DNA
Fra : Per Andreasen

Dato : 29-01-08 14:03

Det er almindeligt kendt, at DNA kan spores i f.eks. spyt, sved, sperma m.m.
Disse "produkter" er jo alle skabt i og af kroppen. Kan man spore DNA i
affaldsstoffer f.ek. urin eller fæces?

På forhånd tak Per
Andreasen

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-01-08 14:10

Per Andreasen wrote:
> [...]
> Disse "produkter" er jo alle skabt i og af kroppen. Kan man spore DNA i

Yep.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-08 00:35

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse
> [...]

I urin, der kan være cellefrit og sterilt er det undertiden svært men lort
har altid milliarder af afstødte tarmceller som har alle de basekoder som
din fars sæd og din mors æg havde.

Sved er uden celler og derfor uden DNA, men udafskrab kan være iblandet.

Hurtigere end DNA-analyse er at lade hunden lugte til fx lort - hunde kan
let afgøre både om det er menneskelort eller kolort og om den er fra dig
eller mig.

Fra : N. Foldager

Dato : 29-01-08 16:34

On Tue, 29 Jan 2008 14:02:54 +0100, "Per Andreasen"
<per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Disse "produkter" er jo alle skabt i og af kroppen. Kan man spore DNA i

Det er ikke så meget, hvorvidt stoffet er dannet af kroppen selv, men
om den pågældende substans indeholder celler (og dermed DNA). Og det
gør både urin og fæces i rigt mål.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-08 00:38

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke så meget, hvorvidt stoffet er dannet af kroppen selv, men
> om den pågældende substans indeholder celler (og dermed DNA). Og det
> gør både urin og fæces i rigt mål.

Både sved og urin er ofte helt uden celler - og vigtigste celle i den urin
der har celler er blærebetændelsesbakterier der ikke rummer human-DNA

Hvis du har blod i urinen fx pga blæresten, så er der brugbart DNA , men
ellers kan du ikke regne med at det kan spore voldtægtsforbryderen

Fra : N. Foldager

Dato : 30-01-08 13:32

Bo Warming:

> [...]
>
>Hvis du har blod i urinen fx pga blæresten, så er der brugbart DNA , men
>ellers kan du ikke regne med at det kan spore voldtægtsforbryderen

Der var ikke her tale om vodltægstforbrydelse. Der blev spurgt, om
urin indeholder DNA. Og det gør det.

Niels Foldager

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-01-08 16:50

N. Foldager wrote:
> Det er ikke så meget, hvorvidt stoffet er dannet af kroppen selv, men
> om den pågældende substans indeholder celler (og dermed DNA). Og det
> gør både urin og fæces i rigt mål.

Jeg har et par gange, i de senere år, forsøgt at bruge nettet til at
finde ud af noget om de såkaldte "secretors", altså folk hvis blodtype
kan bestemmes ud fra en større række af kropsvædsker, end hos genetisk
normale mennesker.

Desværre havner jeg konsekvent på debile sider om totalt gakkede
blodtypespecifikke diæter. På trods af at jeg *ved* at der er tale om et
reelt eksisterende fænomen, som retsmedicinerne er meget glade for når
det optræder (bl.a. i romanudgaven af "Red Dragon").

Har du eller andre links, med faktuelle oplysninger om det reelle
fænomen? Gerne klinisk renset for diætsnak og andet alternativt ævl...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : N. Foldager

Dato : 30-01-08 19:49

Peter Knutsen

> [...]
>
>Har du eller andre links, med faktuelle oplysninger om det reelle
>fænomen? Gerne klinisk renset for diætsnak og andet alternativt ævl...

Søg på schoolar.google.com

under secretors "blood type"

Mvh

Niels Foldager

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-01-08 20:58

N. Foldager wrote:
> Peter Knutsen
[...]
> Søg på schoolar.google.com
>
> under secretors "blood type"

Mange tak, det vil jeg prøve...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-08 00:54

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:fnn861$226h$1@newsbin.cybercity.dk...
> Det er almindeligt kendt, at DNA kan spores i f.eks. spyt, sved, sperma
> m.m. Disse "produkter" er jo alle skabt i og af kroppen. Kan man spore DNA
> i affaldsstoffer f.ek. urin eller fæces?

Måske kun nyfødtes urin er helt DNA-fri

Snart inficeres urinrøret af candida albicans svampe og de giver
immunrespons og så kan du spore humanDNA i urin. Ellers ikke - udover at
blærens inderside kan blive afstødt og findes hvis du leder længe nok.

Lort er især colibakerier og deres antal kan være stærkt forfulgt i antal af
døde tarmceller, der jo udskiftes utrolig hurtigt - og det bruger
retsmedicinerne hvis de skal spore voldtægtsforbryderen til hans lort.