Hjælp.... Video på min hjemmeside(jeg er h~
Fra : Anette Holm

Dato : 28-01-08 17:19

Hejsa
Jeg er blevet anbefalet at spørge jer kloge hoveder herinde. Jeg
er startet på at lave min egen hjemmeside på one.com Og nu er jeg
så kommet dertil hvor jeg gerne vil have lagt lidt film ind af
min søn. Men jeg forstår det ikke. Har lånt en bog fra IDG men
forstår ikke deres fornemme beskrivelser.
Jeg vil gerne at videoerne blot ligger så man blot skal trykke
play....
Så kan i hjælpe mig.???
Så vil jeg blive VILDT GLAD....
Forhåbningsfunde knus Annette

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-01-08 18:51

Anette Holm <dengulebi@hotmail.com> skrev :

>Jeg er blevet anbefalet at spørge jer kloge hoveder herinde. Jeg
>er startet på at lave min egen hjemmeside på one.com

Spørgsmålet er om du må, det du ønsker hos One.com.

Fra http://www.one.com/da/info/pre-sales-faq#howunlimitedtraffic

»Vi tilbyder dog ikke, at vores kunder har deres download-site
liggende hos os. Et download-site er en side, hvor hver enkelt
hit er større end 1 MB.«

Så kontakt lige først dit webhotel.

Ellers læg dem op på YouTube fx.
--
Kerim

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-01-08 19:08

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Ellers læg dem op på YouTube fx.

Og med YouTube kan man også embedde klippet på éns egen hjemmeside, hvis man
ønsker det (og dermed opnå den effekt, som Anette ønsker). Koden man skal
indsætte står gerne ved siden af klippet.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-01-08 01:03

Den 28-01-08 19.07 skrev Philip Nunnegaard følgende:

> Og med YouTube kan man også embedde klippet på éns egen hjemmeside, hvis man
> ønsker det (og dermed opnå den effekt, som Anette ønsker). Koden man skal
> indsætte står gerne ved siden af klippet.

Men kun hvis man er ligeglad med standarderne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-01-08 02:52

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Men kun hvis man er ligeglad med standarderne.

Jeps! Hvis man bare copy-paster koden, overholder man ikke standarderne.
Det findes der dog råd for.

Dette her skulle validere efter XHTML strict:

<object type="application/x-shockwave-flash" width="300" height="229"
data="http://www.youtube.com/v/6SzaTpaCyj4&rel=1&border=0">
<param name="movie"
value="http://www.youtube.com/v/6SzaTpaCyj4&rel=1&border=0" />
<param name="wmode" value="transparent" />
</object>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-01-08 19:54

Den 29-01-08 02.52 skrev Philip Nunnegaard følgende:

> Det findes der dog råd for.
> Dette her skulle validere efter XHTML strict:

Ja, men det virker ikke i IE. Tjek tråden Validationsproblem mht. en
kode, der både validerer og virker i de gængse browsere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-01-08 22:21

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, men det virker ikke i IE. Tjek tråden Validationsproblem mht. en kode,
> der både validerer og virker i de gængse browsere.

Hos mig virkede det nu fint i alle de browsere, jeg havde ved hånden -
inkluseive IE (7).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-01-08 23:27

Den 29-01-08 22.21 skrev Philip Nunnegaard følgende:

> Hos mig virkede det nu fint i alle de browsere, jeg havde ved hånden -
> inkluseive IE (7).

I IE7 skal man klikke for at aktivere objektet, og i IE6 får man et
lille, sødt rødt kryds.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-01-08 23:37

> I IE7 skal man klikke for at aktivere objektet,

Det tæller jeg ikke med som "virker ikke". Sådan er det jo bare med IE
generelt.

> og i IE6 får man et lille, sødt rødt kryds.

Det med IE6 var jeg så ikke klar over. (skal jo som nævnt i en tidligere
tråd genstarte, hver gang jeg skal teste med ie6).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-01-08 03:08

Den 29-01-08 23.36 skrev Philip Nunnegaard følgende:

> Det tæller jeg ikke med som "virker ikke". Sådan er det jo bare med IE
> generelt.

Nej, hvis man bruger den "rigtige" kode, startes Flash'en automatisk.

Man må håbe, at de forskellige browserproducenter på et tidspunkt bliver
enige om, hvilke koder der skal bruges til multimedia. Selvom både IE og
Firefox kan bruge <object>, så vil de have forskellige attributter og
værdier, og det er temmelig besværligt. Hertil kommer at IE6 ikke
forstår at bruge <object> korrekt.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-01-08 04:19

> [...]
> Firefox kan bruge <object>, så vil de have forskellige attributter og
> værdier, og det er temmelig besværligt. Hertil kommer at IE6 ikke forstår

Hamrende irriterende, at de stadig har ting, de ikke kan blive enige om.
Nå, men så er jeg da glad for, at jeg aldrig fik uploadet dén lille fætter
dér, hvor jeg havde tænkt mig at bruge det (det skyldtes så mere almindelig
performance-hensyn).
Alternativt havde jeg nok lynhurtigt fået det samme at vide, som du lige har
fortalt mig, da ham jeg har den pågældende hjemmeside sammen med, kører med
IE6 (og i øvrigt skærmopløsning 800x600).

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-01-08 19:04

"Anette Holm" <dengulebi@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og nu er jeg
> så kommet dertil hvor jeg gerne vil have lagt lidt film ind af
> min søn.

Måske er svaret her:
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign/default.asp?messageid=%3C4465d1ec%240%242098%24edfadb0f%40dtext02%2Enews%2Etele%2Edk%3E

Vær dog lige opmærksom på, at de fleste webhoteller med "fri trafik" ikke
tillader videoklip - i hvert fald ikke hvis de fylder mere end 1 MB.
Eller som one.com formulerer det:

[snip]
"Vi tilbyder dog ikke, at vores kunder har deres download-site liggende hos
os. Et download-site er en side, hvor hver enkelt hit er større end 1 MB."
[snap]
http://www.one.com/da/info/pre-sales-faq

Fra : ib petersen

Dato : 28-01-08 20:25

Anette Holm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Og nu er jeg så kommet dertil hvor jeg gerne vil have lagt lidt
film ind af min søn. Jeg vil gerne at videoerne blot ligger så man
blot skal trykke play....

Hejsa Anette

Måske du bare kunne lave det som links til filmene - som på denne
forældede side - hos one.com - der er ihvertfald nogle filmstumper
på ca. 5 MB.
http://www.princib.dk/oldies/html/godteposen.htm

så vil man kunne se filmen - når der bliver klikket på linket -
selvfølgelig skal du også lægge filmklippene op på dit webhotel -
hvor du nu vil ha det liggende.
Du behøver ikke den store tekniske snilde til at lave dette - blot
det at lave et textlink til klippene.

God fornøjelse
babe