Kapitæler konverteres ved uploadning :-(
Fra : Kasper Jensen

Dato : 22-01-08 18:49

Jeg har for nogle dage siden uploadet nogle html-filer samt nogle
billeder placeret i forskellige biblioteker vha. Total Commander.

Desværre er evt. store bogstaver i billednavne og biblioteksnavne blevet
konverteret til små bogstaver, hvilket betyder, at de pågældende
billeder evt. samtlige billeder i biblioteket ikke kan vises på
internettet, da HTMLen fortsat refererer til biblioteker og billednavne
indeholdende store bogstaver.

Jeg kunne naturligvis manuelt rette samtlige billed- og biblioteksnavne
på min computer til små bogstaver, såvel som jeg tilsvarende kunne rette
billed- og biblioteksnavnene i html-filerne og genuploade disse, men da
det drejer sig om en del hundrede billeder i mange biblioteker, så ville
det være noget nemmere at genuploade samtlige biblioteker med filer.
Hvordan klarer jeg dette, så de store bogstaver ikke konverteres under
uploadningen.

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 22-01-08 19:13

Kasper Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> det være noget nemmere at genuploade samtlige biblioteker med filer.
> Hvordan klarer jeg dette, så de store bogstaver ikke konverteres under

Prøv med en ganske almindelig, godt gennemtestet (gennemtæsket) ftp upload.

//njh
http://njhvidberg.dk
http://newcomtech.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-01-08 21:14

Niels-Jørgen Hvidberg skrev:
> [...]
<snip snip>

> Prøv med en ganske almindelig, godt gennemtestet (gennemtæsket) ftp upload.

Det er nu ikke nødvendigt - Total Commander stiller
faktisk spørgsmålet, inden upload gennemføres...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : jopa

Dato : 22-01-08 19:19

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev

> Hvordan klarer jeg dette, så de store bogstaver ikke konverteres under
> uploadningen.

Total Commander kan indstilles under opload til at kovertere filnavne med
stort til småt og omvendt.
http://web-graphic.dk/opload.gif

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kasper Jensen

Dato : 22-01-08 19:29

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev

> Total Commander kan indstilles under opload til at kovertere filnavne
> med stort til småt og omvendt.
> http://web-graphic.dk/opload.gif

Hvordan får du den beskedboks frem? Det ligner det, som jeg skal bruge.
Jeg kører version 6.52.

Fra : jopa

Dato : 22-01-08 19:48

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev

> Hvordan får du den beskedboks frem? Det ligner det, som jeg skal bruge.
> Jeg kører version 6.52.

Jeg kører med version 7 men den er også i din version.

Først connecter du til serveren og markerer den fil der skal oploades eller
samtlige filer på en gang så kommer boksen når du trykker på kopier

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kasper Jensen

Dato : 22-01-08 21:41

> [...]
>
> Først connecter du til serveren og markerer den fil der skal oploades
> eller samtlige filer på en gang så kommer boksen når du trykker på

Det står der også i de andres indlæg...det sker bare ikke Jeg kan
dog udemærket huske, at jeg tidligere havde den valgmulighed.

Fra : jopa

Dato : 22-01-08 22:20

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev

> Det står der også i de andres indlæg...det sker bare ikke Jeg kan dog
> udemærket huske, at jeg tidligere havde den valgmulighed.

Og det er TC vi snakker om

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-01-08 19:28

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev :

>Hvordan klarer jeg dette, så de store bogstaver ikke konverteres under
>uploadningen.

Når du skal uploade med Total Commander, så er der flueben i en
boks, at filnavne skal ændres til små bogstaver - fjern dette

Og væn dig til altid at bruge små bogstaver fremover.
--
Kerim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-08 20:23

Kasper Jensen skrev:

> Desværre er evt. store bogstaver i billednavne og biblioteksnavne blevet
> konverteret til små bogstaver

Ikke direkte svar:

Sørg i fremtiden for kun at bruge websikre tegn til filer og
mapper (og dermed også i alle links) på nettet. Så er du fri for
den slags problemer.

Websikre tegn er små bogstaver inden for det engelske alfabet,
cifre, understreg og plus og minus (samt punktum).

--
Bertel