farver
Fra : hw

Dato : 24-01-08 09:08

For et stykke tid siden faldt jeg over en glimrende side med forslag til
farvesammensætning på en hjemmeside. Nu har jeg har mistet linket- er der
nogen der har et forslag?
HW

Fra : Holst

Dato : 24-01-08 09:18

hw wrote:

> For et stykke tid siden faldt jeg over en glimrende side med forslag til
> farvesammensætning på en hjemmeside. Nu har jeg har mistet linket- er der
> nogen der har et forslag?

Du kunne kigge på denne side:

http://colormatch.cmsimple.name/

Måske er det det, du søger?

Fra : Birger

Dato : 24-01-08 10:12

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Du kunne kigge på denne side:
>
> http://colormatch.cmsimple.name/
>
> Måske er det det, du søger?

http://bbsorensen.dk?men=Software/ezColors

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Holst

Dato : 24-01-08 10:14

Birger wrote:

> http://bbsorensen.dk?men=Software/ezColors

Det program giver da ikke umiddelbart det resultat, som OP efterlyser.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-08 12:21

   http://www.colorschemer.com/online.html

   http://www.colormatch.dk/

   http://www.colorblender.com/

--
Bertel

Fra : Mike Nielsen

Dato : 24-01-08 19:13

On Thu, 24 Jan 2008 12:20:52 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>   http://www.colorschemer.com/online.html
>
>   http://www.colormatch.dk/
>
>   http://www.colorblender.com/
\o/ 2 af dem kendte jeg ikke. Chokerende. Personligt er jeg nok mest
til colorschemer. Jeg synes de to andre har et underligt forhold til
HEX farver, men det kan jo også bare være at jeg ikke magter at bruge
dem.
--
http://hjemmesidedesign.com

Fra : Martin

Dato : 24-01-08 21:46

Mike Nielsen wrote:

> [...]
> til colorschemer. Jeg synes de to andre har et underligt forhold til
> HEX farver, men det kan jo også bare være at jeg ikke magter at bruge

Kendte ingen af dem :)
Bruger som reglen også de samme farver til mine egne projekter, da jeg
nok bedst kan lide dem :D

Anyway... så synes jeg at colorblender giver de mest "korrekte" farver.
Vælger man helt sort (#000) i de 2 andre, så giver den kun varianter af
mørkegrå, men ikke hvid (#fff) (som vel egentlig er den mest oplagte
farve at bruge på sort

Fra : hw

Dato : 27-01-08 22:57

Tak for alle svar