Menu
Fra : Paw Jeppesen

Dato : 27-01-08 16:22

Hej Gruppe
Jeg skal lave en vandret menu, og har fundet en på
http://webdesign101.dk/navigation/faneblade/
Nu vil jeg gerne have alle 'fanerne' lige brede, men kan ikke helt
gennemskue hvordan, ud over at jeg skal give et eller andet (overordnet)
element en brede på f.eks. 250px, men kan ikke se hvor jeg skal tilføje det;
har prøvet både <li> samt et nyt element, som jeg har lagt udenom <li>; uden
det ønskede resultat.

I kan finde mit forsøg her: http://www.jeppesengrafisk.dk/pizza/menu.html

På forhånd tak

Paw J

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-08 18:03

Paw Jeppesen wrote:

> Nu vil jeg gerne have alle 'fanerne' lige brede, men kan ikke helt
> gennemskue hvordan,

I din css skal du i blokken ".menu li a" tilføje disse 3 linjer:

display: block;
width:71px;
float: left;

I blokken ".menu li a:hover" skal du rette bredden ned fra 200px til 71px.

I din html skal du reducere tekstmængden i sjette menupunkt, så det kan være
på den tildelte plads uden ombrydning.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 27-01-08 19:32

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I din html skal du reducere tekstmængden i sjette menupunkt, så det kan
> være på den tildelte plads uden ombrydning.

SUPER; takker mange gange for hjælpen