere læser ikke den næste, hvor width
sættes til den "naturlige" værdi for et
blokelement.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Søren Larsen

Dato : 02-02-08 20:12

> [...]
> div#leftcol>ul a {width: auto;}
>
> Kun IE5/6 har brug for den øverste. Disse
> browsere læser ikke den næste, hvor width

Aha! Det begynder at gå op for mig at CSS er fremtidssikret, men at
fremtiden ikke helt er her endnu
Tak for hjælpen.

/Søren

Fra : Søren Larsen

Dato : 31-01-08 06:55

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse
> Tjah, i FF og i IE 7 gør den. Men i IE 6 og IE 5.5 er den 345 evigheder om
> det.

Det må være et lokalt eller midlertidigt problem, jeg har ingen problemer i
IE6. IE5.5 har ikke prøvet.

> [...]
> listepunkter med conditional comments. Jeg kan ikke få øje på at det
> skulle være nødvendigt så prøv at fjerne alle de conditional comments med

"Snavset" ligger på alle sider, så det er ikke det der gør det.

/Søren

Fra : Søren Larsen

Dato : 11-02-08 20:06

> [...]
> over at der er for mange redirects (totalvalidator). w3org siger
> I got the following unexpected response when trying to retrieve

Problemet er løst. Det var min logon side der blev kaldt igen og igen,
sandsynligvis fordi kun en session cookie kunne stoppe rundløbet. Løsningen
var at sørge for at W3C validator ikke køres omkring logon siden.

/Søren