Udvandret til Norge?
Fra : Birthe Jensen

Dato : 26-01-08 11:49

Hej.
Jeg har forgæves forsøgt at finde to brødre på 24 og 27 år, som ved
folketællingen i 1880 var på midlertidigt ophold i Norge.
Jeg har ledt efter dem i folketællinger og kirkebøger i omegnen af deres
hjem, og længere ude i periferien og i diverse skifter efter deres forældre
og søster, men de er ikke nævnt som arvinger, da der har været privat
skifte.
Måske er de blevet i Norge... Er der nogen, der ved om det er muligt, at
komme videre med "sagen"?
På forhånd tak for svarene.
Mvh.
Birthe J.

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 26-01-08 15:29

Du kan prøve at se på Digitalarkivet i Norge http://digitalarkivet.uib.no/
her er både FT og Kb
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

Fra : Henriette Idestrup

Dato : 28-01-08 18:07

Og her er der mulighed for at bringe en efterlysning af dem:

http://www.disnorge.no/slektsforum/

no.fritid.slektsforskning.etterlysing

Og her findes en liste med Strays:

http://www.genealogi.no/strays.htm

Venlig hilsen
Henriette Idestrup

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 21-03-08 01:48

"Birthe Jensen" <bije@post.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> skifte.
> Måske er de blevet i Norge... Er der nogen, der ved om det er muligt, at

Har du funnet ut av det? Hvis du skriver navnene på dem så
kan jeg lete i folketellinger og kirkebøker som er utlagt på
internett. I deler av Norge kan jeg lete uten internett også.

Anne Lise Hovdal