RAM til Compaq Armada Laptop
Fra : M@ds

Dato : 15-07-01 14:16

Hej

Jeg har en Compaq Armada V300 bærbar. Med 64MB ram. Og vil gerne have noget
mere RAM i den.
Har overvejet 128MB, så jeg kan få 192MB RAM i den.
Men hvilken type skal der bruges?
Hvormange RAM slot er der i computeren, Altså har jeg plads til et 128MB
modul?
Hvor kan jeg købe det billigst?
Skal jeg købe compaq ram?
Er der andre ting jeg skal tænke på, mht. RAM til bærbarer?

Hilsen
M@ds

mads@iname.com

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 15-07-01 15:00

> [...]
> Men hvilken type skal der bruges?
> Hvormange RAM slot er der i computeren, Altså har jeg plads til et 128MB

Nu ved jeg ikke lige med 128mb klodserne i Danmark, men jeg har lige bestilt
512 til min laptop fra www.crucial.com ... Det er virkelig kvalitetsram der
batter - og IMHO kører de altså bedre end det andet man køber - min score
for ramhastigheder er blevet forøget ca. 1/4-del hvad må siges at være
betydeligt.

> Skal jeg købe compaq ram?

Nej, de er alt for dyre!

> Er der andre ting jeg skal tænke på, mht. RAM til bærbarer?

Tja - hvis du går ind på www.crucial.com har de en RAM-guide der gør at du
får de HELT RIGTIGE ram til din maskine. Den funker kanon-godt...

Du skal betale med VISA-kort, men ingen problem i det. Jeg bestilte lørdag
nat, og fik ram'ene med "kurer" tirsdag middag. Det er service som batter!
Jeg spurgte også deres supportlinje om nogle spørgsmål - svaret kom altid
inden for 10 minutter, hvad må siges at være noget bedre end de danske
supportlinjer kan klare =)

Go for crucial...

// Søren