CSS problemer firefox/IE/safari
Fra : Philip Jensen

Dato : 26-01-08 21:14

Jeg skal lave en hjemmeside for et firma, og er stødt på et
problem da jeg åbnede siden i Firefox og Safari.

Det er lidt svært at fortælle hvad jeg har gjort forkert, men det
er i bund og grund en div med tekst i, som skal udvide sig når
der kommer mere tekst i, så skal den udvide sig ned af.

Teksten kommer fra et php-plugin "Joomla!"

I IE forløber dette fint! Og i Firefox og Safari sker der ikke
noget!

siden kan ses hernede under;

http://www.goaldirect.juicylight.com/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-08 21:22

Philip Jensen skrev:

> I IE forløber dette fint! Og i Firefox og Safari sker der ikke
> noget!

I IE 6, Opera 9 og FF 2 står der blot:

   Content for id "logo" Goes Here

   There are no Items to display asds

og der er et hvidt og et blåt felt.

Da HTML-koden som sådan er korrekt nok, er det umuligt at sige
hvor fejlen stammer fra.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-01-08 21:58

Philip Jensen skrev:

> Teksten kommer fra et php-plugin "Joomla!"

Jeg regnede sådan set med at Joomla var et CMS-
system, der genererer kode omkring den tekst,
man indtaster.

> I IE forløber dette fint! Og i Firefox og Safari sker der ikke
> noget!
>
> siden kan ses hernede under;
>
> http://www.goaldirect.juicylight.com/

Du har nogle floats i din CSS-kode. Et float'et
elements indhold skubber ikke underkanten af
forældreelementet nedad, jf artiklen
http://webdesign101.dk/css/floatcontainer.php

Din HTML-kode er en uoverskuelig rodebunke i forhold
til simple resultat, jeg formoder du vil opnå:
Et sidehoved med et logo, en venstrestillet menu
og en artikelspalte.

Brug eventuelt følgende eksempel:
http://webdesign101.dk/layout/eksempel2.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-01-08 22:07

Philip Jensen skrev:

> en div med tekst i, som skal udvide sig når
> der kommer mere tekst i, så skal den udvide
> sig ned af.

Prøv med <br style="clear:both;" /> efter den

Du opdager hurtigt hvor det fungerer.

Det er en typisk fejl, når der er floatede elementer
til stede.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Philip Jensen

Dato : 27-01-08 21:27

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv med <br style="clear:both;" /> efter den
>
> Du opdager hurtigt hvor det fungerer.
>
> Det er en typisk fejl, når der er floatede elementer
> [...]

jeg synes ikke det virker, og til jer andre så er html'en
uoverskuelig fordi jeg benytter et cms-system - mht. tekst så se
evt. denne side;
http://www.goaldirect.juicylight.com/index.php?option=com_contact
&Itemid=3

Fra : Leonard

Dato : 27-01-08 21:59

On 27 Jan 2008 20:26:44 GMT, Philip Jensen wrote:

> og til jer andre så er html'en
> uoverskuelig fordi jeg benytter et cms-system

Så find et CMS, der er lavet færdigt så det viser siderne rigtigt i alle
browsere ...
Eller søg hjælp i et forum for det CMS du bruger, der er måske noget med
hvordan man retter temaer til.

--
Leonard
King Hauler sælges: http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-01-08 23:48

Philip Jensen skrev:

> jeg synes ikke det virker

Det fungere for mig, så burde du også kunne
få det til at fungere.

> uoverskuelig fordi jeg benytter et cms-system

Kan du ikke rette i koden, er det et ringe system

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Philip Jensen

Dato : 28-01-08 21:57

> [...]
>
> Det fungere for mig, så burde du også kunne
> få det til at fungere.

> Kan du ikke rette i koden, er det et ringe system

Undskyld Allan, det var mig der ikke forstod din instruktion, det
virker nu! Men et nyt problem er kommet, igen kun i firefox og
Safari, hvis man går ind på siden "om goaldirect" kan man se
siden er forkert.

Og hvad skulle jeg rette? Synes det er vældig overskueligt i min
templatefil. :)