Validationsproblem
Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 24-01-08 23:20

Hejsa

Jeg har fået til opgave at redigerer en hjemmeside
hvor der er følgende
<embed src="testimonial.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff"
width="180" height="300" name="testimonial" align="middle"
allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash"
pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />

Jeg ved det er taget ud af en helhed, og siden validerer når dette
er væk, jeg mistænker at det er "embed" som er den skyldige.

Hvad kan man brug i stedet for?
siden er denne http://www.sellerant.com, jeg ved godt at doc-type
mangler , men det er fordi jeg ikke har ændret side endnu på nettet.

mvh
Hans Otto

Fra : jopa

Dato : 25-01-08 00:08

"Hans Otto Nielsen" <oz2hns@hotmail.com> skrev
> [...]
> height="300" name="testimonial" align="middle"
> allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash"

<object type="application/x-shockwave-flash" width="180" height="300"
data="testimonial.swf">
<param name="movie" value="testimonial.swf" />
</object>

Prøv denne
Måske du skal rette "movie" value" er ikke sikker

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 25-01-08 00:36

jopa skrev:
> [...]
> </object>
>
> Prøv denne
> Måske du skal rette "movie" value" er ikke sikker

Hejsa Jopa

Det ser ud til at virke, mange tak for hjælpen....

mvh
Hans Otto

Fra : jopa

Dato : 25-01-08 10:46

"Hans Otto Nielsen" <oz2hns@hotmail.com> skrev

> Det ser ud til at virke, mange tak for hjælpen....

Ingen årsag

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-01-08 01:12

Den 25-01-08 00.35 skrev Hans Otto Nielsen følgende:

> Det ser ud til at virke, mange tak for hjælpen....

Har du også tjekket den i IE6/7?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 26-01-08 03:38

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Har du også tjekket den i IE6/7?
Hej Kim

Nej ikke endnu, vil egentligt helst lave hele siden om
det tygger ejeren lige på, så må jeg se hvad der sker.

mvh
Hans Otto

Fra : jopa

Dato : 26-01-08 11:53

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Har du også tjekket den i IE6/7?

Checkede det selv kun i Firefox
Du tænker på flashen ik! ?

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-01-08 21:16

Den 26-01-08 11.53 skrev jopa følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Checkede det selv kun i Firefox

Der virker det såmænd også fint. Men multimedia er man nødt til at
tjekke i flere browsere, herunder i både IE6 og IE7.

> Du tænker på flashen ik! ?

IE vil gerne have et objectid, ellers går det galt. Jeg havde ikke så
meget tid, da jeg skrev ovenstående, men nu går det bedre, så her er et
bud på en standardoverholdende kode, der virker i IE6, IE7, Firefox og
Opera.

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" width="400"
height="300" id="minflash">
<param name="movie" value="minflash.swf">

<!--[if !IE6]>-->
<object data="minflash.swf" type="application/x-shockwave-flash"
width="400" height="300">
</object>
<!--[endif]-->
</object>

Width og height skal selvfølgelig tilpasses, og det samme gælder måske
også fallback-teksten.

Den første objectkode virker i IE6 og IE7. IE6 kan kun forstå én
objectkode, så vi er nødt til at få IE6 til at lukke øjnene for den
næste kode med en conditional comment.

Den næste objectkode forstås af IE7, men eftersom IE7 også forstod den
første kode, ignoreres denne. Firefox forstod ikke den første
objectkode, men den forstår denne kode. Jeg har ikke lige tjek på, om
Opera benytter den første eller den anden objectkode - men det virker,
og det er jo det vigtigste.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.

Fra : jopa

Dato : 26-01-08 22:14

> [...]
> <param name="movie" value="minflash.swf">
>
> <!--[if !IE6]>-->
> <object data="minflash.swf" type="application/x-shockwave-flash"

Den validerer så heller ikke

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : jopa

Dato : 26-01-08 22:55

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev >
> Den validerer så heller ikke

Logik
Du havde 2 stks </object>

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : jopa

Dato : 26-01-08 23:01

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev >
>
> Logik
> Du havde 2 stks </object>

Kan stadig ikke få den til at funke i IE7 ikke fordi jeg skal bruge det til
noget

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-01-08 01:01

Den 26-01-08 22.55 skrev jopa følgende:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev >

Jeg tror, du har problemer med at klippe/klistre. Tjek selv her:
http://80.62.45.5/projekter/lyd/flash3.html

> Logik
> Du havde 2 stks </object>

Det skal der være, når nu der er to <object>

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : jopa

Dato : 27-01-08 19:50

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev>
> Jeg tror, du har problemer med at klippe/klistre. Tjek selv her:
> http://80.62.45.5/projekter/lyd/flash3.html

Jeg har problemer med IE 7 og Flash.
Kan ikke få det til at funke overhovedet.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-01-08 01:55

Hans Otto Nielsen skrev:

> jeg ved godt at doc-type mangler

Jamen, så start med at lægge en doctype på, så kan
validatoren hjælpe dig videre.

Dit tabeldesign og gammeldags kode gør ikke problemet
mindre - jeg ville starte helt forfra.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 26-01-08 03:36

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Jamen, så start med at lægge en doctype på, så kan
> validatoren hjælpe dig videre.
>
> Dit tabeldesign og gammeldags kode gør ikke problemet
> mindre - jeg ville starte helt forfra.
Hejsa Allan
Jeg har ikke lavet siden, jeg har bare prøvet at hjælpe.
Jeg har også forslået at lave det hele om, så det tygges der på
hos ejeren af siden.

mvh
Hans Otto

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-01-08 00:50

Hans Otto Nielsen skrev:

> Jeg har også forslået at lave det hele om, så det
> tygges der på hos ejeren af siden.

Giv ham lige

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.sellerant.com%2F&charset=iso-8859-1&doctype=XHTML+1.0+Strict&ss=1&outline=1&group=0

så er der noget mere at tygge på