Skalerbar størrelse
Fra : Peter Jensen

Dato : 29-01-08 12:49

Jeg har nogle problemer med ey skalbar banner øverst på min side.
Forneden ses koden.

Når jeg prøver at ændrer opløsning til noget mindre skærer den
blot banneret over, så det sidste del af banneret er væk. Den
burde jo rykke hele billedet ind, så det passer med opløsningen.
Hvor er det lige fejlen ligger

..header {width:70%; font-family:"trebuchet ms",arial,sans-serif;}
..header-middle {width:100%; margin-left:42%; height:150px;
background:rgb(230,230,230) url(../img/bg_head_middle.jpg);
overflow:visible !important /*Firefox*/; overflow:hidden
/*IE6*/;}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-01-08 13:52

Peter Jensen skrev:

> [...]
> skærer den blot banneret over, så det sidste del af
> banneret er væk. Den burde jo rykke hele billedet

Det er ikke en fejl. Billedet har jo den bredde billedet
har, og er der ikke plads i kassen, bliver resten skåret
væk. Et baggrundsbillede kan ikke skaleres.

Giv lige et link, så vi kan se det i virkeligheden.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin

Dato : 30-01-08 00:32

Allan Vebel wrote:
> Det er ikke en fejl. Billedet har jo den bredde billedet
> har, og er der ikke plads i kassen, bliver resten skåret
> væk. Et baggrundsbillede kan ikke skaleres.

Hmmm..
Hvad mon så yousee.dk gør med deres baggrundsbillede?
Baggrundsbilledet er 1546px bredt, men bliver skaleret ned til den
perfekte størrelse

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-01-08 00:45

"Martin" <martin@aarhof.eu.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad mon så yousee.dk gør med deres baggrundsbillede?
> Baggrundsbilledet er 1546px bredt, men bliver skaleret ned til den
> perfekte størrelse

Ikke hos mig. Her bliver det bare beskåret.
De har så sat background-position til top center, så det bliver beskåret i
begge sider.
Går ud fra, at det er denne her, du tænker på:
http://i.c.dk/gfx/ktv/common/page/bg_body.jpg

Fra : Martin

Dato : 30-01-08 01:34

Philip Nunnegaard wrote:
> [...]
> i begge sider.
> Går ud fra, at det er denne her, du tænker på:

Ahh så det er top center der gør den lille detalje :)

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-01-08 00:45

Martin skrev:

> Hvad mon så yousee.dk gør med deres
> baggrundsbillede? > Baggrundsbilledet er
> 1546px bredt, men bliver skaleret ned til
> den perfekte størrelse

Nej, det bliver ikke skaleret, det opfører sig
som andre baggrundsbilleder.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk