Ikke pudefyld , men pengefyld ? :-)
Fra : Elmer Fjot

Dato : 30-01-08 00:42

Læste i en kriminalroman om en mand der havde gemt 500.000 kr. under sin
hovedpude..
Kan de overhovedet ligge under puden ?
Hvor meget fylder de egentlig .Ved du det ? Vi forudsætter de er "bundtet"
fra banken.
Ved ikke hvor mange cm et "bundt" 1000kr sedler fylder.

Hver gang jeg ser blot èn tusindkroneseddel , bruger konen den med det samme

Jeg holder på at så mange sedler ikke kan ligge under en almindelig
hovedpude.

Gælder et væddemål på en flaske god Whisky !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-01-08 01:23

Elmer Fjot skrev:

> Læste i en kriminalroman om en mand der havde gemt 500.000 kr. under sin
> hovedpude..

Egon Olsen kan have 5 mio. i en kuffert.

--
Bertel

Fra : Elmer Fjot

Dato : 30-01-08 01:52

> Egon Olsen kan have 5 mio. i en kuffert.
>
> --
> Bertel

Så 5 millioner / 1000 x tykkelse på en tusindkroneseddel ?

Fra : Rado

Dato : 30-01-08 05:44

On Wed, 30 Jan 2008 00:41:32 +0100, "Elmer Fjot"
<fjotte@nomail.ingenting> wrote:

> [...]
>fra banken.
>Ved ikke hvor mange cm et "bundt" 1000kr sedler fylder.

Ved ikke med 1000 kr sedler men 100 kr sedler er ca 0.1 mm tykke. Dvs.
et bundt med 100 stk er 1 cm tykt. Så selv hvis 1000 kr sedler er
dobbelt så tykke burde der sagtens kunne ligge 500 stk fordelt under
hovedpuden.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-01-08 16:47

Elmer Fjot wrote:
> [...]
> hovedpude.
>
> Gælder et væddemål på en flaske god Whisky !

Jeg ved ikke med danske penge, men jeg så engang en website med nogle
folk der havde undersøgt hvor hvor mange dollarsedler man kunne stoppe i
en attachémappe. Såvidt jeg husker gik det mere konkret på om man kunne
få en million derned.

Og nej, det var ikke Mythbusters. En eller anden hjemmeside. Google
burde kunne finde den...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-01-08 17:20

Peter Knutsen skrev:

> [...]
> folk der havde undersøgt hvor hvor mange dollarsedler man kunne stoppe i
> en attachémappe. Såvidt jeg husker gik det mere konkret på om man kunne

I gamle dage - d.v.s. den tidligere seddelserie - konstaterede jeg ved
selvsyn, at en standard grå papirkurv rummede ca. en million i 100 kr.
sedler

Fra : Elmer Fjot

Dato : 30-01-08 17:55

"Elmer Fjot" <fjotte@nomail.ingenting> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedpude.
>
> Gælder et væddemål på en flaske god Whisky !

Nogen der ved hvor tyk en tusindkroneseddel er ?
Så er det bare at gange op med tykkelsen ..